کد خبر: 218498 - تاریخ: چهارشنبه، 5 ژانویه 2022 - 14:36

در جلسه شورای اسلامی شهر خمام مطرح شد

معضل حریم کمربندی در خمام مسئله کشوری است

فرماندار شهرستان خمام با اشاره به مشکلات موجود حریم کمربندی و جاده در شهرستان خمام گفت: حرائم مسئله کشوری بوده و باید نمایندگان مجلس آن را پیگیری کنند که اقدامات لازم در این خصوص برگزار و حتی دستور وزیر راه در دولت گذشته هم گرفته شده بود ولی جلسه و کمیسیون مربوطه در وزارت راه برگزار نشده است‌.

به گزارش خوبان خبر؛ اسفندیار جوشن روز گذشته در جلسه شورای اسلامی شهر خمام در سالن اجتماعات شورای اسلامی شهر با بیان اینکه توقع مردم از مسوولان شهرستان و اعضا شورای اسلامی شهر خمام و شهرداری است، اظهار کرد: تمامی نیازهای شهرستان خمام در حوزه‌های مختلف شناسایی و در اختیار برخی از ادارات کل استان گیلان قرار گرفته است.

فرماندار شهرستان خمام حجم کاری شهردار خمام را بسیار زیاد دانست و بیان کرد: هماهنگ کردن مدیران یکی از وظایف فرماندار است لذا تا استقرار کامل ادارات در شهرستان خمام بسیلری از مشکلات در این شهر برطرف می‌شود.

جوشن با اشاره به مشکلات موجود حریم کمربندی و جاده در شهرستان خمام تصریح کرد: حرائم مسئله کشوری بوده و باید نمایندگان مجلس آن را پیگیری کنند که اقدامات لازم در این خصوص برگزار و حتی دستور وزیر راه در دولت گذشته هم گرفته شده بود ولی جلسه و کمیسیون مربوطه در وزارت راه برگزار نشده است‌.

رئیس شورای اسلامی شهر خمام نیز در این مراسم با بیان اینکه بسیاری از زمین‌های مسکونی و غیر مسکونی در خمام تعیین تکلیف نشده است، اظهار کرد: بر اساس اطلاعات موجود برخی از اراضی و مسکنی و غیر مسکونی در خمام بالغ بر ۲۰ است که تعیین تکلیف نشده است لذا باید برای این امر اقدامات لازم صورت گیرد.

جلیل غیاثی با تاکید بر لزوم تعیین تکلیف اراضی مسکونی موجود در شهر خمام گفت: در دوره‌های گذشته شهرداری به دلیل موانع موجود امکان ابلاغ نامه بلامانع برای برخی از اراضی امکان پذیر نبوده و همین امر این شهر را با یک معضل بزرگ اجتماعی مواجه کرده است لذا در این خصوص جلسه‌ای بدا دادستان برگرار می‌شود.

وی با اشاره به عد‌م بهره‌مندی ساکنین واحدهای مسکونی در اراضی تعیین تکلیف نشده از امکانات برق،گاز و آب، بیان کرد: از شهردار انتظار داریم با راه‌حل‌های کارشناسی و همفکری با نهادهای مربوطه مشکلات موجود در برخی از اراضی خمام را برطرف کنند تا از این طریق بتوان امیدواری را به جانعه تزریق کرد.

رئیس شورای شهر خمام، یکی از اهداف شهرداری و شورای شهر را تعیین تکلیف اراضی دولتی و شهرداری دانست و بیان کرد: بر اساس قانون طرح‌های موجود در طرح های هادی، دولتی و شهرداری باید در مدت زمان ۱۸ ماه آن را تعیین تکلیف کند.

عضو شورای اسلامی شهر خمام نیز در این جلسه با بیان اینکه هدف این شورا کمک به مردم در عرصه‌های مختلف است، اظهار کرد: شورای شهر با تمام توان در کنار مردم بوده تا بخشی از مشکلات آنان برطرف شود ولی از انجام کارهای خلاف قانون قطعا خودداری می‌کند.

احمدنیا با گله‌ مندی از صدور پروانه ساخت‌ و ساز در محدوده روستایی توسط برخی از دهیاران گفت: وظیفه کمیسیون ماده ۱۰۰ انجام کارهای قانونی و رسیدگی به صدور پروانه است ولی متأسفانه در گذشته برخی از دهیاران در محدوده شهر پروانه دادند در حالی حق پروانه دادند نداشتند و طبق قانون نمی شود به آن پروانه داد.

دیگر عضو شورای اسلامی شهر خمام نیز در این جلسه با بیان اینکه باید از قوانین موجود شهری در خمام نهایت استفاده شود، اظهار کرد:کمربندی خمام در دل شهر قرار دارد ولی نمی توان قوانین شهری در آن انجام داد که جای بسیار تاسف دارد.

مهدی عاشوری با انتقاد از اقدامات راهداری در حوزه کمربندی خمام افزود:حق مردم خمام نیست که اراضی آنان در آن محدوده بلا استفاده بماند.

یکی دیگر از اعضا شورای اسلامی شهر خمام نیز در این جلسه با بیان اینکه قانون در کشور باید به بهترین نحو اجرا شود، اظهار کرد: در حوزه کمربندی خمام، خدمات‌رسانی توسط شهرداری انجام می‌شود ولی حریم راه برای راهداری است.

واحدی با تاکید بر لزوم توجه به حل مشکل فاضلاب خمام بیان کرد: مشکل فاضلاب به یکی از معضلات خمام مبدل شده است و اداره فاضلاب راه حلی برای حل این مشکل نداشتند.

 وی با بیان اینکه مسیر خمام به خشکبیجار همچنان یکی از مطالبات ترین جاده‌های گیلان است، بیان کرد:جاده خمام به خشکبیجار دارای تلفات بسیار زیاد است که باید ایمن سازی آن انجام شود.

سخنگوی شورای شهر شهر خمام با بیان اینکه ادارات در خمام باید خدمات خود را در حد شهرستان انجام دهند، اظهار کرد: ادارات در خمام هنوز خود را در حد شهرستان نمی‌دانند و همچنان نگاه بخشی در این شهرستان حاکم است و این عامل فشار بر شورای اسلامی شهر شد.

سهیل عدم نبود منابع در ادارات خمام را غیرقابل قبول دانست و گفت: خمام به لحاظ گردشگری ظرفیت فوق‌العاده‌ای دارد که باید به آن توجه شده و در آن راستا روستاهای هدفی تعیین شده است لذا محیط زیست، آب منطقه‌ای باید پای کار باشد مدیران باید منابع جذب کنند.

 

 

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads