کد خبر: 26361 - تاریخ: شنبه، 25 می 2013 - 19:13

جليلي به روايت بروكينگز؛

جليلي شبيه احمدي نژاد است/ او جدی وارد صحنه شده است

خوبان خبر: اندیشکده بروکینگز در گزارشی درباره انتخابات رياست جمهوري نوشت: جلیلی” از جهاتي شبيه احمدي نژاد است ولي تفاوت‌هاي بسياري هم دارد.

به گزارش خوبان به نقل از مشرق، “سوزان مالونی” يكي از نويسندگان مطرح انديشكده بروكينگز در گزارشي [1] درباره انتخابات رياست جمهوري ايران می‌نویسد: دلیل شانس بالای ” جلیلی” در انتخابات این است که او شاخصه‌های ریاست جمهوری را که آیت الله خامنه‌ای مد نظر دارد، به طور کاملی داراست.

ملوني مي‌نويسد: او (جلیلی) سابقه کار مستقیم زیر نظر “آیت الله خامنه‌ای” را هم دارد. وی مدیرکل دفتر پر نفوذ رهبری بوده است. او تا شش سال پیش نامی ناآشنا در سپهر سیاسی ایران بود اما از وقتی برای طرح‌ریزی راهبرد امنیت ملی کشور و رهبری مذاکرات ایران با کشورهای غربی انتخاب شد، همگان او را شناختند.

جليلي شبيه احمدي نژاد است

مالونی در ادامه “جلیلی” را از جهاتی شبیه “احمدی نژاد” می‌داند و تصریح می‌کند که تفاوتهایی هم بین این دو نفر وجود دارد؛ چرا که “جلیلی” زبان نرم تری دارد،

مالوني مي نويسد: جليلي، “احمدی نژاد” دوم است؛ او از نسل تندرو جوان‌تری آمده که مدعی است به آرمان‌های انقلاب تعهد کامل دارد، او کارنامه ملی چندانی ندارد و در میان افراد تثبیت شده نظام از پایگاه خاصی برخوردار نیست، که همین امر او را به خادمی تمام عیار برای “خامنه‌ای” بدل می‌کند. جليلي زبان نرم‌تری نسبت به احمدي نژاد دارد، کارهایش را با نظم و دقت بیشتری انجام می‌دهد و قابل اطمینان تر است.

jalili
تفاوت مهم دیگر او با “احمدی نژاد” نوآوری‌ها و توانایی فوق العاده رسانه‌ای اوست. او در هفته گذشته با فایننشال تایمز و کریسچن ساینس مانیتور مصاحبه کرده و خود او (یا کسی از طرف او) در فضای توئیتر فارسی و انگلیسی بسیار فعالیت می‌کند. او یک سایت انتخاباتی رسمی، صفحه فیس‌بوک و سایت گوگل پلاس و حساب کاربری اینستاگرم و تعداد زیادی سایت همکار دارد.[2]

در انتهای گزارش چنین آمده است: هوشمندی کارزار انتخاباتی “جلیلی” نشان دهنده سرمایه‌گذاری زمان و انرژی بسیار است و این امر خود کافیست تا نشان دهد تصمیم “جلیلی” برای احراز مقام ریاست جمهوری جدیست. اگر “جلیلی” به ریاست جمهوری برسد مردم ایران و کشورهای جهان باید امیدوار باشند که او از مدرنیته در خدمت برنامه‌های ریاست جمهوری خود بهره ببرد و رویکردی محتاطانه‌تر نسبت به موضوع اداره ایران داشته باشد.

 

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads