کد خبر: 235844 - تاریخ: یکشنبه، 14 ژانویه 2024 - 18:40

شهردار چوکام مطرح کرد ؛

قربب به ۷۰ درصد معابر فرعی شهر چوکام در حال حاضر خاکی هستند| شهر دارای هیچگونه زیرساختی نیست

شهردار چوکام در ادامه با بیان اینکه نزدیک به ۷۰ درصد معابر فرعی این شهر در حال حاضر خاکی هستند و نیاز به آسفالت دارند، تاکید کرد: همینطور به دلیل وجود عمارت قدیمی و تاریخی شهر چوکام و آب بندان موجود که شرایط جذب سرمایه گذاری را دارد امکان تبدیل این شهر را به منطقه ای توریست‌پذیر فراهم می‌کند.

یه گزارش خوبان خبر ؛ حمیدرضا صراف‌زاده، اظهار کرد: جمعیت شهر چوکام بر اساس آخرین سرشماری سال ۱۳۹۶؛ ۳ هزار و ۹۶ نفر بود که با بررسی آمار خانوارها و میزان زباله های تولیدی، جمعیت این شهر تازه تاسیس در حال حاضر هزار و ۷۵۰ خانوار و در حدود ۵ هزار نفر برآورد شده که به این میزان، جمعیت شناور مسافر و گردشگرانی که برای استفاده از طبیعت منطقه در این شهر حضور پیدا می‌کنند را باید اضافه کرد.

وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی این شهر زیبای شمالی گفت: چوکام در محور خمام به پیربازار قرار دارد، این شهر که در زمان قاجار محل ضرب سکه و بازار محلی و نمایشی بوده به دلیل نزدیک بودن به مرکز استان و فاصله ۸ کیلومتری از رشت همواره مورد توجه واقع شده است.

صراف‌زاده تصریح کرد: با توجه به اینکه شهر چوکام به تازگی تاسیس شده، هیچگونه زیرساختی نداشته و امیدواریم با کمک مسئولان این امر محقق شود که از جمله نیازهای شهروندان چوکام میتوان نیاز به فاضلاب شهری، حمل و دفن زباله، تعریض خیابان اصلی و تبدیل به بلوار، احداث آتش‌نشانی، بازارچه بومی و محلی را نام برد.

شهردار چوکام در ادامه با بیان اینکه نزدیک به ۷۰ درصد معابر فرعی این شهر در حال حاضر خاکی هستند و نیاز به آسفالت دارند، تاکید کرد: همینطور به دلیل وجود عمارت قدیمی و تاریخی شهر چوکام و آب بندان موجود که شرایط جذب سرمایه گذاری را دارد امکان تبدیل این شهر را به منطقه ای توریست‌پذیر فراهم می‌کند.

وی در خصوص پروژه های در دست انجام این شهر گفت: احداث اورژانس، احداث بلوار خیابان اصلی، اصلاح میدان مرکز شهر و تبدیل آن به آبنما و پیاده راه فرهنگی، احداث سرویس بهداشتی عمومی، آسفالت ۸ هزار مترمربع از کوچه های خاکی، مطالعات مربوط به احداث مجتمع تولید برق‌ از زباله از جمله پروژه های در دست انجام هستند.

شهردار چوکام تاکید کرد: با توجه به اینکه تمام موارد مطرح شده مهم بوده و برای اجرای آن نیاز به اعتبارات خاص است، اما به صورت کلی بنظر می رسد این پروژه ها با اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومانی قابل انجام و بهره برداری هستند.

شهردار چوکام با بیان اینکه یکی از معضلاتی که استان گیلان با آن دست و پنجه نرم می‌کند زباله است، تاکید کرد: چقدر خوب است مسئولان کشوری جهت احداث مرکز تولید برق از زباله به ما کمک کنند زیرا چوکام محور مواصلاتی بین سه شهر رشت، خمام و صومعه سرا قرار دارد و با احداث این سایت می تواند روزانه با پذیرش و استحصال ۶۰ تا ۸۰ تن زباله، برق تولید کند.

صراف‌زاده در خصوص درآمد امسال شهرداری چوکام گفت: به دلیل تغییرات انجام شده در این منطقه و تغییر وضعیت آن از روستا به شهر و عدم فعالیت کمیسیون ماده ۹۹ در نیمه اول سال، درآمد ‌حاصل‌ از تخلفات ساختمانی به شهرداری محقق نشد و برای تکمیل پروژه های در دست اقدام چنانچه تا ۳۰ میلیارد تومان اعتبار ملی در نظر گرفته شود این پروژه ها به اتمام می‌رسند.

انتهای پیام‌

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads