کد خبر: 24414 - تاریخ: پنج‌شنبه، 2 می 2013 - 21:09

ترمینال جدید فرودگاه رشت با حضور معاون اول رئیس جمهوری افتتاح شد

خوبان خبر: ترمینال جدید فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت با حضور محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهوری افتتاح و راه اندازی شد.

به گزارش خوبان به نقل از مهر، مدیرکل فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت عصر چهارشنبه در حاشیه این مراسم به خبرنگاران گفت: عملیات ساخت ترمینال جدید فرودگاه رشت در مساحتی شش هزار مترمربع با 25 هزار مترمربع محوطه سازی از سال 1387 آغاز شده است.

فتاح رضوانی افزود: برای احداث این ترمینال 125 میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت فرودگاه های کشور هزینه شده است.

وی همچنین این ترمینال جدید را به دلیل مصالح به کار رفته یکی از زیباترین فرودگاه های کشور دانست و افزود: احداث سالن استقبال کنندگان این ترمینال با مساحت دو هزار و 300 متر مربع و 25 میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی هزینه در برداشته است.

مدیرکل فرودگاه رشت هزینه تمام شده تجهیزات، سیستم های گرمایش، سرمایش و محوطه سازی این پروژه را بیش از 45 میلیارد ریال عنوان کرد.

وی افزود: برای اجرای روکش آسفالت محوطه داخلی ترمینال جدید فرودگاه رشت به مساحت 32 هزار متر مربع، دو میلیارد و 500 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی هزینه شده است.

رضوانی اظهارداشت: برای اجرای مرحله اول محوطه سازی ترمینال جدید به مساحت 15 هزار متر مربع، 16 میلیارد ریال از اعتبارات استانی هزینه شده که هزینه مساحت کل محوطه سازی آن 45 میلیارد ریال است.

وی همچنین بهسازی و بازسازی ساختمان جانبی و حوزه عملیات هوانوردی، اجرای زیرساخت انتقال دکل فرستنده این ترمینال با اعتباری دو میلیارد و 471 میلیون ریال از محل اعتبارات شرکت فرودگاه های کشور را از دیگر پروژه های مورد اجرا در احداث این ترمینال ذکر کرد.

مدیرکل فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت خرید، نصب و راه اندازی سیستم کنسول و سوئیچینگ برج مراقبت پرواز، جابجایی و انتقال تمامی تجهیزات ارتباطی، خرید تجهیزات و ماشین آلات به ارزش دومیلیارد و 500 میلیون ریال را از عملیات تجهیز هوانوردی این ترمینال اعلام کرد.

وی افزود: ترمینال قبلی فرودگاه سردار جنگل رشت با مساحت سه هزار و 500 متر مربع پاسخگویی مسافران به خطه سرسبز گیلان نبود.

رضوانی در ادامه توسعه این فرودگاه را مهم دانست و یادآورشد: با توجه به قرار داشتن گیلان در مسیر کریدور شمال و جنوب (نوستراک) که شرق آسیا را به اروپا متصل می کند، این فرودگاه می تواند محصولات کشاورزی را به کشورهای حاشیه خلیج فارس، اروپا و آسیای میانه صادر کند و به دلیل جاذبه های طبیعی نقش مهمی در گردشگری و مبادلات اقتصادی منطقه داشته باشد.

در این مراسم وزیر راه و شهرسازی، معاون برنامه ریزی استاندار گیلان و جمعی از مدیران کل و مسئولان استانی و برخی نمایندگان مردم گیلان در مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.

 

انتهای پیام/98


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads