کد خبر: 214093 - تاریخ: یکشنبه، 1 آگوست 2021 - 17:11

استاندار گیلان ؛

جاده‌های اصلی و حادثه خیز ایمن‌سازی شود

استاندار گیلان با تأکید بر لزوم برگزاری آموزش موتورسیکلت سواران توسط دهیاران با محوریت دفتر امور روستایی استانداری، فرمانداران و بخشداران گفت: جداسازی محورهای دوطرفه، تشدید کنترل پلیس راه در محورهای پرخطر، تقویت روشنایی مسیرهای اولویت دار، ایمن‌سازی جاده‌های اصلی و حادثه خیز، بهسازی تابلوها و علائم و آرام‌سازی سرعت با استفاده سرعت‌کاه و اصلاح هندسی باید بیش از گذشته مورد توجه راهداری باشد.

به گزارش خوبان،  ارسلان زارع امروز در جلسه راهبری وضعیت تصادفات گیلان با اشاره به کاهش چهار و هشت دهم درصدی میزان تلفات جانی ناشی از تصادفات در محورهای درون و برون شهری سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ اظهار کرد: براساس آمار، تلفات درون شهری طی سال جاری نیز هفت و یک دهم درصد کاهش داشته است. 

 

وی گیلان را سومین استان پرتراکم جمعیتی کشور عنوان و با اشاره به تردد بیشتر در استان‌های شمالی به ویژه طی فصول بهار و تابستان گفت: تعداد مصدومین نیز در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸، ۱۶ و هفت دهم درصد و تلفات جانی طی چهار ماه نخست امسال نیز سه و دو دهم درصد کاهش داشته است. 

 

نماینده عالی دولت در گیلان انجام اقدامات اصلاحی و حضور فعالانه پلیس راه به ویژه در محورهای حادثه‌خیز را اثرگذار و منجر به کاهش تلفات و تصادفات دانست و افزود: شهرستان رودبار با کاهش ۵۲ درصدی تعداد تلفات جانی ناشی از تصادفات طی مدت چهار ماه نخست سال جاری بیشترین کاهش را بین شهرستان‌های استان داشته است. 

 

استاندار گیلان با تاکید بر ضرورت برگزاری منظم جلسات شهرستانی به ریاست فرمانداران تصریح کرد: باتوجه به میزان تصادفات عابران پیاده و موتورسیکلت سواران، آموزش و فرهنگ‌سازی بیشتر با استفاده از ظرفیت دستگاه‌های فرهنگی، سازمان‌های مردم نهاد و فعالان مدنی و نیز تولید محتواهای موثر فضای مجازی با همکاری صدا و سیما و رسانه‌ها مورد انتظار است. 

 

وی به شرکت‌های بیمه‌ای نیز توصیه کرد تا در راستای فرهنگ‌سازی و توجه بیشتر موتورسیکلت سواران به ایمنی بیشتر، از محل صرفه جویی‌های صورت گرفته، به آنان کلاه ایمنی اهدا کنند. 

 

زارع با تأکید بر لزوم برگزاری آموزش موتورسیکلت سواران توسط دهیاران با محوریت دفتر امور روستایی استانداری، فرمانداران و بخشداران بیان کرد: جداسازی محورهای دوطرفه، تشدید کنترل پلیس راه در محورهای پرخطر، تقویت روشنایی مسیرهای اولویت دار، ایمن‌سازی جاده‌های اصلی و حادثه خیز، بهسازی تابلوها و علائم و آرام‌سازی سرعت با استفاده سرعت‌کاه و اصلاح هندسی باید بیش از گذشته مورد توجه راهداری باشد. 

 

استاندار گیلان بر تسریع بهره برداری از دوربین‌های هوشمند ثبت تخلفات و چراغ‌های جدید راهنمایی در تقاطع‌های مرکز استان و نیز شهرهای دارای اولویت تأکید کرد و گفت: آشکارسازی خطوط عابر پیاده نیز می‌تواند الگوی خوبی برای دیگر شهرهای استان باشد. 

 

نماینده عالی دولت در گیلان اضافه شدن آمبولانس و اتوبوس آمبولانس به مرکز اورژانس استان را مورد اشاره قرار داد و افزود: هلال احمر با استفاده از پایگاه‌های امداد جاده‌ای و جوانان داوطلب ضمن افزایش تجهیزات در کنار اورژانس به مردم خدمات ارائه می‌کند که افزایش پایگاه‌های جاده‌ای و شهری در نیمه دوم سال می‌تواند خدمات را دوچندان کند. 

 

در این جلسه گزارش عملکرد شورای ترافیک استان و شهرستان‌ها توسط دبیرخانه شورای هماهنگی ترافیک، گزارش وضعیت ایمن‌سازی نقاط پرتصادف استان توسط پلیس راه، پلیس راهور و اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان و گزارش اقدامات امداد و نجات در تصادفات توسط جمعیت هلال احمر و اورژانس استان ارائه شد. 

 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads