کد خبر: 223441 - تاریخ: چهارشنبه، 29 ژوئن 2022 - 20:56

دادستان شهرستان خمام ؛

کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری از ساخت‌و سازهای غیر مجاز جلوگیری کند/ ورود بیش از ۴۰۰۰ پرونده قضایی به دادستانی خمام

دادستان شهرستان خمام از وجود بیش از چهار هزار پرونده به دادسرای خمام خبر داد و افزود: از شهریور ماه سال جاری چهار هزار و ۲۲۴ پرونده وارد دادسرا شده که از این میزان سه هزار و ۵۸۸ پرونده مختومه شده است.

به گزارش خوبان خبر ؛ حامد اصیلی امروز در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه شهید بهشتی یکی از مدیران در طراز انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: تمامی مدیران در جمهوری اسلامی باید سیره عملی و اخلاقی شهید بهشتی را سرلوحه امور خود قرار دهند.
وی با اشاره به نقش موثر و قابل تامل شورای حل اختلاف در جلب رضایت شاکیان گفت: بسیاری از پرونده‌های قضایی قبل از ورود دادسرا در شورای حل اختلاف به دلیل وجود شاکی خصوصی حل و فصل می‌شود.
دادستان شهرستان خمام از وجود بیش از چهار هزار پرونده به دادسرای خمام خبر داد و افزود: از شهریور ماه سال جاری چهار هزار و ۲۲۴ پرونده وارد دادسرا شده که از این میزان سه هزار و ۵۸۸ پرونده مختومه شده است.
وی با تاکید بر لزوم توجه به پیشگیری از وقوع جرم در دادگستری خمام تصریح کرد: با همکاری همکاران ما در دادگستری خمام به پیشگیری از وقوع جرم تاکید بسیار زیادی داشته و در این راستا اقدامات خوبی اتخاذ شده است.
به گفته دادستان شهرستان خمام یکی از اهداف دادگستری، این نهاد با توزیع کنندگان مواد مخدر هیچگونه مماشاتی نداشته و با شدت با آن‌ برخورد می‌شود.
اصیلی با بیان اینکه شهرداری باید از طریق کمیسیون ماده ۱۰۰ جلوی ساخت و سازهای غیر مجاز را بگیرد، گفت: با ارسال نامه به شهرداری از ساخت و سازهای غیر مجاز جلوگیری شده است لذا کمیسیون ماده ۱۰۰‌ شهرداری باید با قدرت در مقابل ساخت و سازهای غیر مجاز ایستادگی کنند.
وی از شناسایی ساختمان‌های پرخطر در شهرستان خمام خبر داد و افزود: بعد از حادثه متروپل دادگستری خمام‌ با ارسال نامه‌ای به شهرداری خواستار اعلام ساختمان و سازه‌های پرخطر در این‌ شهرستان شد لذا در این خصوص اقدامات خوبی انجام و این واحدها مقاوم سازی خواهند شد.
اصیلی با تاکید بر لزوم توجه به برخورد با ترک فعل مسوولان توسط دادگستری گفت: دادگستری بر اساس وظیفه ذاتی خود مماشاتی با هیچ مسئولی نداشته و در صورت ترک فعل ابتدا به آن شخص تذکر و برای دوم بار با آنها برخورد می‌کند.

 

انتهای پیام/

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads