کد خبر: 232735 - تاریخ: دوشنبه، 18 سپتامبر 2023 - 23:22

رئیس سازمان صمت گیلان ؛

۴۶ درصد از اوراق فشرده چوبی کشور در گیلان تولید می شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به تولید ۴۶ درصدی اوراق فشرده چوبی کشور در استان گفت: سالانه بیش از ۷۹۸ هزار متر مکعب انواع اوراق فشرده چوبی در استان تولید می‌شود.

به گزارش خوبان ، تیمور پورحیدری امروز دوشنبه طی بازدیدی از یکی از کارخانجات بزرگ تولید کننده اوراق فشرده چوبی در فومن، اظهار کرد: کارخانجات صنعتی گیلان ۴۶ درصد اوراق فشرده چوبی مورد استفاده کشور را با بهترین کیفیت تولید می‌کنند.

وی با بیان اینکه ۱۰ واحد صنعتی گیلان با تجهیزات مدرن، توانایی تولید بیشتر اوراق فشرده را نیز دارند، افزود: ظرفیت اسمی خطوط تولید و توانمندی ماشین آلات نصب شده در این کارخانجات به مراتب بیشتر از تولیدات فعلی اوراق فشرده در استان است و اگر موضوع واردات چوب به صورت خام و کشت صنعتی چوب به شکل گسترده محقق شود شاهد تأمین حداکثری نیاز کشور در گیلان می‌شویم.

رئیس سازمان صمت گیلان ادامه داد: بیش از ۷۰ واحد صنعتی پالت سازی نیز در استان با ظرفیت تولید قریب به ۲ میلیون تن در سال نیاز ۹۰ درصد صنعت بسته بندی را تأمین می‌کنند.

وی با اشاره به سرمایه گذاری‌های انجام شده در بخش سلولزی و صنایع چوبی گفت: گیلان با تولید سالانه ۷۹۸ هزار مترمکعب تخته فیبر و نئوپان، ام دی اف؛ اچ دی اف، هایگلاس و ملامینه در صدر کشور است و به جرأت می‌توان گفت که گیلان قطب اول صنعت سلولزی کشور است.

پورحیدری به سرمایه‌گذاری بیش از ۳۰۰۰ میلیارد تومانی کارخانه صنایع چوب در فومن اشاره کرد و افزود: هم اکنون این شرکت علاوه بر دارا بودن تصفیه خانه قبلی اقدام به تأسیس تصفیه خانه جدید مجهزتری با سرمایه‌گذاری افزون بر ۴۰ میلیارد تومان در راستای رعایت بیشتر موازین بهداشتی و زیست محیطی نموده است که این طرح بیش از ۹۰ درصد پیشرفت دارد.


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads