کد خبر: 24528 - تاریخ: شنبه، 4 می 2013 - 16:16

حجت الاسلام عاشوری: خدمات شهید مطهری به ایران از هر کاشف و مخترع و سیاستمداری بیشتر است.

خوبان خبر: امام جمعه ی خمام در بخشی از خطبه هایشان با اشاره به چهارمین دور سفرهای استانی هیئت دولت به گیلان، ابراز امیداواری کردند تا با برنامه ريزي و مصوبات صورت گرفته، روند توسعه استان در تمام جهات، سرعت بيشتري به خود بگیرد.

به گزارش خوبان، حجت الاسلام عاشوری امام جمعه خمام روز گذشته ، نماز جمعه ی این هفته ی بخش خمام را در مسجد جامع خمام اقامه نمودند.

ایشان در ابتدای خطبه های سیاسی خود با اشاره به دوازدهم اردیبهشت ماه و روز معلم، سالروز شهادت آيت الله مطهري را بهانه اي دانستند تا همه ما بار ديگر پاي درس هاي پيامبرگونه اين معلم مجاهد بنشينيم و ادامه دادند: معلمي که آثار گران سنگش از معادن نفت و گاز و بلکه اورانيوم هم ارزشمند تر است. حضرت امام(ره) ايشان را حاصل عمر خود دانسته و تمام آثارشان را بي استثنا آموزنده و مفيد معرفي  کرده اند. مقام معظم رهبري نيز فرمودند:«بديلي براي مجموعه کتاب هاي شهيد مطهري نداريم و آثارش، مبناي فکري نظام جمهوري اسلامي است».

حجت الاسلام عاشوری خدمات شهید مطهری به کشور اسلامی ایران را از هر کاشف و مخترع و سیاستمداری بیشتر دانستند.

امام جمعه خمام

امام جمعه ی خمام در بخش دیگری از خطبه هایشان با اشاره به روز هلال احمر، شغل خدمت رسانی در زمان حوادث غیرمترقبه را يکي از مشاغل حساس، پرثمر و حياتبخش دانتستند و افزودند: به پاس زحمات اين قشر خدوم بوده که رياست محترم جمهوري هم عنوان «جانباز و شهيد خدمتي» را به امدادگراني که در حين خدمت مصدوم شوند و يا فوت کنند، داده اند. تا در صورت وقوع اتفاقي براي آنان، از مزايايي نظير مزاياي بنياد شهيد براي جانبازان و شهدا، بهره مند شوند.

ایشان در ادامه با اشاره به چهارمین دور سفرهای استانی هیئت دولت به گیلان، ابراز امیداواری کردند تا با برنامه ريزي و مصوبات صورت گرفته، روند توسعه استان در تمام جهات، سرعت بيشتري به خود بگیرد.

خطیب نماز جمعه خمام در پایان خطبه هایشان با اشاره به اجلاس بین المللی علما و بیداری اسلامی در تهران، نخستین فریاد بیداری اسلامی را از سوی ایران اسلامی در 35 سال پیش خواندند که امروزه توجه مسلمانان را در تمام کشورهاي اسلامي به خودش جلب کرده است و تصریح کردند: بطوريکه وقتي در يک کشوري، انقلابي صورت مي گيرد و نوع حکومت را به آراء عمومي مي گذارند، اسلام گراها بيشترين رأي را کسب مي کنند و اسلام بعنوان برترين راه نجات مطرح مي شود. مردم لبنان و فلسطين در سايه اسلام بود که هيمنه آمريکا و اسرائيل را درهم شکستند. و مردم عراق و افغانستان و مصر و تونس و ليبي نيز با نام اسلام، قدرت را بدست گرفتند و حتي در ترکيه نيز اسلام گرا ها حاکم اند؛ و اين چيزي است که تا قبل از انقلاب اسلامي ايران سابقه نداشت.

ایشان ادامه دادند: اگر علماي اسلام نقش پيامبرگونه خود را ايفا کنند و در حد و اندازه هاي شهيد مطهري ظاهر شوند و اسلام ناب را به منصّه ظهور برسانند، تمام مشکلات جهان اسلام حل خواهد شد ولي اگر خود را از مصدر امور کنار بکشند و ميدان را براي قارون هاي شهوت ران خالي کنند، آنها با صرف هزينه هاي ميلياردي، نسخه بدلي از دين را ارائه خواهند کرد.

 

انتهای پیام/22


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads