کد خبر: 214133 - تاریخ: سه‌شنبه، 3 آگوست 2021 - 09:27

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی؛

انتقاد نماینده رشت از احداث غیراصولی راه‌آهن گیلان/ از کشته شدن سه گیلانی تا آب‌گرفتگی پل‌ها در طول خط آهن

نماینده مردم شهرستان رشت او همان از احداث غیراصولی و عجولانه خط آهن در گیلان انتقاد کرد و گفت: به سبب احداث غیراصولی راه‌آهن در گیلان تاکنون سه تن تنها در یک محدوده تقاطع هم‌سطح جان خود را ازدست‌داده و احتمال آب‌گرفتگی پل‌ها در طول خط نیز وجود دارد.

به گزارش خوبان خبر ، جبار کوچکی نژاد امروز با اشاره به ضعف‌های متعدد شرکت ساخت در احداث راه‌آهن گیلان، اظهار کرد: علاوه بر راه‌آهن رشت قزوین، راه‌آهن رشت به بندر کاسپین نیز دارای نقیصه‌هایی است که این نواقص طی  یک نامه اعتراضی به اطلاع وزیر راه رسیده و در آن تأکید کرده‌ام که در احداث این قطعه ریلی عجله نکند.

وی با تأکید بر رعایت اصول فنی و مهندسی در سازه‌های ریلی، افزود: به دلیل عدم رعایت احداث ریل در گمیشان گلستان ما شاهد بودیم که در بحران سیل مجبور شدند ریل را بشکنند و این احتمال برای نقاطی از ریل گیلان نیز وجود دارد.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با اذعان به اینکه بسیاری از پل‌ها در طول احداث ریل گیلان حذف‌شده، گفت: شرکت ساخت در حالی احداث پل‌ها را حذف کرده که وجود آن‌ها در طول خط ریلی حیاتی به نظر می‌رسد.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به احداث غیراصولی برخی از پل‌ها در طول خط ریلی نیز، بیان کرد: در جاده شیجان – باقرخاله پل بسیار کوتاهی احداث‌شده که در بارندگی‌های معمولی این منطقه سطح آب زیر پل بالاتر از خط آهن قرار می‌گیرد و بدون شک در هنگام طغیان آب رودخانه در فصل پاییز قطعاً پل‌های احداث‌شده در طول خط راه‌آهن تخریب می‌شوند.

کوچکی نژاد با تأکید بر تشدید کارشناسی‌ها و رفع نواقص در طول خط ریلی گیلان، تصریح کرد: علاوه بر مکاتبات، مجدداً به وزیر راه و شهرسازی تذکر خواهم داد تا شرایط  و استانداردهای لازم را در احداث ریل رعایت کنند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشقت‌های مردم حاشیه تقاطع ریل‌ها ازجمله در تردد، خاطرنشان کرد: راه‌آهن حتی عبور و مرور مردم در روستاها را بسته و این‌یک آسیب هست و باید هر چه سریع‌تر رفع شود.

وی با اشاره به تقاطع هم‌سطح راه با راه‌آهن در محدوده لاکان رشت، گفت: به سبب عبور خط ریلی از محدوده لاکان، در مقطعی از این محدوده، راه بسته شد و در پی تردد غیر ایمن مردم تاکنون سه تن کشته‌شده‌اند چراکه مردم ناچار هستند از روی ریل تردد کنند.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با تقدیر از تلاش‌های دولت در جهت تأمین قابل‌توجهی از اعتبارات ملی جهت احداث و بهره‌برداری خط ریلی گیلان، گفت: همه باید به پروژه عظیم احداث راه‌آهن در گیلان که در اقتصاد منطقه بسیار اثرگذار هست کمک کنیم تا این خط آهن به استاندارهای منطقی نزدیک‌تر شود.

منبع: فارس 

انتهای پیام/۳۳۸۹

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads