کد خبر: 235961 - تاریخ: شنبه، 20 ژانویه 2024 - 12:11

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان گیلان خبر داد؛

پاکسازی بیش از ۳۰ هکتار از تالاب انزلی در حوزه استحفاظی خمام

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان از پاکسازی ۳۰ هکتار از شرق تالاب انزلی با جمع آوری گیاه سنبل آبی خبر داد.

به گزارش خوبان خبر ؛ مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان گیلان  از ارتقای همراهی جوامع محلی برای بهبود وضعیت تالاب انزلی خبر داد و اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های مهم زیست‌محیطی تالاب انزلی، وجود گیاه مهاجم سنبل آبی است که جوامع محلی در جمع‌آوری آن بسیار کمک می‌کنند.

وحمزه عشوری  با بیان اینکه سنبل آبی آسیب زیادی به تالاب و اقتصاد جوامع محلی به‌خصوص حاشیه‌نشینان تالاب انزلی وارد می‌کند، گفت: در همین راستا با حضور نیروهای یگان حفاظت محیط‌زیست و همکاری بسیار خوب جوامع محلی و دوستداران محیط‌زیست و تعامل فرمانداری و بخشداری خمام، بیش از ۳۰ هکتار از شرق تالاب بین‌المللی انزلی واقع در محدوده شهرستان خمام از گیاه مهاجم سنبل آبی پاکسازی شد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان گیلان ادامه داد: با جمع‌آوری این گیاه مهاجم طی یک ماه گذشته، روگاهای «جیرسرباقرخاله»، «لله کا و فرشکی» خمام و همچنین بیش از دو کیلومتر از روگاهای «رمضان بکنده»، «جیرسرچوکام» و «شیجان» برای عبور و مرور قایق‌ها بازگشایی شد.

عشوری خاطرنشان کرد: گیاه مهاجم سنبل آبی به‌عنوان گونه زینتی وارد اکوسیستم آبی کشور شده و به دلیل تکثیر و رشد بالای این گیاه، به‌شدت سطح آب را پوشانده و مانع ورود نور و اکسیژن به داخل آب می‌شود و به دلیل تولید لجن آلی موجب خشک‌شدن پهنه‌های آبی می‌شود و به‌عنوان تهدیدی جدی برای تنوع زیستی به شمار می‌رود.
انتهای پیام/

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads