کد خبر: 227118 - تاریخ: جمعه، 25 نوامبر 2022 - 15:29

شاهکار شیران ایران برابر ولز/ پیروزی بزرگ و زنده شدن شانس صعود

تیم ملی فوتبال ایران که دیدار نخست خود را برابر انگلیس واگذار کرده بود در دومین بازی و در شرایطی که تا ثانیه‌های پایانی به تساوی رسیده بود به یک پیروزی و شاهکار بزرگ برابر ولز رسید.

به گزارش خوبان؛  تیم ملی فوتبال ایران که در نخستین دیدار گروه B بیست و دومین دوره رقابتهای جام جهانی برابر انگلیس ۶ بر ۲ شکست خورده بود، از ساعت ۱۳:۳۰ دقیقه امروز جمعه (۴ آذر) در دومین بازی خود به قضاوت ماریو آلبرتو اسکوبار از گواتمالا در ورزشگاه احمد بن علی به مصاف تیم ملی ولز رفت و با نتیجه ۲ بر صفر حریف را شکست داد. روزبه چشمی(۹۸) و رامین رضاییان(۱۰۰) برای ایران گل زدند.

براساس تصمیم کارلوس کی روش، تیم ملی فوتبال ایران در این دیدار با سیدحسین حسینی، مرتضی پورعلی‌گنجی، سید مجید حسینی، رامین رضائیان، میلاد محمدی، سعید عزت‌الهی(۸۳ علی کریمی)، احمد نورالهی(۷۸ روزبه چشمی)، احسان حاج‌صفی(۷۷ مهدی ترابی)، علی قلی‌زاده(۷۷ علیرضا جهانبخش)، مهدی طارمی و سردار آزمون(۶۸ کریم انصاریفرد) به میدان رفت.

ترکیب ابتدایی ایران برابر ولز 

* دقیقه ۵
تیم ملی فوتبال ایران برخلاف دیدار گذشته دقایق ابتدایی را با بازی تهاجمی آغاز کرد و بازیکنان تلاش کردند با رد و بدل کردن توپ نبض میدان را در اختیار بگیرند. در پنج دقیقه ابتدایی این دیدار رامین رضاییان پشت مدافعان ولز را نشانه گرفت و چند توپ برای سردار و طارمی ارسال کرد اما هیچکدام ثمری نداشت.

* دقیقه ۷
روند هجومی ایران در شرایطی ادامه داشت که سردار آزمون در این دقیقه اولین شوت را درون چارچوب حریف شلیک کرد اما ضربه او آنقدر جاندار نبود که بتواند دروازه ولز را به خطر بیندازد.

* دقیقه ۱۲
جدی ترین خطر ولز روی دروازه ایران به وجود آمد و در شرایطی که توپ درون شش قدم ارسال شده بود و ضربه هم از سوی «کیفر مور» زده شده بود، سیدحسین حسینی با واکنشی تماشایی مانع از باز شدن دروازه ایران شد.

 

تساوی ایران برابر ولز در نیمه اول/ شاگردان کی‌روش بوی برد می‌دهند
حسینی تنها موقعیت خطرناک و جدی ولز را اینگونه دفع کرد

* دقیقه ۱۵
ایران که در این دیدار روند هجومی داشت در دقیقه ۱۵ به گل رسید اما ضربه ای که علی قلی زاده روی پاس سردار آزمون به توپ زد در موقعیت آفساید بود و هر چند که داور در ابتدا گل اعلام کرد اما بعد از دیدن سیستم ویدئویی گل ایران آفساید اعلام شد تا بازی بدون گل ادامه پیدا کند.

تساوی ایران برابر ولز در نیمه اول/ شاگردان کی‌روش بوی برد می‌دهند
گل علی قلی زاده در موقعیت آفساید وارد دروازه ولز شد

* دقیقه ۲۳
خطا روی رامین رضاییان در فاصله مناسب با خط محوطه جریمه یک ضربه ایستگاهی نصیب ایران کرد که ارسال این بازیکن با ضربه سر سردار آزمون همراه شد اما توپ با اختلاف نسبتا زیادی از کنار دروازه به بیرون رفت.

* دقیقه ۳۰
سردار آزمون به دلیل مصدومیت جزیی که برایش به وجود آمد روی زمین نشست و درخواست حضور کادر پزشکی را کرد که تصور نیمکت نشینان و کی روش مصدومیت او بود اما بعد از دقایقی مداوا او به زمین برگشت.

تساوی ایران برابر ولز در نیمه اول/ شاگردان کی‌روش بوی برد می‌دهند
مصدومیت سردار آزمون در نیمه اول ختم به خیر شد

* دقیقه ۴۵
فشار حملات ایران در ثانیه های پایانی نیمه اول می رفت تا یک گل به همراه داشته باشد اما ارسال احمد نورالهی از سمت راست درون محوطه شش قدم به پای سردار آزمون نرسید تا توپ با فاصله نزدیکی از کنار دروازه بیرون برود.

دقیقه ۵۲:
ایران که شروع خوبی در نیمه دوم داشت در این دقیقه دو موقعیت عالی برای گلزنی داشت که ابتدا نفوذ سردار آزمون و ضربه او به تیر عمودی دروازه برخورد کرد و توپ به زمین برگشت. در ادامه علی زاده صاحب توپ شد و با عبور از دو بازیکن حریف ضربه فنی زیبایی را به سمت دروازه زد که بازهم توپ به تیر دروازه برخورد کرد و به زمین برگشت. 

دقیقه ۵۸ :
سردار آزمون که یکی از بهترین بازیکنان ایران در این دیدار بود دچار مصدومیت شد و روی زمین افتاد. در حالی که کریم انصاریفرد آماده وارد شدن به زمین بود و تصور می شد این بازیکن جای سردار را خواهد گرفت اما با بازگشت آزمون به زمین این تعویض موقتا منتفی شد.

قلی زاده یکی از بهترین بازیکنان ایران در دیدار با ولز

دقیقه ۶۴:
سعید عزت الهی با توپ گیری عالی از حریف توپ را در یک سوم دفاعی حریف به مهدی طارمی سپرد و این بازیکن پس از ورود به محوطه جریمه قصد زدن ضربه نهایی را داشت که توپ به بدن بازیکنان حریف برخورد کرد و یک کرنر به دست آمد که آن هم ثمری برای ایران نداشت.

دقیقه ۷۰ :
تیم ملی ایران با حضور کریم انصاریفرد بر فشار حملاتش اضافه کرد و چندین موقعیت را ایجاد کرد اما نتوانست به گل برسد. دو دقیقه بعد سعید عزت الهی با ضربه ای زمینی دروازه ولز را به خطر انداخت اما ضربه او به کرنر رفت و در ادامه بازهم فشار ایران ادامه داشت.

* دقیقه ۷۷:
در این دقیقه کارلوس کی روش تصمیم به انجام چند تعویض گرفت و روزبه چشمی، مهدی ترابی و علیرضا جهانبخش را به جای نورالهی، حاج صفی و قلی زاده به زمین فرستاد تا شرایط برای تیم ملی بهتر شود.

* دقیقه ۸۴:
ولز که جلو کشیده بود با شوتی تماشایی دروازه ایران را تهدید کرد اما حسینی با واکنشی تماشایی توپ را به کرنر فرستاد. در برگشت ایران صاحب یک ضد حمله شد که طارمی در یک موقعیت عالی با خروج دروازه بان ولز مواجه شد و این بازیکن به شدت با طارمی برخورد کرد. داور ابتدا به این بازیکن کارت زرد داد اما سیستم ویدئویی به داد ایران رسید و تشخیص داد که باید کارت قرمز داده شود. به همین خاطر دروازه بان ولز در دقیقه ۸۶ اخراج شد.

دقیقه ۸۹:
رفت و برگشت توپ برای ایران یک موقعیت عالی نصیب مهدی ترابی کرد که ضربه تماشایی این بازیکن با فاصله بسیار ناچیز از کنار تیر عمودی دروازه به بیرون رفت تا یکی از بهترین موقعیت های ایران تبدیل به گل نشود. 

* دقیقه ۹۵ :
رامین رضاییان با کارت زرد داور گواتمالایی جریمه شد. این در حالی بود که داور برای این دیدار ۹ دقیقه وقت اضافه اعلام کرد. علیرضا جهانبخش هم به خاطر خطا روی بازیکن حریف کارت زرد دریافت کرد و از بازی با آمریکا محروم شد.

* دقیقه ۱۰۰
بعد از آنکه روزبه چشمی در دقیقه ۹۸ گل اول ایران را وارد دروازه ولز کرد دو دقیقه بعد رامین رضاییان در یک ضد حمله و با پاس مهدی طارمی به گل دوم رسید تا به یک پیروزی بزرگ دست پیدا کند.

انتهای پیام/ ۵۶۳۹۷۰۸
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads