کد خبر: 214124 - تاریخ: دوشنبه، 2 آگوست 2021 - 14:55

رئیس ستاد کرونا شهرستان رشت، خبر داد؛

ممنوعیت فعالیت باشگاه‌ها و تالارها/مردم هوشیار باشند وضعیت کرونا از حالت هشدار خارج شده

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه مردم هوشیار باشند زیرا وضعیت از حالت عادی و هشدار خارج شده، گفت: بیش از ۱۵۵ هزار دُز واکسن در شهرستان رشت تزریق‌شده که آمار تزریق روزانه در شهرستان رشت؛ هفت هزار نفر در روز ثبت‌شده است.

به گزارش خوبان، فتح‌اللهی امروز در جلسه ستاد کرونا شهرستان رشت که در فرمانداری برگزار شد، ضمن قدردانی از تلاش‌های شبانه روزی کادر درمان و همراهی سپاه، بسیج، اصحاب رسانه برای ارائه و توسعه خدمات اظهار کرد: شرایط به گونه‌ای شده که متاسفانه در اطرافیان‌مان حداقل یک عزیزی به کرونا مبتلا شده این نمونه بارزی از شدت این ویروس است که در ماه‌های اخیر به این صورت نبوده است.

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه مردم هوشیار باشند زیرا وضعیت از حالت عادی و هشدار خارج شده، افزود: اگر وضعیت عادی انگاری را ادامه دهیم یقینا مشکلات و آمار ابتلا افزایش می‌یابد و باعث می‌شود روند کنترل فرسایشی و طولانی شود.

وی با بیان اینکه کادر درمان هم انرژی و توان محدودی دارند، گفت: در خصوص مسائل مرتبط با کمبود کادر درمان در مراکز درمانی بخش خصوصی با این همه مراجعه کننده و همچنین تفاوت حقوق بخش دولتی و خصوصی، نامه‌ای با امضای استاندار محترم برای قرارگاه ملی مقابله با کرونا ارسال کردیم که تا از کادر درمانی بازنشسته کمک بگیریم.

هزینه بالای درمان بیماران کرونایی

فتح‌اللهی ضمن ابراز نگرانی از کاهش محسوس رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور به ویژه در استان، خاطرنشان کرد: در شرایطی که قرار گرفته‌ایم اصلا مناسب نیست و نباید تصور شود که کرونا برای ما نیست و هرگونه عادی انگاری می‌تواند خسارت جبران ناپذیری را وارد کند؛ ضرورت دارد ماسک زدن و رعایت فاصله اجتماعی جدی گرفته شود.

رئیس ستاد کرونای شهرستان رشت بیان کرد: بزرگترین خطری که سلامت جامعه را تهدید می‌کند ساده انگاری و عادی انگاری است، باید مردم خطر موجود را جدی بگیرند و باور کنند که واقعا شرایط عادی نیست، تا زمانی که مردم به این باور نرسند که شرایط کرونا غیرعادی شده نمی‌توان به کنترل و بهبود اوضاع امیدوار بود.

فرماندار شهرستان رشت تصریح کرد: هزینه درمان بیمار کرونایی بالاست و انصاف نیست که با بی توجهی چنین هزینه‌ای را به مراکز درمانی تحمیل کنیم، اگر شرایط حساس را درک نکنیم یقینا علاوه بر طولانی شدن کنترل ویروس و اعمال هزینه‌های سنگین‌تر، عزیزان بیشتری درگیر می‌شوند.

وی ادامه داد: اگر قرار است این اتفاقات را به حداقل برسانیم همراهمی همه آحاد جامعه را میطلبد، هر جا که مردم همراهی و همکاری کرده‌اند موفقیت آن تضمینی و صد در صدی بوده است. وقتی می‌توانیم با یک ماسک و رعایت فاصله اجتماعی و عدم حضور در اجتماعات از بروز حوادث ناگوار پیشگیری کنیم، چرا جدی نمی‌گیریم؟ در حالیکه اصلاح رفتار اجتماعی کم‌هزینه‌ترین، پیشگیری کروناست، عوارض ابتلا به کرونا قابل جبران نیست.

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه علاوه بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید سرعت واکسیناسیون را افزایش دهیم، خاطرنشان کرد: اگر واکسن مورد نیاز تامین شود سرعت واکسیناسیون هم افزایش می‌یابد؛ باید یک مهندسی توزیع هم در توزیع واکسن متناسب با سهمیه انجام گیرد‌.

رئیس ستاد کرونای شهرستان رشت با بیان اینکه تاکنون بیش از ۱۵۵ هزار دز واکسن در شهرستان رشت تزریق شده که ۶۰ درصد دز اول و ۱۵ درصد هم دز دوم را دریافت کرده‌اند، افزود: در حال حاضر روزانه بیش از ۷۰۰۰ دز واکسن در شهرستان تزریق می‌شود.

۷۰۰هزار نفر در شهرستان رشت در انتظار دریافت دز اول واکسن

فتح‌اللهی با اشاره به جمعیت حدود ۹۰۰ هزار نفری شهرستان رشت اضافه کرد: طبق آخرین گزارش ۷۰۰ هزار نفر جامعه هدف در شهرستان رشت باید دز اول واکسن را دریافت کنند که برای رسیدن به این تعداد در بازه زمانی دو ماهه باید به تزریق روزانه ۲۵۰۰۰ دز واکسن در ۴۰ پایگاه سطح شهرستان رشت برسیم که نیازمند تلاش شبانه روزی است. در حال حاضر به ۱۲ پایگاه تزریق واکسن، ۱۴ پایگاه جدید اضافه شده و ۶ پایگاه دیگر هم توسط بسیج در حال آماده سازی است که تا هفته بعد روند تزریق را آغاز می‌کنند.

وی بیان کرد: واکسینه کردن فرهنگیان و اساتید بسیار مهم است و هدف این است که در سال تحصیلی پیشرو بتوانیم مراکز آموزشی را بازگشایی کنیم، لذا ضرورت دارد تا اساتید و معلمان را واکسینه کنیم، در حال حاضر واکسیناسیون فرهنگیان و اساتید و همچنان کارکنان بانک‌ها آغاز شده است. واکسینه کردن کارکنان صدا وسیما و اصحاب رسانه هم جزو مصوبات بوده که در تلاش هستیم تا در هفته خبرنگار انجام شود.

وی با اشاره به انجام واکسیناسیون راننده‌های تاکسی، تصریح کرد: از زمان شیوع کرونا بیشترین لطمه و فشار بر اصناف وارد شده لذا باید واکسیناسیون آنان هم در دستورکار قرار گیرد. همچنان که بنابر رنگ بندی‌ها مشاغل هم گروه‌بندی شده‌اند حداقل باید مشاغل گروه یک در اولویت تزریق واکسن قرار گیرند.

‌فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه تعداد بستری‌ها از ۴۲۸ نفر در هفته گذشته به ۷۰۰ نفر رسیده است، خاطرنشان کرد: تعداد پذیرش روزانه بیماران کرونایی از ۱۱۹ بیمار به ۱۷۷ بیمار کرونایی رشیده است. طبق آخرین آمار تعداد بستری‌های ۷۰ سال به بالا کمتر شده اما بیشتر شاهد ابتلای گروه سنی ۵۰ تا ۷۰ سال هستیم که اهمیت واکسیناسیون را دوچندان می‌کند.

فتح‌اللهی خاطرنشان کرد: همه ما باید در خدمت بهداشت، کادر درمان و ارتقای سلامت جامعه باشیم، همه ما موظف هستیم همکاری‌های لازم را داشته باشیم. اگر ضرورت باشد همه دستگاه‌ها باید تمام توان و امکانات خود را در اختیار کادر درمان قرار دهند.

ممنوعیت فعالیت باشگاه‌ها و تالارها/ضرورت حضور یک سوم نیروها در ادارت

رئیس ستاد کرونا شهرستان رشت گفت: در شرایط  قرمز رستوران‌ها فقط باید به صورت بیرون‌بر ارائه خدمات دهند، در غیر اینصورت برخورد قانونی می‌شود. از طریق اتحادیه امروز به رستوران‌ها ابلاغ کتبی شود تا در صورت مشاهده تخلف پلمب صورت گیرد. 

وی تاکید کرد: اداراتی که خدمات‌رسان نیستند هم یک سوم نیروها حاضر شوند، دستگاه‌های خدمات رسان نظیر اورژانس هم یک دوم نیروهای‌شان حضور یابند؛ در شهرستان رشت هرگونه برگزاری انتخابات صنفی، تعاونی‌ها، انجمن‌ها و اتحادیه‌ها در شرایط فعلی بدون مجوز فرمانداری تخلف و ممنوع است.

فرماندار شهرستان رشت بیان کرد: باشگاه‌های ورزشی و تالارها هم باید تعطیل باشند، بهتر است پیش از ورود اکیپ بازرسی افراد شخصا نسبت به رعایت مصوبات حساس باشند تا نیاز به برخوردهای قانونی نباشد.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads