کد خبر: 26435 - تاریخ: یکشنبه، 26 می 2013 - 12:00

حجت الاسلام عاشوری در خطبه های این هفته نماز جمعه خمام:

بايد رئيس جمهوري انتخاب کنيد که فقط تحت ولايت رهبري، به دنبال انجام امور اجرايي و خدمت به مردم باشد.

خوبان خبر: امام جمعه خمام: اگر مي خواهيد همين اقتدار و عزت و پيشرفت و پيروزي براي کشور تا ابد باقي بماند، بايد رئيس جمهوري انتخاب کنيد که ابداً به دنبال تنش آفريني در داخل کشور نباشد. بلکه فقط تحت ولايت رهبري، به دنبال انجام امور اجرايي و خدمت به مردم باشد.

به گزارش خوبان: نماز جمعه ی این هفته ی خمام روز گذشته به امامت حجت الاسلام عاشوری امام جمعه خمام در مسجد جامع برگزار گردید.

ایشان در خطبه ی اول خود با اشاره به اهمیت بحث تقوا افزودند: وجود تقوا نه تنها باعث حفظ خود انسان مي شود بلکه موجب حفظ جامعه نيز هست. چون انسان متقي نه تنها خودش فساد نمي کند، بلکه اجازه فساد به ديگران را هم نمي دهد، در نتيجه جامعه را هم از فساد و تباهي حفظ مي کند. چنين جامعه اي از عذاب الهي هم محفوظند. چون خداوند تعهد کرده است که هيچ جامعه سالم و صالحي را عذاب نکند. «و ما کان ربک لِيُهلِک القُري بظلم و اهلُها مصلِحون» (هود/117). يعني«و چنين نبود که پروردگارت آبادي ها را به ظلم و ستم نابود کند درحاليکه اهلش درصدد اصلاح بوده باشند.» زماني جوامع مورد عذاب الهي واقع مي شوند که نيکان و خوبانش کم باشند.

SAM_4352

امام جمعه خمام ادامه دادند، اصل در زندگي اعتقاد است. پيامبر اسلام(صلي الله عليه و آله وسلم) با اعتقادِ درست، سلمان ها و ابوذرها درست کرد نه با اقتصاد. آنها درحاليکه گرسنه بودند و از لحاظ اقتصادي وضعيت ضعيفي داشتند، سرآمد دوران شدند. شما در آينده نزديک هنگام تبليغات کانديداهاي رياست جمهوري و شوراهاي اسلامي خواهيد ديد که اکثريت قريب به اتفاق آنها، گسترده ترين برنامه هاي خود را بر کارهاي اقتصادي متمرکز خواهند کرد و البته نتيجه اي هم نخواهندگرفت. ما که نبايد به سبک دنياي کفر غربي تبليغ کنيم! ما مسلمانيم و بايد آرمان هاي اصيل اعتقاد اسلامي خود را ترويج نماييم. کار انبياء در درجه اول ساختن اعتقاد مردم بوده است. انقلاب ما هم که با آن همه فداکاري به پيروزي رسيد، براساس اعتقاد اسلامي بود و کشور را هم همين اعتقاد در دوران دفاع مقدس حفظ کرد. 

حجت الاسلام عاشوری با اشاره به اهمیت نقش دین از دیدگاه ائمه معصومين(عليهم السلام) افزودند: امام حسين(عليه السلام) فرمود:«الناسُ عبيد الدنيا و الدَّين لعق علي السنتهم يحوطونه ما دَرّت معائشهم فاذا محصُوا بالبلاء قَلَّ الديانون». (بحارالانوار /44/383). يعني«مردم، بندگان دنيا هستند و دين را همانند چيزي که طعم و مزه داشته باشد مي انگارند و آن را تا زمانيکه مزه اش را بر زبان خود احساس مي کنند، نگه مي دارند و هنگامي که بناي آزمايش باشد، تعداد دين داران اندک مي شود.» به اين معني که يک عده اي دين آدامسي دارند! تا زماني که اين آدامس در دهانشان شيريني مي کند و با ذائقه شان سازگار است آن را در دهان مي گردانند، ولي وقتي که شيريني اش تمام شد و ديگر به ذائقه شان خوش نيامد، آن را دور مي اندازند . حالا بسياري از مردم هم ماداميکه ديندار بودن به نفع آنهاست، باعث عِرض و آبرو و مقام و موقعيت و مطرح شدن آنها در جامعه مي شود با آن همنوايي مي کنند، ولي وقتي که سختي و مشقت و قرباني بخواهد آن را رها مي کنند. اينکه پيامبر اسلام(صلي الله عليه و آله وسلم) فرمودند:«فلولا الخبز، ما صلينا و لا صمنا و لا ادّينا فرائض ربنا» (الکافي/5/73). يعني«اگر نان نباشد نه مي توانيم نماز گزاريم نه روزه بداريم و نه ديگر واجبات الهي را انجام دهيم.» وصف حال اينگونه افراداست نه اينکه بايد اينچنين باشد.

SAM_4356

ایشان در خطبه ی دوم خود با تبریک روز میلاد حضرت علي(عليه السلام) افزودند: حضرت علي(عليه السلام) در سيد ايام«روز جمعه»، اولين روز ايام البيض «سيزدهم ماه»، شهرالحرام «رجب» و در بيت الحرام«داخل کعبه»، به دنيا آمد که چنين ولادتي نه قبل از او و نه بعد از ايشان براي احدي حاصل نشد. حضرت علي(عليه السلام) با وجود اينکه از حيث ايمان و تأسيس دين، دومين شخصيت اسلام بعد از پيامبر(صلي الله عليه و آله وسلم) بود ولي هميشه بعنوان يک سرباز فداکار در خدمت پيامبر اسلام بود و دستورات و منويات آن حضرت را بدون کم و کاست، و چون و چرا اجرا مي کرد، و هرگز نظري از خودش در مقابل نظرات پيامبر اسلام(صلي الله عليه و آله وسلم) ابراز نمي کرد و فضل فروشي نداشت. هيچگاه در زمان پيامبر(صلي الله عليه و آله وسلم) نگفت: من عامل پيروزي در جنگ بدر بودم، من جنگ خندق را به نفع مسلمين تمام کردم، من قلعه خيبر را فتح کردم، من راهِ حلِّ برون رفت از فلان بحران را ارائه دادم و … همه اين احاديث، حکمت ها، نامه ها و خطبه هايي که از آن حضرت باقي مانده است، مربوط به دوران بعد از پيامبر اسلام است و الا در زمان حضور پيامبر(صلي الله عليه و آله وسلم)، آن حضرت فقط درصدد تثبيت جايگاه نبوت بود تا کوچکترين تفرقه و شکافي در امت اسلامي حاصل نشود، اين درس بزرگي است براي همه شخصيت هاي انقلاب که در مقابل رهبر، ابراز وجود نکنند، بلکه مطيع اوامرش باشند تا همه قواي داخلي تحت فرماندهي واحد الهي منسجم شوند.

امام جمعه خمام با اشاره به حماسه 3 خرداد افزودند: امروز سوم خرداد سالروز يکي از افتخارآميزترين روزهاي دوران دفاع مقدس است که شور ونشاط و شادي را براي ملت مقاوم به ارمغان آورد و در تاريخ کشور ما به نام«روز مقاومت، ايثار و پيروزي» ثبت شد. تا زماني بني صدر در مقام رياست جمهوري بود و بناي مخالفت با ساير نهادهاي قانوني کشور را داشت و دائماً در جامعه تنش ايجاد مي کرد، ما نه تنها در داخل کشور هيچ پيشرفتي نداشتيم، بلکه در جبهه هاي جنگ هم موفقيتي بدست نمي آورديم. لکن بعد از عزل او و فرار منافقين به خارج از کشور و يکپارچه شدن نهادهاي قانوني زير سايه ولايت فقيه، پيروزي هاي چشمگير در عمليات هاي متعدد، يکي پس از ديگري نصيب ملت ايران شد.

SAM_4360

حجت الاسلام عاشوری ادامه دادند: امروزه وقتي که دشمنان اسلام مي خواهند با جمهوري اسلامي ايران بجنگند، مجبورند نبرد خود را در فلسطين و لبنان يا عراق و افغانستان و يا بحرين و سوريه آغاز کنند تا شايد دستشان به ايران اسلامي برسد، ولي همين سايه اقتدار ايران اسلامي در آن کشورها براي شکستشان کافي است.

ایشان همچنین در پایان با اشاره به انتخابات پیش رو تاکید نمودند، اگر مي خواهيد همين اقتدار و عزت و پيشرفت و پيروزي براي کشور تا ابد باقي بماند، بايد رئيس جمهوري انتخاب کنيد که ابداً به دنبال تنش آفريني در داخل کشور نباشد. بلکه فقط تحت ولايت رهبري، به دنبال انجام امور اجرايي و خدمت به مردم باشد. خدمت به ملت و ولايت پذيري، دو شاخصه مهم براي يک رئيس جمهور اصلح است. به شعارهاي دهن پرکن و تبليغات عوام فريبانه توجه نکنيد بلکه به سابقه تعهد و تعبد کانديداها، نگاه کنيد.

امام جمعه خمام ادامه دادند: اقدام حکيمانه و شجاعانه شوراي محترم نگهبان در معرفي کانديداهاي واجد صلاحيت رياست جمهوري، براساس ترجيح مصالح ملي و انقلاب و بدون توجه به جنجال هاي احتمالي برخي افراد و گروه ها، قابل تقدير است. الحمدلله تا اين مرحله بسياري از نگراني هاي امت حزب الله و دل سوزان نظام اسلامي، رفع شده است، و در عوض به ناراحتي هاي دشمنان ايران اسلامي افزوده شد. اميدواريم که اين پيروزي ما و شکست دشمن در روز 24خرداد، کامل گردد.

 

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads