کد خبر: 226697 - تاریخ: چهارشنبه، 2 نوامبر 2022 - 18:54

خارج‌سازی موفق تومور مغزی با به‌کارگیری دستگاه سونوگرافی حین عمل در گیلان

برای اولین بار در استان گیلان، عمل جراحی خارج‌سازی تومور مغزی با به‌کارگیری سونوگرافی حین جراحی توسط یکی از پزشکان جوان متخصص جراحی مغز و اعصاب در مرکز آموزشی درمانی پورسینا با موفقیت انجام شد.

به گزارش خوبان، برای اولین بار در استان گیلان، عمل جراحی خارج‌سازی تومور مغزی با به‌کارگیری سونوگرافی حین جراحی توسط دکتر ظهیر ریحانیان، متخصص جوان جراحی مغز و اعصاب در مرکز آموزشی درمانی پورسینا با موفقیت انجام شد.

 ریحانیان، پزشک جراح و رئیس مرکز آموزشی درمانی پورسینا رشت در حاشیه این عمل جراحی موفق با اشاره به افزایش تعداد مبتلایان به تومور مغزی در سال‌های اخیر، اظهار کرد: در حال حاضر بهره‌مندی از ابزار تصویربرداری شناسایی این بیماران تسهیل شده اما اغلب سایز تومورها به‌اندازه‌ای است که نیازمند جراحی است.

 این جراح مغز و اعصاب، به‌کارگیری سونوگرافی حین عمل را یکی از روش‌های نوین جراحی موفقیت‌آمیز تومور در جهان معرفی کرد و افزود: در این روش، نمایش سایز، محل و ماهیت عروقی تومور و فضای مجاور آن با ساختارهای اطراف مغز به جراح کمک می‌کند تا بتواند حدالمقدور تومور را بدون آسیب به بافت مغز خارج سازد که به‌این‌ترتیب، کمک شایانی در بهبود بیمار خواهد بود.

 رئیس مرکز آموزشی درمانی پورسینا رشت، در خصوص انجام این جراحی موفقیت‌آمیز، گفت: بیمار، بانوی ۵۰ ساله که به علت سردرد و ضعف حرکتی اندام‌ها به کلینیک مراجعه کرده بود، در بررسی تصویربرداری‌ها، تومور بزرگ تشخیص داده شد که با استفاده از سونوگرافی حین عمل تحت جراحی قرار گرفت و هم‌اکنون با حال عمومی مطلوب دوران نقاهتش را طی می‌کند.

 گفتنی است؛ در هر مرحله از خارج کردن تومور، سونوگرافی دید عمقی و لحظه‌به‌لحظه در اختیار جراح قرار داده و درنهایت قسمت احاطه‌کننده شریان هم از آن جدا و تومور به‌طور کامل برداشته خواهد شد.

انتهای پیام/۳۳۸۹

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads