کد خبر: 24281 - تاریخ: چهارشنبه، 1 می 2013 - 19:03

مشروح/ احمدی‌نژاد در ورزشگاه عضدی رشت:

مستکبران در مسیر سلطه‌گری به بن‌بست ‌رسیده‌اند

خوبان خبر: رئیس جمهور گفت: مستکبران و استعمارگران در مسیر سلطه‌گری به بن‌بست رسیده‌اند.

به گزارش خوبان به نقل از فارس، محمود احمدی‌نژاد امروز در جمع مردم استان در ورزشگاه عضدی رشت، اظهار کرد: خدا را سپاسگزارم که در بهترین روز از سال در میلاد حضرت فاطمه (س)توفیق دیدار مردم مومن و انقلابی و شجاع و دوست‌داشتنی را عنایت فرمود.احمدی نژاد

وی افزود: سرزمین گیلان مهد دلیران، شیر زنان، پناهگاه مومنان و مجاهدان و فرزندان پیامبر و آل پیامبر، با مردمانی سخت‌کوش و مهربان است.

*روحیه مردم گیلان شکست‌ناپذیر است

رئیس جمهور روحیه مردم گیلان را انقلابی و شکست‌ناپذیر خواند و افزود: گیلان سرزمینی است که در دامن خود ادیبان، عارفان، شجاعان و مجاهدان فراوانی را تربیت کرد و به ملت ایران تقدیم کرد و نقش گیلان در صیانت از استقلال ایران و مقابله با استعمارگران و اشغالگران برجسته و پرافتخار است.

وی ادامه داد: امروز پسران با لباس میرزا کوچک و دختران با لباس شرافت و محلی در ورزشگاه عضدی رشت حضور دارند.

احمدی‌نژاد میرزا کوچک را نماد ایمان و ایستادگی و سرافرازی ملت ایران خواند و گفت: مردم گیلان، مردمانی هستند که وجودشان همواره برای ایران سرشار از منافع بوده است.

وی با اشاره به اینکه امروز بخش عظیمی از تولید کشور توسط مردم گیلان تامین و فراهم می‌شود، اذعان کرد: مردم گیلان موجب افتخار برای ملت ایران هستند.

رئیس جمهور، در پاسخ به ابراز احساسات مردم، تصریح کرد: بنده خادم شما هستم که از صبح زود در خیابان‌ها بودید و خسته نشدید.

وی با بیان اینکه حرف‌ها را در جلسه دولت خواهید شنید، خاطرنشان کرد: امروز زیباترین و بهترین روز از سال و روز تولد دختر پیامبر و یگانه هستی حضرت فاطمه (س) است.

*حضرت زهرا (س) بزرگ‌ترین هدیه خدا به بشریت است

احمدی‌نژاد، حضرت زهرا را بزرگ‌ترین هدیه خدا به بشریت خواند و عنوان کرد: حضرت زهرا الگوی کامل و برجسته است که هر لحظه از عمر کوتاه ایشان یک درس، تاریخ و علامت راهنما و پرچم برافراشته توحید و عزت و عدالت و تبعیت از ولایت است.

وی افزود: حضرت زهرا یگانه‌ای است که خدای متعال خلق عالم را به واسطه خلق او می‌داند و خطاب به پیامبر (ص) می‌فرماید که اگر تو نبودی عالم را خلق نمی‌کردم و اگر علی نبود تو را و اگر زهرا نبود شما را خلق نمی‌کردم.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه تمام پیام پیامبران، زیبایی هستی و فطری انسان‌ها سعادت نهایی است که باید در جهان اتفاق بیفتد، خاطرنشان کرد: امام مهدی(عج) انسان کامل است و همه عالم حول امام در جریان است و امام می‌فرماید در حوادث انسان‌ها به ما پناه می‌آورند و ما به مادرمان حضرت زهرا پناه می‌بریم.

وی افزود: آفرین بر زنان و مادرانی که روز آنها مصادف با ولادت حضرت زهرا (س) است و روز زن را باید مردها جشن بگیرند و خوشحال باشند که خداوند چنین موجود لطیفی را به آنها عنایت کرده است.

رئیس جمهور، زنان را کانون کمال مردان و نقطه اتکای آنها دانست و این روز را تبریک گفت.

وی افزود: خطاب به حضرت زهرا (س) می‌گویم که ای عزیز پیامبر و هستی گرچه در دوره کوتاهی که بودی قدرت ناشناخته ماندی و تو را آزرده خاطر کردند و آسیب زدند و فرزندت را از بین بردند و اینجا گیلان است و 1400 سال این زنان و مردان هر روز و این روز را جشن می‌گیرند و خواسته‌های خود را به تو عرضه می‌کنند و دل‌های آنها سرشار از عشق به توست و ملت ایران عهدی که با تو بسته، ایستاده است.

*سازندگی ایران اولویت نخست ملت است

احمدی‌نژاد درباره سازندگی ایران گفت: امروز ما در ادامه تاریخ پرفراز و نشیب و پر افتخار حامل دو ماموریت الهی هستیم که نخست، ساختن ایران یعنی آبادانی همه کشور و توزیع فرصت‌ها و امکان شکوفایی استعدادها در همه نقاط ایران است.

وی، با تصریح بر اینکه ایران ساخته شود شایسته ملت ایران است، اذعان کرد: برافراشته شدن پرچم توحید و عدالت در جهان ماموریت دوم است.

رئیس جمهور افزود: ملت ایران همواره صلح‌طلب بوده است و ما امنیت و صلح را برای همه ملت‌های دنیا خواسته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه تمام سنت‌های ما عادلانه و الهی و صلح‌جویانه برای همه است، اذعان کرد: آداب و رسوم ایرانی به گونه‌ای است که همه ملت‌های عالم می‌توانند از آن تبعیت کنند و آداب ایرانی بر آمده از توحید و انسانیت و پاک است و هر جا که عرضه شود از آن استقبال می‌کنند.

*استعمارگران در مسیر سلطه‌گری به بن‌بست رسیده‌اند

احمدی‌نژاد با اشاره به مسایل منطقه‌ای، اظهار کرد: مستکبران و استعمارگران 400 سال دنیا را غارت کردند و امروز نیز غارت می‌کنند، اما در مسیر سلطه‌گری دچار مشکل و بن‌بست شدند.

وی با بیان اینکه مشکلاتی که به ملت وارد کردند به خودشان برگشت و امروز دچار مشکلات سیاسی و اقتصادی هستند، ادامه داد: مستکبران می‌خواهند منطقه ما را ناامن کنند و در بین ملت‌هایی که دچار پیشرفت هستند، جنگ و درگیری‌های قومی و مذهبی ایجاد کنند.

رئیس جمهور افزود: آنها به دست انسان‌های خودخواه می‌خواهند کاری کنند که دنیا دوباره خراب شده و برای بازسازی نیازمند آنها شوند.

وی با بیان اینکه آنها در شرق آسیا می‌خواهند جنگ درست کنند که جلوی پیشرفت کشورها را بگیرند و ثروت آنها را غارت کنند، اذعان کرد: آنها می‌خواهند با پول نفت و اسلحه‌های آن‌چنانی مردم‌کشی و مسلمان‌کشی راه بیندازند و ما را تضعیف کنند تا دوباره مسلط شوند و مشکلات خودشان را حل کنند.

*دست قدرت‌ ملت‌ها استکبار از منطقه بیرون می‌کند/ پرونده مستکبران سیاه شده است

احمدی‌نژاد خطاب به مستکبران گفت: دست بردارید این همه توطئه کردید به کجا رسیدید و پرونده‌هایتان سیاه شده است، ملت ایران بیدار و هوشیار ایستاده و هوشمندانه توطئه‌ها را خنثی می‌کنند، برگردید و به عدالت و صلح تن دهید و اگر نپذیرید دست قدرت ملت‌ها شما را از منطقه ریشه‌کن خواهد کرد.

وی به برپایی جشن نوروز اشاره کرد و یادآور شد: نوروز آغاز بهار زیباست که کشورها رای دادند تا جشن نوروز جهانی شود و همه ملت‌ها جشن بگیرند و 42 کشور روز اول فروردین را تعطیل اعلام کردند که هر سال به آن اضافه می‌شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه کشورهای مختلف سنت نوروز را پاک و آسمانی می‌پذیرند، اذعان کرد: ما باید پرچم توحید و عدالت را در جهان برافراشته نگه داریم، فشارها به خاطر پیشرفت و پرچمداری ماست.

*بهانه هسته‌ای، دروغ بزرگ استکبار است

وی بهانه هسته‌ای را بزرگ‌ترین دروغ استکبار جهانی دانست و متذکر شد: امروز آنها به بهانه هسته‌ای، فشارهای اقتصادی برای توقف حرکت ملت ایران وارد می‌کنند و عده‌ای نیز در داخل با آنها همراهی کرده و خیال می‌کنند با این تحرکات و آسیب زدن به بازار می‌توانند جلوی حرکت ملت ایران را بگیرند.

احمدی‌نژاد اضافه کرد: آنها برای اینکه فقیر و محروم نیستیم و ماهواره می‌فرستیم، ناراحت هستند و اینکه می‌بینند روزانه ده‌ها پروژه در کشور افتتاح می‌شود و دستاوردهای تحقیقاتی حاصل می‌شود، ناراحت هستند و بهانه‌سازی کرده‌اند.

وی با بیان اینکه امروز با فشارهای هسته‌ای می‌خواهند ملت ما را متوقف کنند، افزود: آنها خیال کردند با این تحرکات می‌توانند جلوی حرکت ملت ایران را بگیرند و نصیحت می‌کنم که دیگر بس است، این یک ملت است و قبل از شما ده‌ها قوم اراده کردند جلوی ملت ایران را بگیرند و از بین ببرند و بداخلاقی کردند، اما ملت ایران باقی ماند و دشمنان و بدخواهان در تاریخ دفن شدند.

رئیس جمهور ادامه داد: دست بردارید و در کنار ملت ایران قرار بگیرید، ملت ایران با مشکلات متوقف نمی‌شود و زمستان کارشکنی‌ها خواهد رفت و روسیاهی برای بدخواهان باقی می‌ماند.

*350 هزار کارمند دولت استخدام می‌شوند

احمدی‌نژاد با بیان اینکه جوانان گیلانی روی تابلو نوشته بودند که نفت استقلال نمی‌آورد و کار و اشتغال استقلال می‌آورد، اظهار کرد: در دولت می‌خواستند مشکل ایجاد کنند و ما با راه‌اندازی دو ستاد کشاورزی از سال گذشته، اختیارات را به استان‌ها واگذار کردیم.

وی با بیان اینکه تمام مسئولان مربوطه عضو ستاد هستند، افزود: در این ستاد وام ارزان قیمت از صندوق توسعه ملی دادیم و اختیار واگذاری زمین و صنایع تبدیلی و ایجاد اشتغال در کشاورزی به استان واگذار کردیم و در کارگروه امشب قسط دوم وام را به جوانان می‌دهیم.

رئیس جمهور با اشاره به تشکیل ستاد دوم، بیان کرد: ستاد دوم نیز از اول امسال در استان‌ها فعال شده و ستاد معدن و صنایع وابسته به معدن بوده که دولت اختیارات را واگذار کرده است و امروز سهم استان از تسهیلات ارزان قیمت را تامین می‌کنیم و به خاطر جوانان گیلان به این تسهیلات 40 تا 50 درصد اضافه می‌شود.

وی با تصریح بر اینکه مشکلات موجود را برطرف می‌کنیم، خاطرنشان کرد: در طول هشت سال بیش از 700 هزار نفر از کارکنان دولت بازنشسته و بازخرید شدند و بسیاری از اداره‌ها به لحاظ نیروی کارشناسی با کمبود نیرو مواجه هستند به همین منظور حدود 350 هزار نفر استخدام و سهم استان‌ها نیز معلوم می‌شود و استاندار باید اعلام عمومی کند تا سهم گیلان در همین دولت پر شود.

*راه‌آهن گیلان دوطرفه ریل‌گذاری می‌شود

احمدی‌نژاد با تبریک روز کارگر، تصریح کرد: یک کشور با کار ساخته می‌شود و باید کار کرد و همه با هم دست به دست هم دهیم و کار کنیم تا ایران ساخته شود.

وی با بیان اینکه پس از انقلاب اقدام‌های خوبی صورت گرفت، اضافه کرد: در کشور کارهای خوبی صورت گرفت و راه‌آهن گیلان نیز در حال ساخت است و ریل‌گذاری دو طرفه آن آغاز می‌شود و در آزادراه‌ها نیز فعالیت‌های خوبی انجام شد.

رئیس جمهور گفت: در آموزش عالی و بهداشت و درمان و شهرک‌های صنعتی اقدام‌های خوبی انجام شده است اما گیلان مشکلات و محرومیت‌هایی دارد که پشت زیبایی طبیعت آن پنهان شده و دیده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه یک‌هزار روستا و دهها شهر گازدار شدند، افزود: برای نخستین بار تصمیم بزرگی گرفته و محدودیت سرمایه‌گذاری از این استان برداشته شد و گیلان به قطب تولید فولاد کشور تبدیل می‌شود و صنعت تبدیلی می‌آید و کار را جلو ببریم و امروز تصمیمات خوبی گرفته می‌شود.

احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: باید دست به دست هم دهیم و با کار و همدلی جلو برویم و ملت ایران آینده باشکوهی را با دست‌های خود می‌سازند.

*مسکن مهر گیلان پیگیری می‌شود

وی با اشاره به گله‌مندی مردم گیلان از مسکن مهر، یادآور شد: امروز مسکن مهر مورد رسیدگی قرار می‌گیرد و نیکزاد اختصاصی برای این کار در گیلان می‌ماند.

رئیس جمهور از تعیین تکلیف نیروهای قراردادی خبر داد و یادآور شد: در برخی از دستگاه‌های دولتی هنوز نیروهایی که شرکتی بودند و قراردادی بودند دنبال می‌شود.

احمدی‌نژاد گفت: مردم گیلان گله دیگر می‌کردند از نامه‌های دوره‌های قبل که رسیدگی نشد، و این نامه‌ها با کمک بقایی و ثمره هاشمی و آقایان وزرا امروز رسیدگی می‌شود.

وی از حضور مردم در ورزشگاه عضدی رشت برای استقبال از وی و هیئت دولت قدردانی کرد.

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads