کد خبر: 231950 - تاریخ: دوشنبه، 14 آگوست 2023 - 15:19

افزایش قابل‌ توجه درصد تخصیص اعتبارات عمرانی گیلان

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان با اشاره به اینکه میزان تخصیص اعتبارات عمرانی گیلان در سال ۱۳۹۹، معادل ۵۰ درصد بوده که در سال ۱۴۰۱ به ۷۰ درصد رشدیافته است، گفت: سهم تخصیص اعتبارات نقدی نیز از ۲۵ درصد در سال ۱۳۹۹، به ۹۵ درصد در سال ۱۴۰۱ افزایش پیدا کرده است.

به گزارش خوبان، شراره کاووسی ظهر امروز در چهارمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان گیلان در سالن جلسات سازمان برنامه و بودجه گیلان با ارائه گزارشی از روند تصویب پروژه‌های عمرانی استان در سال جاری اظهار کرد: طبق مصوبه جلسه دوم شورای برنامه‌ریزی و توسعه پس از توزیع اعتبارات بین ۱۷ شهرستان استان و ابلاغ اعتبار به فرمانداران به‌عنوان رؤسای کمیته برنامه‌ریزی شهرستان‌ها، کمیته برنامه‌ریزی همه شهرستان‌های استان به‌منظور تصویب پروژه‌های عمرانی سال ۱۴۰۲ برگزار شده است.

وی با بیان اینکه بر اساس ضوابط اجرایی قانون بودجه سال ۱۴۰۲ و تأکیدات استاندار گیلان مبنی بر اولویت تأمین اعتبار پروژه‌های خاتمه یافتنی در سال ۱۴۰۲ تصریح کرد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان در گام نخست نسبت به احصای لیست پروژه‌های خاتمه یافتنی و برآورد اعتبار لازم جهت اتمام به تفکیک شهرستان‌های استان اقدام و سپس جلساتی با حضور تمامی فرمانداران استان در دفتر معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان با دستور کار اولویت‌بندی این پروژه‌ها برگزار کرد. 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان با بیان اینکه با توجه به مصوبات کمیته‌های شهرستانی، تعداد قابل‌توجهی از پروژه‌های نیمه‌تمام شهرستان‌ها در سال مالی ۱۴۰۲ به اتمام خواهد رسید، گفت: در سال ۱۳۹۷ به طور متوسط تخصیص استان گیلان ۵۸.۹ درصد بوده که در سال ۱۳۹۸ به ۵۹ درصد، در سال ۱۳۹۹ به ۵۰ درصد، در سال ۱۴۰۰ به ۶۷.۵ درصد و در سال ۱۴۰۱ به ۲/۶۹ درصد افزایش پیدا کرده است. در سال ۱۴۰۱، نسبت به سنوات قبل بالاترین میزان تخصیص را از محل اعتبارات استانی و ردیف‌ها داشته‌ایم.

کاووسی با اشاره به اینکه در ۱۳۹۹ حدود ۷۵ درصد تخصیص ابلاغی استان گیلان از جنس اسناد خزانه و ۲۵ درصد مابقی نقد بوده است، گفت: تخصیص اعتبار نقد نیز عمدتاً به‌منظور پرداخت حقوق نیروهای طرحی در نظر گرفته می‌شد و در سال ۱۴۰۱، ۹۵ درصد تخصیص اعتبارات استان به‌صورت نقدی بوده و تنها پنج درصد از این تخصیص‌ها به‌صورت اسناد خزانه صورت‌گرفته است. 

وی با بیان اینکه در این دوره زمانی هم درصد تخصیص استان افزایش یافته و هم نوع تخصیص عمدتاً نقدی شده است، افزود: این آمار نشان می‌دهد قدم‌های بسیار مثبتی در زمینه تخصیص‌ها طی سال ۱۴۰۱ نسبت به سنوات گذشته برداشته شده است.

به گفته رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان، در مقایسه با متوسط کشور، درصد تخصیص اعتبارات استان گیلان در سال ۱۴۰۱ از محل جدول ۱۰ قانون بودجه تقریباً معادل با متوسط کشور است، ضمن این که در ردیف‌های متفرقه، از ۱۰ ردیف ابلاغی، تخصیص ۹ ردیف معادل ۱۰۰ بوده است.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads