کد خبر: 218466 - تاریخ: سه‌شنبه، 4 ژانویه 2022 - 17:36

سخنگوی علوم پزشکی گیلان:

ادامه روند نزولی آمارهای کرونایی در استان گیلان

– سخنگوی علوم پزشکی گیلان با اشاره به ادامه روند نزولی آمارهای کرونایی و هشدار نسبت به خطر شیوع سویه اُمیکرون در این استان، گفت: شهروندان از عادی انگاری پرهیز کنند.

به گزارش خوبان، فردین مهرابیان ظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت آمارهای کرونایی در استان گیلان، اظهار کرد: روند نزولی آمارها در استان گیلان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه استمرار در این روند را در گرو رعایت دقیق شیوه نامه‌ها بهداشتی و توجه به واکسیناسیون به ویژه دُز سوم عنوان کرد و گفت: تاکنون موردی از ابتلاء به سویه جدید کرونا با نام امیکرون در گیلان شناسایی نشده است.

سخنگوی علوم پزشکی گیلان در ادامه با اشاره به اینکه روند آمارهای کرونایی در استان همانند روزها و هفته‌های اخیر نزولی است، افزود: این روند کاهش در آمارها نباید زمینه را برای عادی انگاری نسبت به کرونا در میان شهروندان فراهم کند.

وی با بیان اینکه با توجه به شیوع سویه امیکرون که نمونه‌های از آن در استان همجوار گیلان شناسایی شده است، اضافه کرد: خطر ورود این سویه به استان گیلان نیز وجود لذا همه شهروندان باید به توصیه‌های بهداشتی توجه و از عادی انگاری‌ها پرهیز کنند.

مهرابیان با اشاره به اینکه در حال حاضر مجموع بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های استان گیلان ۱۴۸ نفر است، گفت: در شبانه روز گذشته ۳۷ بیمار جدید در مراکز درمانی استان گیلان پذیرش شده‌اند.

وی در ادامه با بیان اینکه ۳۰ بیمار کرونایی بستری در بیمارستان‌ها استان گیلان در شرایط بد قرار دارند، افزود: ۲۹ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و ۱۱ بیمار نیز امروز به این بخش منتقل شدند.

انتهای پیام/۳۶۶

مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads