کد خبر: 21442 - تاریخ: پنج‌شنبه، 21 مارس 2013 - 10:25

تحلیل المانیتور از نظر رهبر انقلاب درباره کاندیداهای انتخابات

خوبان خبر: یک سوال اصلی وجود دارد که خیلی ها در داخل و خارج ایران می پرسند. رهبری از چه کسی حمایت می کند؟

به گزارش خوبان، جهان به نقل از پایگاه خبری المانیتور با انتشار گزارشی در خصوص انتخابات یازدهم ریاست جمهوری با اشاره به روزهای پایانی سال و تدارک مردم برای سال جدید نوشت:این سال جدید یک تفاوت با سالهای پیشین دارد و آن هم این است که رییس جمهور جدیدی برای جانشینی محمود احمدی نژاد انتخاب خواهد شد.

المانیتور در تحلیل رقبای بالقوه انتخاباتی افزود:احمدی نژاد علیرغم اینکه دیگر نمی تواند کاندیدا شود یکی از این افراد است.او می خواهد کاندیدای او یعنی متحد نزدیکش اسفندیار رحیم مشایی اعلام نامزدی کند و برای کسب مقام ریاست جمهوری به مبارزات انتخاباتی وارد شود.مشایی سیاستمداری جنجالی است که بنظرمی رسد موضوع اصلی مناقشه بین احمدی نژاد و نخبگان مذهبی است.او از وقتی که گفت ایرانیها دوست همه مردم دنیا حتی اسراییلی ها هستند، مورد انتقاد است.

حسن هاشم تحلیلگر این پایگاه خبری با اشاره به نظر رییس جمهور در خصوص نامزدی مشایی اضافه کرد: مخالفان احمدی نژاد معتقدند اصرار بر این مسئله پایان بخش حیات سیاسی احمدی نژاد خواهد بود، زیرا این کار به معنای مخالفت با رهبری است، در واقع وقتی رهبری در سال 2009 معاونت مشایی را رد کرد واضح است که او را به عنوان رییس جمهور نمی پذیرد.

گزارشگر سابق شبکه الجزیره خاطر نشان کرد:دشمنان سابق احمدی نژاد می توانند به عنوان متحد بالقوه او در رقابت با محافظه کاران در انتخابات وارد شوند.اصلاح طلبان دوباره در انتخابات حضور خواهند یافت اما خبری از میر حسین موسوی و کروبی نیست و باحتمال زیاد اینبار رییس جمهور سابق محمد خاتمی، اصلاح طلبان را که بعد از شکست جنبش سبز پراکنده شدند دور هم جمع خواهد کرد.

حسن هاشم که هم اینک در شبکه تلویزیونی المیادین به کار خبرنگاری مشغول است، ادامه داد: اما قویترین گروه شرکت کننده در انتخابات محافظه کاران هستند.این گروه کاندیداهای متعددی دارند.علی ولایتی وزیر خارجه پیشین، رییس سابق مجلس غلامعلی حداد عادل و شهردار تهران محمد باقر قالیباف از این جمله اند.این سه تن خود را تیمی معرفی کرده اند که قصد دارند در صورت پیروزی در انتخابات ایران را در مسیر صحیح خود قرار دهند.

وی افزود:در حال حاضر معلوم نیست کدامیک کاندیدای نهایی خواهند بود، اما برخی منابع معتقدند نامزد نهایی کسی غیر از این سه نفر است.باعتقاد این منابع، مذاکره کننده ارشد هسته ایی ایران سعید جلیلی نامزد نهایی محافظه کاران خواهد بود.

حسن هاشم در پایان اضافه کرد:یک سوال مهم وجود دارد که خیلیها در داخل و خارج ایران می پرسند.رهبری از چه کسی حمایت می کند؟

وی ادامه داد:به عقیده منابع نزدیک به آیت الله خامنه ایی که شناخت خوبی از ایشان دارند، همه چیزی که مد نظر آیت الله خامنه ای است حضور رای دهندگان در انتخابات است.بنظر آیت الله خامنه ای هر چقدر که مشارکت بیشتر باشد، انقلاب برنده واقعی خواهد بود و مهم نیست چه کسی بریاست جمهوری انتخاب شود.

 

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads