کد خبر: 235439 - تاریخ: چهارشنبه، 27 دسامبر 2023 - 12:32

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خمام ؛

 پوشاندن ،دستکاری و مخدوش کردن پلاک وسیله نقلیه تخلف نیست، جرم است

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان خمام از برخورد قانونی با وسایل نقلیه پلاک مخدوش اعم از خودرو و موتورسیکلت خبرداد.

به گزارش خوبان خبر ؛ رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان خمام از برخورد قانونی با وسایل نقلیه پلاک مخدوش اعم از خودرو و موتورسیکلت خبرداد.

سروان علی آمیان اظهار داشت: کسانی که پلاک خودرو را دستکاری می‌کنند علاوه بر جرم و احتمال ارتکاب اعمال خلاف قانون حقوق دیگر شهروندان را تضییع می‌کنند؛ چون ممکن است برای دیگران جریمه ای به ناحق ثبت شود.

رییس پلیس راهور شهرستان خمام افزود: مجرمین به منظور عدم شناسایی با دستکاری و پوشش پلاک وسایل نقلیه انواع جرایم را مرتکب می‌شوند و برخی از رانندگان به منظور فرار از اعمال قانون تخلفات رانندگی اقدام به این امر نموده که این عمل جرم بوده و برخورد قضایی در انتظار این دسته از رانندگان خواهد بود.

رییس پلیس راهور خمام خاطرنشان کرد: علاوه بر تغییر در ارقام پلاک، با پوشاندن پلاک‌ با قاب های شیشه ای و دودی نیز برخورد خواهد شد و پلیس در راستای احقاق حقوق شهروندی نسبت به شناسایی، احضار و برخورد قانونی با رانندگان متخلف اقدام خواهد کرد.

این مقام انتظامی در پایان اظهار داشت: پلاک هویت وسیله نقلیه است و طبق ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی، «هر کس در ارقام و مشخصات پلاک وسایل نقلیه موتوری زمینی، آبی یا کشاورزی تغییر دهد، یا پلاک وسیله نقلیه موتوری دیگری را به آن الصاق کند یا برای آن پلاک تقلبی بکار برد یا چنین وسایلی را با اعلام به تغییر و یا تعویض پلاک تقلبی مورد استفاده قرار دهد و همچنین هرکس به نحوی از انحاء در شماره شاسی، موتور یا پلاک وسیله نقلیه موتوری و یا پلاک‌های موتور و شاسی که از طرف کارخانه سازنده حک یا نصب شده بدون تحصیل مجوز از راهنمایی و رانندگی تغییر دهد و آن را از صورت اصلی کارخانه خارج کند به حبس از شش ماه تا یک سال محکوم خواهد شد.»

رییس پلیس راهور خمام اعلام کرد: وسایل نقلیه دارای پلاک مخدوش و دستکاری شده توقیف و راننده با تشکیل پرونده جهت طی مراحل قضایی تحویل مراجع انتظامی خواهد شد.

انتهای پیام

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads