کد خبر: 225957 - تاریخ: دوشنبه، 26 سپتامبر 2022 - 09:03

درآمد بقاع متبرکه شهرستان رشت ۵۰ درصد افزایش یافت

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رشت گفت: درآمد بقاع متبرکه شهرستان رشت در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۰ درصد افزایش یافت.

به گزارش خوبان،  عباس نیکخواه روز گذشته به مناسبت دهه وقف در نشست خبری در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی در رشت با بیان اینکه در نیمه نخست امسال درآمد بقاع متبرکه شهرستان رشت ۴۹ میلیارد ریال بوده‌ است.

وی با بیان اینکه درآمد موقوفات شهرستان رشت نیز در این مدت نسبت به  همین زمان در سال قبل ۲۰ درصد رشد داشته است، اضافه کرد: مجموع این درآمد را طی امسال تا کنون۶۱ میلیارد ریال ذکر کرد.

نیکخواه با تشریح اقدامات عمرانی اوقاف و امور خیریه شهرستان رشت بیان داشت: طرح بازآفرینی شهری توسعه حرم خواهر امام رضا (ع) فاطمه اُخری (س)، توسعه حرم بقعه سلیمان‌داراب، طرح مطالعاتی آقاسید شریف جیرده در دست اجراست ضمن اینکه پروژه های عمرانی نیمه تمام در سطح بقاع متبرکه در حال پیگیری و انجام است.

وی با اشاره به برگزاری برنامه‌های قرآنی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رشت در این مدت افزود: شهرستان رشت در نیمه نخست امسال میزبان شهرستان های غرب گیلان یعنی رودبار و انزلی در مسابقه های قرآنی بود که از ۴۵۰ شرکت کننده ۲۸۰ نفر از رشت بودند و ۲۵ نفر به رقابت‌های کشوری راه یافتند.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رشت در ادامه با بیان اینکه طی سال جاری ۹۰ سند مالکیت برای موقوفات و مساجد این شهرستان اخذ شده‌است، اضافه کرد: طرح آرامش بهاری، نشاط معنوی، ضیافت الهی ویژه ماه مبارک رمضان و نشاط معنوی در تابستان از جمله برنامه ها و طرح های اجرا شده طی نیمه نخست امسال است.

وی در ادامه با تشریح برنامه های دهه وقف امسال در شهرستان رشت اظهار داشت: غبارروبی مزار شهدا، محفل انس با قرآن کریم، دیدار با خانواده شهدا، نشست تخصصی وقف، ویزیت رایگان در بقعه آقا سید جیحون در سیاه اسطلخ، توزیع بسته های معیشتی و مهر تحصیلی از جمله این برنامه ها است.  

نیکخواه بیان داشت: برپایی خیمه های معرفت در بقعه امام زاده هاشم رشت، نشست بصیرتی برای کارکنان اداره اوقاف و امور خیریه رشت، تجلیل از مدافعان سلامت و نشست صنفی با روحانیون و امامان جماعت از دیگر برنامه ها به مناسبت دهه وقف در این استان است.  

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads