کد خبر: 214096 - تاریخ: یکشنبه، 1 آگوست 2021 - 18:47

در نشست مشترک شورای قضایی گیلان با دانشگاه علوم پزشکی استان مطرح شد؛

سیر صعودی واکسیناسیون کرونا در گیلان | تخت‌های بستری بیمارستان‌ها در حال پر شدن هستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه خوشبختانه سیر واکسیناسیون با مشارکت سپاه و دیگر مجموعه‌ها سیر صعودی به خود گرفته، گفت: لازم است همه دستگاه های اجرایی به شتاب واکسیناسیون در استان کمک کنند.

به گزارش خوبان به نقل از (وبدا)، صبح امروز شورای قضایی گیلان با حضور در دانشگاه علوم پزشکی گیلان با دکتر ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و جمعی از معاونین و مدیران دانشگاه دیدار و گفت‌وگو کرد.

دکتر ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست با اشاره به کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی در گیلان، اظهار کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان از ۸۰ درصد پیشین به حدود ۴۰ درصد رسیده است، که این بسیار نگران کننده است.پ

وی با اشاره به تملک اراضی گیلان توسط غیربومی‌ها، افزود: این مسئله موجب شده تا ما همیشه شاهد حضور بی‌سابقه مسافران و گردشگران به گیلان باشیم که نمونه آن حضور پنج میلیون نفر مسافر در ایام نوروز در این استان بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به افزایش تخت‌های بستری و ICU در استان، گفت: علیرغم توسعه زیرساخت‌های درمانی، تخت‌های بستری بیمارستان‌ها در حال پر شدن هستند.

دکتر سالاری با اشاره به اجرای سند ملی واکسیناسیون کرونا در گیلان گفت: خوشبختانه سیر واکسیناسیون با مشارکت سپاه و دیگر مجموعه‌ها سیر صعودی به خود گرفته اما لازم است همه دستگاه‌های اجرایی به شتاب واکسیناسیون مردم به دانشگاه کمک کنند.

وی با تقدیر از همراهی و حمایت‌های همیشگی مجموعه دادگستری گیلان در طول بحران کرونا از مدافعان سلامت استان، افزود: از روز اول شیوع ویروس کرونا همیشه شاهد همراهی و حمایت‌های دادگستری کل استان به‌ویژه در تأمین تجهیزات مصرفی و سرمایه‌ای به دانشگاه بوده‌ایم.

دکتر سالاری همچنین همکاری سپاه و بسیج استان را در طول بحران کرونا مثال‌زدنی برشمرد و گفت: سپاه با دانشگاه در زمینه کنترل و مبارزه با ویروس کرونا از اول تاکنون ارتباط تنگاتنگی داشته است و از زمان تزریق واکسن نیز با ما همکاری بسیار خوبی داشته به گونه‌ای که اکنون بیشترین سرعت تزریق واکسن در کشور را گیلان با همکاری سپاه دارد.

از ظرفیت مساجد برای واکسیناسیون استفاده شود

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمزه خلیلی، رئیس‌کل دادگستری گیلان نیز در این نشست با تقدیر از تلاش‌های خستگی‌ناپذیر کادر بهداشت و درمان استان، اظهار کرد: دستگاه قضا همیشه همراه و یاور دانشگاه علوم پزشکی گیلان بوده و حامی عملکردهای آن نیز خواهد بود.

وی با اشاره به تلاش دانشگاه علوم پزشکی گیلان در اجرای سند ملی واکسیناسیون کرونا، افزود: باید از تمام توان بخش دولتی و همچنین مردمی در اجرای هرچه بهتر و سریع‌تر واکسیناسیون استفاده شود.

رئیس‌کل دادگستری گیلان با بیان اینکه ظرفیت بهداشت برای واکسیناسیون با این حجم محدود است و همه باید در این امر همکاری کنند، گفت: باید از ظرفیت مساجد و تکایا برای اجرای سند ملی واکسیناسیون استفاده شود.

حجت‌الاسلام خلیلی با اشاره به تلاش دشمن در ناکارآمد جلوه دادن نظام در حوزه واکسیناسیون عمومی، خاطرنشان کرد: شبکه‌های معاند علاوه بر اینکه در تلاش‌اند تا واکسن ایرانی را بی‌اثر نشان دهند پیوسته تلاش می‌کنند تا واکسیناسیون کرونا را ناکارآمد القا کنند.

وی همچنین پیگیری‌های مجدانه رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان را تحسین کرد و افزود: در استان گیلان مدیری همچون شما که پیوسته و مداوم درگیرکار و مطالبه‌گر باشد کمتر دیده شده است

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads