کد خبر: 214087 - تاریخ: یکشنبه، 1 آگوست 2021 - 09:45

نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس؛

ممنوعیت واردات برنج بعد از برداشت/ تبلیغ برنج خارجی به ضرر تولید ملی است

کوچکی‌نژاد ضمن انتقاد از هرگونه تبلیغ برنج خارجی که به ضرر تولید ملی و کشاورزان شمالی تمام می‌شود گفت: طبق قانون، واردات برنج سه ماه قبل و بعد از برداشت آن ممنوع است.

به گزارش خوبان، «جبار کوچکی‌نژاد» ، با بیان اینکه بر اساس قانون و دستورالعملی که قبلا توافق شده واردات برنج خارجی سه ماه قبل و سه ماه بعد از برداشت برنج داخلی ممنوع است اظهار داشت: تبلیغ برنج خارجی به ضرر تولید ملی و کشاورزان شمالی تمام می‌شود بنابراین نباید چنین اتفاقاتی در رسانه بیفتد.

نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس حمایت از تولیدات ملی و کشاورزان برنجکار شمالی به ویژه شالیکاران استان گیلان را در مقطع کنونی امری لازم و ضروری خواند و عنوان کرد: با توجه به شعار تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها که مورد تاکید مقام معظم رهبری است باید از کشاورزان و تولیدکنندگان داخلی حمایت لازم شود.

کوچکی‌نژاد بحث واردات برنج خارجی را همواره یکی از مشکلات و دغدغه‌های استان‌های شمالی کشور و گیلان دانست و ادامه داد: در کنار رعایت کامل قاعده ممنوعیت واردات برنج خارجی در فصل برداشت باید بسترهای لازم برای افزایش و کیفیت بخشیدن به تولید داخلی و ایجاد زیرساخت‌های آن هم در دستور کار قرار گیرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس رسالت مجموعه وزارت جهاد کشاورزی در ایجاد و فراهم آوردن این زیرساخت‌ها را مهم و تعیین‌کننده اعلام کرد و یادآور شد: انتظار داریم اموری مانند تجهیز و نوسازی کارخانجات شالیکوبی گیلان که به واسطه آن موجبات کاهش ضایعات برنج در زمان تبدیل شلتوک فراهم می‌شود با جدیت پیگیری شود.

وی افزایش سهمیه نهادهای کشاورزی و تامین به موقع آن را هم از دیگر مصادیق حرکت در مسیر شعار تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها تلقی کرد و اظهار داشت: در کنار مسأله واردات برنج خارجی مواردی نظیر افزایش هزینه تولید و برداشت محصول از دیگر دغدغه‌هایی است که کشاورزان را نگران کرده است.

نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس با تاکید بر اینکه واردات بی‌ضابطه همواره به جایگاه مهم محصول استراتژیک برنج آسیب جدی وارد آورده است خاطرنشان کرد: بهترین راه نجات از تنگناها و فشارهای عدیده اقتصادی عمل به توصیه‌های مقام معظم رهبری و برنامه‌ریزی بر اساس سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی است.

 

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads