کد خبر: 226692 - تاریخ: چهارشنبه، 2 نوامبر 2022 - 18:44

استاندار گیلان ؛

گیلان استانی راهبردی برای رونق اقتصادی کشور تلقی می‌شود

استاندار گیلان با اشاره به نقش اثرگذار دیپلماسی خارجی در توسعه روابط تجاری و گسترش مراودات با کشورهای همسایه گفت: گیلان استانی راهبردی برای رونق اقتصادی کشور تلقی می‌شود.

به گزارش خوبان، اسدالله عباسی ظهر چهارشنبه در جلسه شورای گفتگوی دولت با بخش خصوصی در گیلان اظهار کرد: سیاست‌های راهبردی دولت سیزدهم برای توسعه روابط خارجی با رویکرد افزایش سهم صادرات تنظیم شده و باید از همه ظرفیت‌ها در راستای رونق تجارت و اقتصاد گیلان به عنوان دروازه تجارت کشور در حوزه اقتصاد دریا، کشاورزی و گردشگری و نیز همسایگی با کشورهای همسایه، بهره گرفت.

وی با اشاره به نقش مهم و اثرگذار دیپلماسی وزارت امور خارجه و اتاق بازرگانی در توسعه روابط تجاری استان و گسترش مراودات با کشورهای همسایه، افزود: عملکرد اعضای شورای گفت‌وگو به ویژه اتاق بازرگانی در جذب سرمایه‌گذاری خارجی و نیز استقرار دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در رشت در تسهیل امور مربوطه بسیار اهمیت دارد.

استاندار گیلان، افق این استان را به عنوان استانی راهبردی برای رونق اقتصادی کشور روشن برشمرد و اضافه کرد: با عنایت به توسعه روابط خارجی دولت و نیز افزایش ۴۰ درصدی سهم صادرات کشور، افق گیلان به عنوان استانی راهبردی برای رونق اقتصادی ایران اسلامی روشن است که دست یابی به این مهم با همدلی و اهتمام موجود دو سویه دولت و بخش خصوصی میسر خواهد بود.

عباسی با تاکید بر برنامه‌ریزی و اقدامات عملیاتی و کاربردی دقیق با توجه به افزایش تعاملات با کشورهای همسایه از سوی مسئولان به منظور پیش‌بینی گسترش فضای کسب و کار و تجارت به میزبانی گیلان بیان کرد: پشتیبانی و حمایت دولت از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، تسهیل امورات اداری داخلی و خارجی، توسعه حمل و نقل زمینی در مسیر شمال به جنوب و راه آهن رشت-آستارا و رشت-کاسپین، حمل نقل دریایی بویژه نوسازی ناوگان دریایی و شناورها در بنادر و نیز امکانات و فضاهای پایانه‌های حمل و نقل صادراتی کالا در گمرکات و همچنین آمادگی و نیاز کشورهای متعدد به تولیدات کشورمان؛ نیازمند عزم جدی همگان برای ایجاد ظرفیت‌های مناسب است.

وی با بیان اینکه بهره مندی از شیوه‌های نوین در حوزه تجارت و صادرات مورد تاکید است، افزود: در برهه کنونی که کشورهای همسایه به شکل نوین و مدرن در ترخیص کالا فعالیت می‌کنند نباید و نمی‌توان از شیوه‌های بسیار قدیمی که سرعت و دقت کار را پایین می‌آورد، استفاده کرد.

استاندار گیلان با اشاره به حرکت این استان در مسیر توسعه اقتصاد دریا، تصریح کرد: با افزایش کشتی و شناورها و نیز اختصاص کشتی کانتینردار، شناورهای رورو و آغاز به کار راه آهن رشت – کاسپین و بندرآستارا روابط تجاری ایران با کشورهای همسایه بیشتر خواهد شد که در این بین نیز نقش دیپلماسی وزارت امور خارجه و اتاق بازرگانی تأثیرگذار است.

عباسی با بیان اینکه دولت سیزدهم از حضور بخش خصوصی در سرمایه گذاری استقبال می‌کند، گفت: همه مواردی که به نفع و در راستای ترغیب و حمایت بخش‌های سرمایه‌گذاری است را رعایت و به کار می‌بندیم، اگر جایی هم کم کاری و بهانه جویی باشد از راه‌های قانونی با آن برخورد خواهیم کرد.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads