کد خبر: 225977 - تاریخ: سه‌شنبه، 27 سپتامبر 2022 - 10:56

سازمان جهاد کشاورزی گیلان؛

برداشت بیش از ۱.۱ میلیون تن شلتوک از شالیزارهای گیلان

سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به برداشت یک میلیون و ۱۵۰ هزار تن شلتوک از شالیزارهای استان گفت: در مقایسه با سال گذشته شاهد افزایش ۲۰ درصدی هستیم.

به گزارش خوبان خبر ، صالح محمدی با اشاره به پایان برداشت برنج از شالیزارهای استان گیلان اظهار کرد: بر اساس پیش بینی‌های صورت گرفته امسال شاهد افزایش میزان تولید شلتوک و همچنین برنج سفید در گیلان هستیم.

وی با بیان اینکه در مجموع یک میلیون و ۱۵۰ هزار تن شلتوک از شالیزارهای گیلان برداشت شد، ادامه داد: این میزان در مقایسه با سال گذشته که حدود یک میلیون تن شلتوک برداشت شده بود افزایش ۲۰ درصدی دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان در ادامه با اشاره به پیش بینی تولید بیش از ۷۰۰ هزار تن برنج سفید از این میزان شلتوک گفت: سال گذشته بیش از ۶۱۹ هزار تن برنج سفید در استان گیلان تولید و روانه بازار شده بود.

وی مدیریت منابع آب با وجود خشکسالی و کمبود آب زراعی، استفاده چهار برابری کودهای شیمیایی و همچنین توصیه‌های کشاورزی به شالیکاران را از مهم‌ترین عوامل دخیل در افزایش تولید برشمرد و اضافه کرد: ارزش ریالی این میزان برنج شده ۴۹۰ هزار میلیارد ریال است.

محمدی با اشاره به اجرای کشت دوم بعد از پایان فصل برداشت برنج در استان گیلان تصریح کرد: کشت راتون، علوفه، صیفی جات و پاچه باقلا از مهم‌ترین مواردی است که در کشت دوم به دنبال آن هستیم.

وی با بیان اینکه ۹۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان گیلان به کشت دوم اختصاص یافته است، گفت: از این میزان ۶۵ هزار هکتار مربوط به کشت راتون است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان در ادامه با اشاره به اجرای طرح کشت قراردادی در استان افزود: امسال ۱۵ هزار هکتار سهم استان گیلان بوده که شاهد اجرای این طرح در ۲۰ هزار هکتار از اراضی شالیزاری استان بودیم.

وی همچنین به برداشت مکانیزه ۱۸۵ هزار هکتار از شالیزارها اشاره کرد و گفت: کاهش هزینه‌های تولید، افزایش درآمد کشاورزان، کاهش ضایعات برنج و افزایش سرعت در تولید برنج از مزایای کشت و برداشت ماشینی است.

انتهای پیام/۸۵۲۱
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads