کد خبر: 236079 - تاریخ: چهارشنبه، 24 ژانویه 2024 - 18:51

دادستان خمام طی نامه ای به روسای شبکه بهداشت‌ودرمان و اداره امور مالیاتی شهرستان ؛

عدم در دسترس قراردادن کارتخوان در مطب‌ها و اجبار برای پرداخت نقدی، کارت‌به‌کارت مصداق فرار مالیاتی است

دادستان عمومی‌وانقلاب شهرستان خمام با بیان اینکه فرار مالیاتی در حوزه درمانی‌وپزشکی در قانون جرم‌انگاری شده، عنوان کرد: این‌موضوع در حوزه طبابت و ارائه خدمات از سوی مطب‌ها و درمانگاه‌های خصوصی این‌شهرستان به دفعات گزارش گردیده است.

به گزارش خوبان خبر ؛ دادستان عمومی‌وانقلاب شهرستان خمام با بیان اینکه فرار مالیاتی در حوزه درمانی‌وپزشکی در قانون جرم‌انگاری شده، عنوان کرد: این‌موضوع در حوزه طبابت و ارائه خدمات از سوی مطب‌ها و درمانگاه‌های خصوصی این‌شهرستان به دفعات گزارش گردیده است.
حامد اصیلی امروز در نامه‌ای خطاب به روسای شبکه بهداشت‌ودرمان و اداره امور مالیاتی خمام با اشاره بر آنکه عدم در دسترس قراردادن کارتخوان و اجبار برای پرداخت هزینه به‌صورت نقدی، کارت‌به‌کارت و … یکی‌از چالش‌های اقتصادی نظام سلامت است، تصریح کرد: چنین اعمالی از سوی عده محدودی از افراد در جامعه پزشکی موجب خدشه به جایگاه و خدمات این‌قشر زحمتکش می‌گردد.
وی با تاکید بر آنکه اخذ وجوه خارج‌از کارتخوان، یعنی به‌صورت نقدی، انتقال به حساب پزشک یا نزدیکان وی مصداق فرار مالیاتی بوده و باید در حوزه دفتر مبارزه با پولشویی سازمان امور مالیاتی پیگیری شود، ادامه داد: باید با انجام بررسی و بازدیدهای میدانی در حوزه پزشکی و مراکز درمانی نسبت به پایش تکالیف مالی همچون اظهارنامه، گزارش‌های ماهیانه و سالیانه و همچنین تشکیل پرونده مالیاتی نظارت گردد و درصورت ارتکاب و تخطی از مراتب عنوان‌شده یا کتمان درآمد به هر‌نحو، ضمن تشکیل پرونده، به دادسرا اعلام شود.
به گفته‌ی این‌مسوول، شهرستان خمام نیازمند بسط زیرساخت‌های مختلف و تخصیص امکانات برای اقشار مختلف می‌باشد، که این‌امر از حیث درآمدزایی و نظارتی نیازمند شفافیت مالی برای همگان به‌طور یکسان می‌باشد.

منبع: خمام نیوز

انتهای پیام

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads