کد خبر: 234208 - تاریخ: پنج‌شنبه، 9 نوامبر 2023 - 20:28

دوری ۳۵ساله خشکبیجاری‌ها در مجلس شکسته می‌شود؟ +جزئیات

شهرستان رشت یک از تأثیرگذارترین حوزه‌های انتخابیه است که هر زمان نمایندگان آن از جایگاه خود آگاه بودند، توانستند در سطح کشور در حوزه تقنینی و نظارتی نقش‌آفرین باشند.

به گزارش خوبان خبر ، شهرستان رشت یک از تأثیرگذارترین حوزه‌های انتخابیه است که هر زمان نمایندگان آن از جایگاه خود آگاه بودند، توانستند در سطح کشور در حوزه تقنینی و نظارتی نقش‌آفرین باشند.

عملکرد نمایندگان ادوار شهرستان رشت را می‌توان در واگذاری‌های شائبه‌دار به بخش خصوصی از جمله واگذاری کارخانه‌هایی همچون رشت الکتریک، پوشش، ایران پوپلین و سایر کارخانه‌های تعطیل یا نیمه تعطیل بررسی کرد.

جدای از این موارد، در نخستین دوره انتخابات از حوزه انتخابیه شهرستان رشت در ۲۴ اسفند ۱۳۵۸ شیخ حسن لاهوتی اشکوری (در ۷ آبان ۱۳۶۰ درگذشت و به جایش در انتخابات میان‌دوره ای، سیدداود مصطفوی سیاهمزگی انتخاب شد)، رضا رمضانی خورشیددوست، محمد خزاعی ترشیزی و سیدداود مصطفوی سیاهمزگی وارد مجلس شدند.

در دوره دوم انتخابات نیز در ۲۶ فروردین ۱۳۶۳ نیز سید ابوطالب حجازی کمساری، محمد خزاعی ترشیزی و سیدداود مصطفوی سیاهمزگی وارد مجلس شدند.

دوره سوم انتخابات در ۱۹ فروردین ۱۳۶۷ نیز محمدباقر نوبخت، الیاس حضرتی، علیرضا خاک وارد مجلس شدند.

دوره چهارم نیز در انتخابات در ۲۱ فروردین ۱۳۷۱ محمدباقر نوبخت، احمد نصرتی راد، الیاس حضرتی وارد مجلس شدند.

دوره پنجم انتخابات نیز در ۱۸ اسفند ۱۳۷۴ محمدباقر نوبخت، احمد رمضانپور نرگسی، الیاس حضرتی وارد مجلس شدند.

دوره ششم انتخابات در ۲۹ بهمن ۱۳۷۸ نیز سیدمحمد مودب پور، محمدباقر نوبخت، احمد رمضانپور نرگسی به مجلس راه یافتند.

در دوره هفتم انتخابات نبر در ۹ اسفند ۱۳۸۲ سیدمجتبی مودب پور، هاجر تحریری نیک صفت و رمضانعلی صادق زاده وارد مجلس شدند.

در دوره هشتم انتخابات نیز در ۲۴ اسفند ۱۳۸۶ سیدعلی آقازاده دافساری، جبار کوچکی نژاد، حسن تأمینی لیچایی به مجلس راه یافتند.

در دوره نهم انتخابات در ۱۵ اسفند ۱۳۹۰ در رشت نیز حسن تامینی لیچایی، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، جبار کوچکی نژاد راه مجلس شدند.

در دوره دهم انتخابات نیز در ۷ اسفند ۱۳۹۴ در رشت غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، جبار کوچکی نژاد، محمدصادق حسنی جوریابی به مجلس راه یافتند.

در دورۀ یازدهم در تاریخ ۲ اسفند ۱۳۹۸ سید علی آقازاده دافساری، جبار کوچکی‌نژاد و محمدرضا احمدی سنگری توانستند راهی مجلس شوند.

با نگاهی به لیست نمایندگان مجلس شورای اسلامی در شهرستان رشت، بخش‌ لشت‌نشا بیشترین نماینده را راهی مجلس کرده و در بین دیگر بخش‌های شهرستان رشت نیز بخش خشکبیجار دارای حداقل نمایندگان بوده و تنها علیرضا خاک در سال ۱۳۶۷ توانسته به مجلس راه پیدا کند و تاکنون هیچ یک از نمایندگان مجلس در حوزه انتخابیه شهرستان رشت از این حوزه نبوده‌اند، برخی علت عقب افتادن این بخش از محورهای توسعه‌ای علیرغم همه ظرفیت‌های بالقوه خدادادی و انسانی را فقدان یک کاندیدا از منطقه خشکبیجار دانسته‌اند.

با نگاهی به لیست نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که ممکن است در لیست پایانی اصولگرایان نیز راه پیدا کند نام مصطفی بلورچی طبالوندانی به چشم می‌خورد، که هواداران او امیدوارند در صورت راهیابی به مجلس او بتواند نقیصه محرومیت چندین‌ساله منطقه خشکبیجار را به واسطه اشرافیت در مشکلات این حوزه برطرف کند.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads