کد خبر: 25632 - تاریخ: پنج‌شنبه، 16 می 2013 - 14:11

من به موریانه ها رای می دهم

يکي از نکاتي که همواره و به‌ويژه در طول دوره‌هاي انتخاباتي در کشور، يک مسلمان را آزرده خاطر مي‌کند، مغفول ماندن حرمت لفظ جلاله‌ي «الله» و به تبع آن ساير اسماء متبرکه، پرچم جمهوری اسلامی ایران و … است که بي‌پروا در تبليغات انتخاباتي اکثر نامزدها چاپ شده.

نقل است عهدنامه ای که کفار قریش برای تحریم اقتصادی مسلمانان در مکه نوشتند و منجر به محاصره مسلمانان در شعب ابی طالب شد، توسط موریانه ها خورده شد و جز لفظ «الله» چیزی از آن باقی نماند. این نکته بیانگر اهمیت و حرمت این لفظ جلاله است که حتی جانوران نیز مامور به حفظ آن هستند.

يکي از نکاتي که همواره و به‌ويژه در طول دوره‌هاي انتخاباتي در کشور، يک مسلمان را آزرده خاطر مي‌کند، مغفول ماندن حرمت لفظ جلاله‌ي «الله» و به تبع آن ساير اسماء متبرکه، پرچم جمهوری اسلامی ایران و … است که بي‌پروا در تبليغات انتخاباتي اکثر نامزدها چاپ شده و با علم به اين‌که قريب به اتّفاق اين تبليغات در هر مکاني ممکن است رها شود و نعوذ با… در خيابان، زير پاي عابران و وسايل نقليه و … بيفتد، تکثير و توزيع مي‌گردد و هنگامي‌که توسط نهادهاي مسئول جمع‌آوري مي‌شوند متاسفانه مانند ساير زباله‌ها با آن برخورد مي‌شود.

هرچند پيگيري‌هاي مختلفي در اين زمينه صورت گرفته ولي به خاطر نبودن يک اقتدار نظارتي در اين مقوله، اين حفظ حرمت اُولي، در ظاهر متروک مانده است.

به نظر می رسد با توجه به درپیش بودن انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا برای حل این معضل نیاز به عزمی جدی است که ضمن انجام تبلیغات سالم، حرمت ها و شوونات اسلامی نیز محفوظ بمانند. در این خصوص برخی پیشنهادات ارائه می شود:

1- نوشتن يک شعار اسلامي ـ ايراني يا استفاده از يک نماد معادل به جاي استفاده از تصوير پرچم مزين به نام «ا…» و ذکر «ا… اکبر» در تصاوير، پوسترها و تراکت‌هاي کانديداهاي انتخابات

2- عدم استفاده از اذکار و ادعيه در موارد فوق‌الذکر، شايان ذکر است اغلب استفاده از اين اذکار جنبه‌هاي تبليغي و شعاري و نه محتوایی دارد.

3- به کار بردن علامت اختصاري «ا…» به جاي لفظ جلاله در اسامي داوطلبان يا لفظ «الهي» در جايي که شهرت داوطلبان منسوب به لفظ جلاله است.

به عنوان مثال: عبدا… حميدي، حسين نصرالهي

4- اضافه کردن اين‌گونه ملاحظات به آئين‌نامه‌ي تبليغاتي انتخابات و نامه‌نگاري‌هاي دولتي لازم

5- تأسيس ستادي جهت نظارت بر چاپ و نشر تبليغات انتخاباتي در اين موضوع

6- ايجاد يک نهاد با محورّيت جمع‌آوري اسماء متبرّکه جهت هماهنگي با کليه‌ي سازمان‌ها، ادارات و …

7- معادل‌گذاري صحيح در سربرگ‌ها يا نامه‌هاي اداراي که مزين به نام مقدس «ا…» هستند و اغلب پس از مدتي دور ريخته مي‌شوند.

8- ساخت فيلم، انيميشن، ووله، نماهنگ براي فرهنگ‌سازي انتخاباتي در جامعه به جای تبليغات مکتوب

9- هماهنگي با رسانه‌هاي جمعي اعمّ از صدا و سيما، مطبوعات، سايت‌ها و … و افراد صاحب تريبون، ائمه جماعات و … در اطلّاع‌رساني به افراد جامعه در اين خصوص


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads