کد خبر: 26368 - تاریخ: شنبه، 25 می 2013 - 19:24

عارف: ثبات و امنیت ملی را فدای منافع کوتاه مدت سیاسی نخواهم کرد

خوبان خبر: کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: منافع و امنیت ملی، ثبات کشور و آرامش مردم برای ما اهمیت ویژه‌ای دارد و آن ‌را فدای منافع کوتاه مدت سیاسی خود و دیگران نخواهیم کرد.

 به گزارش خوبان به نقل از فارس، محمدرضا عارف معاون اول دولت خاتمی و از کاندیدای یازدهمین دوره رقابت‌های ریاست جمهوری طی دیداری با منتخبین تشکل‌های آستان قدس گفت: انقلاب ما برای حاکم کردن فضایل اخلاقی بود اما در انتخابات سال 88 متاسفانه اخلاق قربانی رقابت‌های انتخاباتی شد و تا مدت‌ها عوارض آن را در فضای سیاسی کشور دیدیم به همین دلیل در انتخابات پیش رو باید مراقب بود به خاطر رای آوردن اخلاق زیر پا گذاشته نشود.

وی با اشاره به فعالیت ستاد انتخاباتی اش حول محور منشور اخلاقی، گفت: ما در ستاد انتخاباتی منشور اخلاق انتخاباتی را تهیه کردیم و تاکید کرده‌ایم هدفمان اصلاح‌طلبانه است یعنی می‌خواهیم دولتی مستقر شود که ماموریتش اصلاح مستمر امور کشور در راستای پیشرفت و توسعه پایدار باشد بنابراین روش‌هایمان نیز اصلاح‌طلبانه است و اقدامات و تصمیمات ما منجر به ایجاد گسست در سرمایه‌های اجتماعی، ساختاری و مدیریتی کشور نخواهد شد.

معاون اول دولت اصلاحات ادامه داد: برای محافظت از آرای مردم از تمام ظرفیت‌ها استفاده خواهیم کرد و در پایان به انتخاب مردم با تمام وجود احترام خواهیم گذاشت.

عارف با اشاره به نام گذاری امسال مبنی بر «حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی» از سوی رهبر معظم انقلاب، گفت: مهمترین مصداق حماسه سیاسی، انتخابات است و در این راستا مشارکت مردم حرف اول را می‌زند.

وی اخلاق‌مداری و رعایت قانون را از معیارهای حماسه سیاسی دانست و افزود: بر اساس تجربه سه دهه خدمت در نظام جمهوری اسلامی ایران در بخش‌های مختلف تلاش کرده‌ام اخلاق را نصب‌العین خود قرار ده چرا که اگر اخلاق را در همه کارها و مبازره‌ها در نظر قرار دهیم همیشه پیروز هستیم.

این کاندید انتخابات ریاست جمهوری گفت: رفتار در چارچوب قانون، گفتار بر مدار صداقت و تصمیم بر مبنای عقلانیت، سرلوحه تمام تصمیمات و اقدامات ما خواهد بود.

عارف گفت که منافع و امنیت ملی، ثبات کشور و آرامش مردم برای ما اهمیت ویژه‌ای دارد و آن‌را فدای منافع کوتاه مدت سیاسی خود و دیگران نخواهیم کرد.

وی با بیان اینکه مرز بین نقد منصفانه و توهین و تخریب را رعایت می‌کنیم، افزود: ‌منافع سیاسی خود را بر آبرو و حیثیت افراد ترجیح نخواهیم داد و به هیچ وجه نسبت به تخریب شخصیت دیگران اقدام نخواهیم کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه تلاش ما شفاف بودن با مردم است، خاطرنشان کرد: از فریب افکار عمومی برای افزایش آرای‌مان پرهیز و از تجملات و تبلیغات پرهزینه نیز دوری خواهیم کرد.

عارف ادامه داد: برنامه‌های ما واقع‌بینانه خواهد بود و از وعده‌ها و شعارهای سطحی، عوام فریبانه و دست نیافتنی پرهیز خواهیم کرد.

به گزارش فارس، عارف در ادامه این مراسم بخش هایی از نامه امام رضا(ع) را به حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) قرائت کرد و صفحه ای از کتابی را که مضمون آن همین نامه است، امضا کرد.

انتهای پیام/302


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads