کد خبر: 24511 - تاریخ: شنبه، 4 می 2013 - 12:36

پایکوبی عناصر مسلح هنگام نبش قبر حجر بن عدی

مردم را در مقابل سلفیان بسیج کنید

خوبان خبر: این جنایت و جنایاتی از این دست که پیش از این رخ داده است اقدامی خطرناک است که خدای ناکرده با اقداماتی خطرناک‏تر ادامه خواهد یافت؛ پس بر حکومت‏های اسلامی، علماء بزرگ مسلمان و امامان جمعه و جماعات واجب است که…

به گزارش خوبان به نقل از پایگاه خبری انصارحزب الله، جبهه النصره با انتشار بیانیه‌ای در شبکه‌های اجتماعی و اینترنت، اذعان کرد که پیکر “حجر بن عدی” را به جای دیگر منتقل کرده است؛ به این دلیل که نظام سوریه به جای قبر ساختمانی را اطراف آن ساخته است. عناصر جبهه النصره پنج شنبه گذشته پس از کندن قبر حجر بن عدی، پیکر ایشان را به مکانی نامعلوم منتقل کردند.

برخی سایتهای اینترنتی به نقل از شاهدان تأکید کردند، پیکر حجر بن عدی هنگام خارج کردن آن از قبر کاملا سالم و مانند روز اول تازه بود. منطقه “عدرا” در استان “ریف دمشق” که پیکر حجر بن عدی در آنجا مدفون بود، تحت کنترل عناصر وابسته به گروهک تروریستی جبهه النصره است.
این گروهک تروریستی و دیگر گروه‌های افراطی بارها تهدید کرده‌اند که اماکن زیارتی و مقدس را در سوریه تخریب می‌کنند.

قطر، عربستان و ترکیه در پس پرده اهانت به مقدسات

شيخ حسام شعيب از مبلّغان اسلامي كشورهاي قطر، تركيه و عربستان را به همدستي با گروه هاي تكفيري براي اهانت به مقدسات اسلامي و تخريب قبور بزرگان ديني متهم كرد و گفت: نبش قبر صحابي بزرگوار حجر بن عدي در ريف دمشق جرمي نابخشودني و توهين به اسلام است و سازمان همكاري اسلامي بايد مانع تكرار چنين اهانت هایي شود.

شیخ حسام در گفت وگو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: نبش قبر اين صحابي بزرگوار اهانت آشكار به اصحاب پيامبر اسلام (ص) و اهل بيت (ع) محسوب مي شود و نشان مي دهد كه گروه هاي مسلح تكفيري و وهابي همچنان به تخريب اماكن مقدس ادامه مي دهند و ارزشي براي مؤمنين و مسلمانان قائل نيستند.

“شیخ مهدی الصمیدعی” مفتي اهل سنت عراق نیز در مصاحبه با العالم، سكوت سازمانهاي اسلامي در قبال تعدي به آرامگاه “حجر بن عدي” را محکوم کرد و هشدار داد كه این سکوت باعث بروز فتنه ميان مسلمانان مي شود.

پایکوبی عناصر مسلح هنگام نبش قبر حجر بن عدی

“احمد الخباز” از شاهدان این اقدام تجاوزکارانه، به خبرنگار العالم گفت: عناصر مسلح هنگام ارتکاب این جنایت، به جشن و پایکوبی پرداختند. وی تأکید کرد: مردم سوریه پس از شنیدن این اقدام تروریست‌ها به شدت خشمگین و ناراحت شده اند.

الخباز خاطرنشان کرد: مرقد این یار پیامبر (ص)، برای مردم سوریه از اماکن و زیارتگاه‌های شناخته شده و معروف بود. الخباز اظهار داشت: افراد بسیاری شاهد این اقدام تروریستها بودند؛ و آنها پس از حفر قبر حجر بن عدی، پیکر پاک ایشان را به مکانی نامعلوم بردند.

الخباز تأکید کرد: تخریب این مکان مقدس و نبش قبر حجر بن عدی که از سوی مرکز جهانی فتوا به رسمیت شناخته شده، اقدامی برخاسته از تفکر وهابیت است. وی افزود: آیا حمله به قبر حجر بن عدی همان آزادی ادعایی مخالفان مسلح است؛ آیا آنان می‌خواهند مردم سوریه را از اسلام، فرهنگ و انسانیت آزاد کنند.

الخباز گفت: عناصر مسلح هنگام حفر قبر حجر بن عدی که قبر عمیقی بود، به جشن و پایکوبی می پرداختند. الخباز درباره هویت کسانی که دست به این اقدام جنایتکارانه زده اند، اظهار داشت: آنان در شبکه های اجتماعی و اینترنت خود را از اعضای “ارتش آزاد” معرفی کردند.

در پی جنایت هولناک گروهک‏های تروریستی سلفی سوریه در نبش قبر و ربودن پیکر صحابي جليل «جناب حجر بن عدي» یکی از مراجع عظام تقلید بیانیه مهمی صادر کردند.

«آیت الله العظمی حاج شیخ جعفر سبحانی» در این بیانیه با محکومیت شدید این اقدام، از حکومت های اسلامی و علمای مسلمان خواستند تا با بسیج توده های مسلمان، مانع از تکرار این اقدامات تجاوزکارانه شوند.

متن کامل ترجمه این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

قال الله تبارک وتعالی: قُلْ هَلْ نُنَبِّئُكُمْ بِالْأَخْسَرِينَ أَعْمَالًا الَّذِينَ ضَلَّ سَعْيُهُمْ فِي الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَهُمْ يَحْسَبُونَ أَنَّهُمْ يُحْسِنُونَ صُنْعًا.

اما بعد ؛

باخبر شدیم که اعضای یک گروهک وهابی و تکفیری و کسانی که حرمتی برای خداوند، پیامبر اکرم(ص) و اصحاب آن حضرت قائل نیستند، به مرقد صحابی جلیل حجربن عدی تعدی کرده و با بازیچه قراردادن قبر شریف وی، این مکان را نبش کردند. این کار تجاوزی آشکار به مقدسات اسلامی محسوب می‏شود.

ما از علمای اسلام در تمامی جهان اسلام می‏خواهیم که بشدت در مقابل این جنایتکاران بایستند؛ جنایتکارانی که در مقام حرف، مدعی تلاش برای اعتلای کلمه توحید، مبارزه با شرک و دفاع از صحابه هستند؛ اما در مقام عمل، به خود جرأت می دهند که به هتک حرمت و کرامت پیامبر اکرم(ص) و صحابه کرام آن حضرت ـ که خون خود را در راه نشر توحید و ریشه کن کردن شرک تقدیم کردند ـ بپردازند.

این جنایت و جنایاتی از این دست که پیش از این رخ داده است اقدامی خطرناک است که خدای ناکرده با اقداماتی خطرناک‏تر ادامه خواهد یافت؛ پس بر حکومت‏های اسلامی، علماء بزرگ مسلمان و امامان جمعه و جماعات واجب است که با بسیج توده های مسلمان، در مقابل این موج کینه توز و خطرناک بایستند.

انالله و انالیه راجعون و الی الله المشتکی حوزه علمیه قم
جعفر سبحانی

نظرات بینندگان

یک نظر ثبت شده است

  1. سربازان سیدعلی
     | 2013/05/5 - 12:24
    پاسخ

    عرضه ندارند محافظت کنند بگن.. اینجا صحبت از دختر زهراست و خواهر حسین سیاست ها رو باید ول کرد و به دین رسید تو مجالس داد میزنیم حسین ای کاش ما بودیم ای کاش ما بودیم کسی نمیتونست بهتون چپ نگاه کنه خب الان بلند شیم دوباره قراره زینب رو به اسارت ببرند دوباره قراره حسین گریان شه دوباره قراره دختر 3ساله اثیر نامحرمان کافر بیفته ای کاش از خواب بلند شیم و مسلمون نمایی رو کنار بذاریم

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads