کد خبر: 22356 - تاریخ: یکشنبه، 7 آوریل 2013 - 01:00

امام جمعه خمام: تنها راه موضوع هسته ای ایران ، مقاومت است.

خوبان خبر: حجت الاسلام عاشوری خاطرنشان کردند: نيرو و تواني که در فناوري هسته اي نهفته است با نيرو و توان هيچ يک از اکتشافات و دستاوردهاي بشري قابل مقايسه نيست.

به گزارش خوبان: نماز جمعه ی خمام، این هفته به امامت حجت الاسلام عاشوری امام جمعه ی خمام، در مسجد جامع خمام برگزار گردید.

ایشان در ابتدای خطبه ی دوم با اشاره به بیستم فروردین ماه، روز ملی فناوری هسته ای، آن را دانشی دانستند که هنوز برای بسیاری از مردم دنیا ناشناخته است.

حجت الاسلام عاشوری، فناوری هسته ای را در همه ی زمینه ها از جمله علوم و فنون، سیاست و اقتصاد ، بهداشت ، پزشکی و حتی نظامی موثر دانستند و ادامه دادند: نيرو و تواني که در فناوري هسته اي نهفته است با نيرو و توان هيچ يک از اکتشافات و دستاوردهاي بشري قابل مقايسه نيست. نزديک ترين اکتشاف بشري از حيث مقايسه با انرژي هسته اي، نفت است که با هزينه گزافي توليد مي شود و درآمد چنداني هم ندارد لکن در عين حال بيش از نيمي از بودجه کشورهاي توليدکننده را تأمين مي کند. ولي انرژي هسته اي مي تواند چندين برابر نفت، توليد ثروت کند.

fkc08w9fyyxxxl2wahq

امام جمعه ی خمام، آینده را از آن کشورهایی دانستند که بتوانند به مراحل بالاتری از فناوری هسته ای دست یابند.

خطیب جمعه ی خمام، کشورهای صاحب نفت را فقیر، کم سواد و وابسته خواندند و در ادامه گفتند: لکن کشورهاي داراي فناوري برجسته هسته اي، از انگشتان دو دست تجاوز نمي کنند که همگي در اوج ثروت و سواد و استقلال مي باشند. جمهوري اسلامي ايران براي اينکه جايگاه خود را در جمع اين کشورهاي مترقي باز و تثبيت کند، حدود 10 سال است که با انحصار طلبان در اين عرصه مي جنگد.

حجت الاسلام عاشوری علت اصلی مخالفت آمریکا با ایران را اصرار جمهوری اسلامی بر دسترسی به آخرین مرحله فناوری هسته ای دانستند و تصریح کردند: اگر جمهوري اسلامي ايران بپذيرد که در يک مرحله اي متوقف شود و از آن جلوتر نرود، آنها حاضرند که دست از مخالفت خود بردارند.

امام جمعه ی خمام ، پذیرش هرگونه توقف در این زمینه را خیانت به نسل های آینده تلقی کردند.

p5ia2aycnibtgezfbd4

ایشان ادامه دادند:  امروز جمهوري اسلامي ايران، هشتمين کشور داراي چرخه کامل سوخت هسته اي است و نهمين کشور داراي تکنولوژي توليد آب سنگين مي باشد که همه اين موفقيت ها در سايه تصميمات دورانديشانه و سياست هاي مدبرانه مقام معظم رهبري در رفع تعليق از تأسيسات هسته اي کشورمان است و نشان مي دهد که تنها راه حل موضوع هسته اي ايران، مقاومت است.

خطیب جمعه ی خمام همچنین در ادامه با اشاره به سالروز قطع رابطه سیاسی ایران با آمریکا، به بخش دیگری از جنایت های آمریکا از جمله کودتای نوژه ، حمله نظامی به طبس اشاره کردند و ادامه دادند: آمريکا در شرايطي علت مخالفت خود با جمهوري اسلامي ايران را به خاطر مسائلي چون حقوق بشر و آزادي هاي سياسي اعلام مي کند که مردم در کشورهاي تحت سلطه اش مثل عربستان و برخي از کشورهاي عربي ديگر از هيچگونه حقوق و آزادي اي برخوردار نيستند. اين مسئله هم چيزي نيست که از نگاه ناظران بي طرف بين المللي به دور باشد، به همين جهت آمريکا مورد شماتت آنان قرار گرفته است. لذا سعي مي کند به هر لطايف الحِيَلي شده، مدعي برقراري رابطه با ايران شود تا ايران را به خاطر مخالفت و سرسختي هايش مقصر اين قطع رابطه جلوه دهد.

ایشان در پایان خطبه هایشان،  پاي بندي آمريکا به تعهدات خود  را تا زماني دانستند که به نفع اهداف مستکبرانه آنها باشد و تصریح کردند: او مي خواهد آنچه را که طي 34 سال مقابله رو در رو با جمهوري اسلامي ايران بدست نياورده، از طريق مذاکره بدست آورد. آنها اکنون مي گويند که « ما به دنبال به تسليم وا داشتن ايران نيستيم» در حاليکه هزاران سند وجود دارد که آنها همواره بدنبال همين مطلب بوده اند. و علناً نيز بارها آن را به زبان آورده اند.

cwtfbyk6ro07cxyyv1oy

 

انتهای پیام/28

 

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads