کد خبر: 215489 - تاریخ: شنبه، 18 سپتامبر 2021 - 18:16

بررسی مسائل طرح هادی در روستای مرزدشت خمام/۴۰ پرونده در دست بررسی است

بخشدار مرکزی خمام با اشاره به احصای ۴۰ پرونده از روستای مرزدشت و بررسی کارشناس فنی گفت: تعداد ۴۰ پرونده را به مشاور طرح اعلام کردیم تا مشخص کند از این تعداد چه کاربری های دارد تا از ارسال به کمیسیون مغایرت ها خودداری شود.

به گزارش خوبان خبر ؛ عصمت محمد دوست امروز در جلسه بررسی طرح هادی روستای مرزدشت با اشاره به اعتراض عده ای از اهالی روستای مرزدشت نسبت به تغییر کابری ها اظهار کرد: اهالی رمزدشت از ابتدای شهرستان شدن خمام به فرمانداری و بخشداری مراجعه می کردند و نسبت به کاربری های زمین های روستای مرز دشت اعتراض داشتند.

وی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد در خصوص تغییر کاربری زمین های روستای مرزدشت گفت: در نهایت به این نتیجه رسیدیم که طی جلسات کارشناسی شده با اهالی روستا و شورای اسلامی قبل و جدید، دهیاران و کارشناس فنی و مشاور طرح هادی، تقسیم بندی کاربری ها مشخص شود.

بخشدار مرکزی خمام با بیان اینکه طرح هادی مرزدشت تصویب شده و امکان بازگشایی در آن تقریبا وجود ندارد، افزود: با پیگیری‌های فرماندار منجر شد افرادی که نسبت به کاربری‌ها اعتراض داشتند و قسمت اعظم توجه به بومی های منطقه با کاربری های قابل توجیه و در برخی از این افراد زمین های پنج و ۶ هزار متری که در کاربری باغ و مزرعه بود.

محمد دوست با بیان اینکه بر اساس طرح اراضی که مصوبه کشوری است اعلام شد برخی از این زمین ها برای اینکه امکان تغییر کاربری مجدد ندارند از طرح خارج شود، تصریح کرد: البته بر اساس توضیحات مشاور طرح بسیاری از این کاربری ها حفظ شد و در وضع موجود باغ و یا مزروعی برقرار است و بخشی نیز مسکونی شده در هر صورت برخی از افرادی که پروانه ساختمان داشتند هرچند که حقوق مکتسبه محسوب نمی‌شد به دلیل عدم اعتبار پروانه ساختمان، از مشاور طرح خواستیم طرح هادی را بررسی کند.

وی با اشاره به احصای ۴۰ پرونده از روستای مرزدشت و بررسی کارشناس فنی گفت: تعداد ۴۰ پرونده را به مشاور طرح اعلام کردیم تا مشخص کند از این تعداد چه کاربری های دارد تا از ارسال به کمیسیون مغایرت ها خودداری شود.

بخشدار مرکزی خمام با اشاره به مصوبات جلسه بیان کرد: به مشاور طرح بر اساس دستور بنیاد مسکن شهرستان یک هفته مهلت دادیم که این ۴۰ پرونده بررسی شود، کاربری ها و طرح را اعلام کند و آنهایی که امکان طرح در کمیسیون مغایرت ها دارند در یک هفته اعلام شود و در نهایت طی مکاتبه با بنیاد مسکن استان در خواست الحاق به طرح را داریم و امیدواریم برای افراد بومی بخش مرکزی روستای مرزدشت منجر به نتایج خوبی شود.

 

انتهای پیام/۲۵۸


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads