کد خبر: 226533 - تاریخ: یکشنبه، 23 اکتبر 2022 - 18:11

چگونه تب را درمان کنیم؟

تب خفیف می‌تواند نشان دهنده عفونت یا بیماری مانند آنفلوآنزای فصلی باشد اما لزوماً جای نگرانی نیست. اگر تب دارید و دمای بدن شما به ۱۰۰.۵ تا ۱۰۲.۲ درجه فارنهایت می‌رسد شما تب خفیف را تجربه می‌کنید اما هر چیزی بالاتر از این مقادیر، تب با درجه متوسط یا بالا در نظر گرفته می‌شود.

به نقل از هلث، دانشمندان می‌گویند که غیر از علامت عفونت، برخی از افراد ممکن است تب به دلیل ضربه یا التهاب را نیز تجربه کنند. با این حال، پاسخ تب بخشی طبیعی از سیستم دفاعی بدن شماست و به خودی خود یک بیماری نیست. برای مثال، تب مداوم ممکن است نشان دهنده عفونت دستگاه ادراری (UTI) یا نوعی پنومونی باشد. از سوی دیگر، تب‌های متناوب معمولاً با عفونت‌های چرکی، سل یا سایر شرایط جدی‌تر همراه است.

به‌طور کلی، تب خفیف دلیلی برای نگرانی نیست مگر اینکه در نوزادان رخ دهد. همچنین اگر تب شما با علائم شدیدتری مانند استفراغ مداوم یا گیجی همراه شد، ممکن است لازم باشد با پزشک تماس بگیرید. در غیر این صورت، شما می‌توانید آن را در خانه درمان کنید.

 
 

به گفته کلینیک مایو ایالات‌متحده، تب تا ۱۰۲ درجه فارنهایت حتی نیازی به دارو ندارد اما اگر دمای بدن شما از این مقدار بالاتر رفت، مواردی وجود دارد که می‌توانید برای کاهش آن انجام دهید.

بهترین راه برای درمان تب خفیف چیست؟

تب خفیف نباید در برنامه روزانه شما اختلال ایجاد کند اما ممکن است بیش از حد معمول احساس خستگی کنید. درمان بستگی به این دارد که چه علائم دیگری دارید و در وهله اول چه چیزی باعث آن‌ها شده است. به عنوان مثال، افزایش جزئی در دمای بدن پس از تزریق واکسن آنفلوآنزا یا سایر واکسن‌ها غیر معمول نیست. در این مورد، نباید استامینوفن مصرف کنید زیرا ممکن است با واکسن تداخل داشته باشد.

تب‌های خفیف ممکن است به دلیل ورزش شدید، استرس یا فعالیت‌های بیرون از خانه در هوای گرم باشد.

اولین کاری که باید انجام دهید این است که مقدار زیادی آب بنوشیدکه این میزان در حالت ایده‌آل حداقل مصرف نیم گالن مایعات در عرض ۲۴ ساعت است.

در صورت امکان، چرت طولانی‌تری داشته باشید و شب‌ها بیشتر بخوابید تا بدنتان بهبود یابد. همچنین می‌توانید از کمپرس سرد روی صورت و گردن خود استفاده کنید تا دمای بدن خود را کاهش دهید.

طبق گفته کلینیک مایو، تب با درجه پایین و بالای ۱۰۲ درجه فارنهایت ممکن است با ایبوپروفن، آسپرین یا سایر داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی درمان شود.

گاهی تب‌های خفیف به دلیل عفونت‌های باکتریایی مانند باکتری‌های معده هستند و نیاز به درمان آنتی‌بیوتیکی دارند. در چنین مواردی، می‌توانید تب را در خانه درمان کنید اما همچنان باید با پزشک خود تماس بگیرید و داروهای تجویز شده را مصرف کنید. در صورت ادامه یا بدتر شدن تب، به دنبال کمک پزشکی باشید.

 
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads