کد خبر: 24422 - تاریخ: پنج‌شنبه، 2 می 2013 - 21:29

روز معلم و مقام انبیایی

معلم، ایمان را بر لوح جان و ضمیرهای پاک حک می کند و ندای فطرت را به گوش همه می رساند و همچنین سیاهی جهل را از دل ها می زداید و زلال دانایی را در روان بشر جاری می سازد و در این مسیر مقدس بزرگانی همچون علامه شهید مرتضی مطهری گام نهاده اند که نامشان بر تارک زمان می درخشد.

معلمی شغل نیست . معلمی عشق است. اگر به عنوان شغل انتخابش کرده ای رهایش کن و اگر عشق توست مبارکت باد. ( شهید رجایی )

اوست خدایی که در میان مردم درس نخوانده پیامبری از خودشان مبعوث کرده تا آیتش را بر آن ها بخواند و آن ها را تزکیه کند و کتاب و حکمت بیاموزد. ( سوره مبارکه جمعه – آیه 2 )

تعلیم و تعلم از شئون الهی است و خداوند این موهبت را به پیامبران و اولیای خویش ارزانی کرده است تا مسیر هدایت را به بشر بیاموزند و چنین شد که تعلیم و تعلم به صورت سنت حسنه آفرینش در آمد.

معلم، ایمان را بر لوح جان و ضمیرهای پاک حک می کند و ندای فطرت را به گوش همه می رساند و همچنین سیاهی جهل را از دل ها می زداید و زلال دانایی را در روان بشر جاری می سازد و در این مسیر مقدس بزرگانی همچون علامه شهید مرتضی مطهری گام نهاده اند که نامشان بر تارک زمان می درخشد.

شهید مرتضی مطهری یکی از آن معلمان راستین است که با نگاه ترکیبی به همه ی معارف بشری نظر می کند و تمامی تلاش های علمی و عملی را مقدمه ای برای عبادت می داند و با شهادت ، عبادت عملی و علمی خود را تکمیل می سازد . همان طوری که حضرت امام جعفر صادق (ع) در رابطه با مقام و منزلت معلم می فرمایند: هنگامی که روز قیامت برپاشود خداوند تمام انسان ها را جمع می کند و چون ترازوی اعمال نهاده شد خون شهیدان را با مرکب قلم عالمان و معلمان می سنجد؛ ارزش مرکب آنان بر خون شهیدان فزونی خواهد داشت. ( این ارزش بدان جهت است که شهیدان در سایه علم و تربیت معلمان و تعلیم شایسته آنان به خدا رسیده اند و لیاقت شهادت نصیبشان شده است.)

در پایان…

به فرمایشات مقام معظم رهبری تاکید می نمایم که فرمودند: خداوند متعال توفیق دهد و بتوانیم هر یک از ما در هر نقطه ای که هستیم وظیفه ی تعلیم و تربیت و رشد معنوی جامعه را ان شا الله در حد لازم انجام دهیم و خداوند به همه ی معلمین کشورمان در هر نقطه ای که هستند برکت و کمک معنوی عنایت نماید.


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

انتشار یافته:۳

  1. صالحین
     | 2013/05/4 - 20:36
    پاسخ

    سلام علیکم شمعی است گذارنده از سرپای معلم عشق است پراکنده به رگ های معلم/ در راه هنر سوزد و اندر ره دانش قلب و تن و جان و همه اجزای معلم. …………….. جناب آقای علی دخت از مطالبتان بسیار تشکر می نماییم که همیشه در همه ی عرصه ها حضور دارید.

  2. همکلاسی
     | 2013/05/6 - 21:25
    پاسخ

    بسیار زیبا بود مثل همیشه جملات معنا داری در مقام شاخص روز معلم گذاشتید (بسیار عالی بود سایت خوبان خبر ) آقای علیدخت باز هم منتظر یاداشتهای شما از این سایت مردمی هستیم.

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads