کد خبر: 233644 - تاریخ: سه‌شنبه، 17 اکتبر 2023 - 23:46

درجلسه شورای شهر خمام عنوان شد ؛

انتظار داریم نمایندگان مجلس گامی برای توسعه شهر خمام بر دارند|شهرداری باید به‌دنبال یک درآمد پایدار و داخلی باشد

ایمان سهیلی ظهر امروز در جلسه علنی شورای اسلامی خمام با بیان اینکه نگاه شورا شهر خمام سیاسی نیست،اظهار کرد:نمایندگان مردم شهرستان خمام و رشت مجلس اگر در این شهر خدماتی برای شهروندان انجام داده اند گزارشی برای مردم ارائه دهند.

به گزارش خوبان خبر؛ ایمان سهیلی ظهر امروز در جلسه علنی شورای اسلامی خمام با بیان اینکه نگاه شورا شهر خمام سیاسی نیست،اظهار کرد:نمایندگان مردم شهرستان خمام و رشت مجلس اگر در این شهر خدماتی برای شهروندان انجام داده اند گزارشی برای مردم ارائه دهند.

وی با بیان اینکه این شورا آمادگی داشته تا مکانی تهیه و در اختیار تا نمایندگان مجلس قرار دهند، تصریح کرد: توقع ما به نمایندگی از مردم این شهر این است که نمایندگان مجلس از عملکرد خود در بحث عملکرد خود برای شهر خمام دفاع کنند.

انتظار داریم نمایندگان مجلس گامی برای نوسعه شهر خمام بر دارند

رئیس شورای شهرخمام بابیان اینکه نمایندگان برای پیشرفت و آبادانی شهرها دیگر کاری انجام می دهند،افزود: انتظار داریم نمایندگان مجلس گامی برای نوسعه شهر خمام بر دارند. 

وی با بیان اینکه مجموعه شهردار برای انجام و تکمیل پروژه شهری از ظرفیت های استان و ملی استفاده نمایند، افزود: با فروش اموال شهر به دنبال تکمیل و اجرای پروژه نباشند.

سهیلی با اشاره به اینکه مجموعه شهرداری برای اجرای و تعریف پروژه‌ با شورا مشورت صورت نمی گیرد، افزود: شهرداری باید ظرفیت خود را در جذب منابع و  تکمیل پروژه‌ها  از منابع داخلی همانند عوارض و تخلفات یا از ظرفیت ملی و منابع دیگر اسفاده نمایند. 

عضو دیگر شورای شهر خمام با اشاره به اجرای پروژه آسفالت در شهر خمام،افزود: در انجام پروژه ها  مدیریت شود تا مکان هایی که در اولویت بوده هرچه سریع تر آسفالت شود.

اسماعیل احمدنیا بیان اینکه اجرای پروژه توسط شهرداری فقط معطوف به شهر است، تصریح کرد : انتطار از شهرداری داریم تا برای روستاهایی که به تازگی به شهر اضافه شدند اقداماتی برای آبادانی انجام دهند.

شهردارخود را ملزم به تعامل با شورا نمی داند 

دیگر عضو شورای اسلامی شهر خمام نیز در این جلسه با اشاره به اینکه شورا در بحث پروژه ها و درآمدی و مالی وظیفه نظارت بر عملکرد شهرداری دارد، افزود:  اقداماتی که توسط مجموعه شهرداری انجام می شود باید به صورت شفاف در اختیار شورای شهر قرار گیرید.

مهدی عاشوری با بیان اینکه برخی ها تجویز می کند که مجموعه شهرداری سند و مدارک مربوطه را به شورا ارائه ندهند، افزود: در راستای شفاف سازی وظیفه داریم تا مردم پاسخ پاشیم.

وی با بیان اینکه سع برآن است انتقاد ها و کم کاستی ها را به رسانه ها انتقال ندهیم، اظهار داشت: مردم حوصله شنیدن حرف ها، انتقادها و دعواهای مجموعه شهرداری و شورا ندارند.

این عضو شورای شهر خمام با بیان اینکه متاسفانه شهردار خود را ملزم به تعامل با شورا نمی داند،افزود:اغلب جلسات خود را به صورت خصوصی برگزار و در جلسه شورا حضور پیدا نکرده و پاسخگو به موضوعات نیست که این بزرگترین بی‌ احترامی به مردم و شورا است.

عضو شورای اسلامی شهر خمام با بیان آنکه عدم تعامل شهردار با دستگاه‌های اجرایی شهرستان صدای امام جمعه شهرستان نیز را در آورده است،اظهار داشت: در همه ادارات خدمات‌رسان اختلاف نظرهایی وجود دارد، اما به شهردار پیشنهاد می‌کنم اگر شهر شهردار نمی تواند نعامل و منسجم کند تصیم دیگری در این خصوص بگیرد. 

پروژه‌هایی که بار مالی دارند شهردار شخصا باید در جلسه حضور یابد

سخنگوی شورای شهر خمام در این جلسه با اشاره به اینکه پروژه‌هایی که بار مالی دارند شهردار شخصا باید در جلسه حضور یابد، اظهار داشت: مصوبه ای برای فروش اموال از شورا گرفته اما گزارشی هزینه ای از نحوه فروش زمین برای هزینه مشخص‌شده به شورا ارسال نمی گردد.

جلیل غیاثی با اشاره به اینکه بعد از حریق مغازه ها اقدامات و نامه‌ نگاری‌های مختلفی توسط نمایندگان حهت اختصاص یک دستگاه خودرو آتش نشانی صورت پذیرفت و یک خودرو فوماتیک نیز اختصاص یافت،افزود: متاسفانه خودروی اختصاص یافته به شهرستان همجوار انتقال یافت. 

وی با تاکید بر آنکه دغدغه نمایندگان گرفتن رای از مردم است و تبلیغات خود را شش‌ ماه مانده به انتخابات انجام می‌دهند،اظهارداشت: وقتی ماشین متعلق به خمام را به شهر دیگری واگذار شد شما کجا بودید؟ چرا باید به‌خاطر یک خودروی آتش‌نشانی بین مسئولین دو شهر جنگ صورت بپذیرد؟ نمایندگان مجلس به‌ ما به‌ عنوان نمایندگان مردم پاسخگو دهند. 

در ادامه این جلسه نائب رئیس شورای شهر خمام با اشاره به اینکه پروژه‌های بسیاری در شهر توسط مجموعه شهرداری انجام شده و یا درحال انجام است،تصریح کرد:برخی از پروژها برای شهر ضروری بود و اگر به ثمر برسد کار ماندگاری حواهد بود.

شهرداری باید به‌دنبال یک درآمد پایدار و داخلی باشد

هادی واحدی بر لزوم اولویت‌ سنجی در تکمیل پروژه‌های عمرانی تاکید کرد، افزود:بحث زیباسازی شهر موضوع مهمی بوده و انتظار می‌رود شهر خمام بعد از شهرستان‌شدن از بافت قدیمی خود فاصله بگیرد.

این مسئول با اشاره به اینکه  درست یا غلط بودن احداث کانون پرورش فکری، برای ساخت آن از بیت‌المال هزینه شده است، تصریح کرد: این شورا مطمئناً اجازه تخریب نداده و لازم‌است تعامل شکل بگیرید.

واحدی بر ایجاد درآمد داخلی و پایدار از سوی شهرداری تاکید کرد و افزود: در جریان مشکلات اقتصادی هستیم و می دانیم سطح کشور منابع کافی برای شهرداری‌ها وجود ندارد؛ بنابراین شهرداری باید به‌دنبال یک درآمد پایدار و داخلی باشد. 

وی با بیان اینکه با ایجاد غرفه در بازار میوه و فروش آنها برای  پروژه‌های شهری هزینه کنیم، افزود: با فروش مغازه ها مقابل پارک آفتاب، که هنوز تنش‌هایی آنجا وجود دارد و شهرداری آسیب می رساند . 

وی با اشاره به اینکه به‌شخصه از عملکرد شهردار خمام رضایت داشه و در بحث اجرای پروژه‌های عمرانی خوب عمل کرده است ، افزود: وی باید شخصاً در جلسات شورا حضور یافته و تعامل بهتری با شورا برقرار کند. 

 

 

 

 

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads