کد خبر: 215075 - تاریخ: یکشنبه، 5 سپتامبر 2021 - 09:54

معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان

سرعت گیری واکسیناسیون در گیلان با ورود محموله های جدید واکسن

معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان با اشاره به ورود ۵۰ هزار دُز واکسن آسترازینکا به استان، گفت: روند واکسیناسیون در گیلان با ورود محموله های جدید سرعت می گیرد.

به گزارش خوبان،آبتین حیدرزاده شامگاه شنبه در گفتگو با بخش خبر شبکه باران با اشاره به وضعیت گیلان از نظر کرونا، اظهار کرد: روند بستری‌های کرونایی در روزهای اخیر در مقایسه با هفته‌های گذشته کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه در شبانه روز گذشته حدود ۱۴۰ بیمار جدید کرونایی در بیمارستان‌های گیلان بستری شدند، افزود: هم اکنون هزار و ۲۰۰ بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان گیلان بستری هستند.

معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان در ادامه با اشاره به اینکه بر اساس آخرین گزارش وزارت بهداشت اکثر شهرهای استان نارنجی است، گفت: شهرستان‌های انزلی، صومعه سرا و لنگرود در وضعیت قرمز و املش در وضعیت زرد قرار دارند.

وی با بیان اینکه در مقایسه با هفته‌های گذشته شرایط استان گیلان در حال بهبود است، تأکید کرد: این به معنای کنترل کرونا نیست بلکه شرایط همچنان شکننده بوده و شهروندان نباید با عادی انگاری دوباره وضعیت را سخت‌تر کنند.

حیدرزاده با اشاره به اینکه گیلان حدود ۵۰ روز در پیک پنجم کرونا قرار داشت، گفت: متأسفانه در این مدت بسیاری از هم استانی‌های خود را به دلیل بیماری کرونا از دست دادیم.

وی همچنین به آخرین وضعیت واکسیناسیون کرونا در گیلان اشاره و با بیان اینکه طی روزهای گذشته واکسنی وارد استان نشد، افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته و ورود محموله جدید به کشور ۵۰ هزار دُز واکسن سبد کوواکس از نوع آسترازینکا وارد استان گیلان می‌شود.

معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان ادامه داد: این میزان به همراه ۳۰ هزار دُز واکسن آسترازینکا موجود در استان و درخواست سهمیه ۷۵ هزار دُز این واکسن برای انجام واکسیناسیون نوبت دوم شهروندان خوشبختانه تکمیل و پنج هزار دُز اضافه نیز خواهیم داشت و نگرانی برای تزریق دُز دوم وجود ندارد.

وی اضافه کرد: با توجه به ورود پنج میلیون دُز از واکسن سینوفارم و توزیع آن سهم خوبی برای استان گیلان تعیین و به محض ورود این واکسن نوبت دهی از طریق سامانه سیب برای ثبت نام دُز اول این نوع از واکسن انجام می‌شود.

حیدرزاده تأکید کرد: با توجه به سرعت گیری ورود محموله‌های واکسن به کشور قطعاً روند واکسیناسیون در استان گیلان نیز سرعت می‌گیرد.

انتهای پیام/۲۲

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads