کد خبر: 214056 - تاریخ: جمعه، 30 جولای 2021 - 14:00

استاندار گیلان:

۳۳ درصد مسکن های روستایی گیلان نیازمند مقاوم سازی است

استاندار گیلان با اشاره به مقاوم سازی ۶۷ درصد واحدهای مسکونی روستایی در استان، گفت: ۳۳ درصد معادل ۹ هزار و ۷۴۰ واحد دیگر نیازمند مقاوم سازی هستند.

به گزارش خوبان، ارسلان زارع پیش از ظهر جمعه در مراسم بهره برداری دو میلیون و پانصد و پنجاهمین واحد مسکونی روستایی مقاوم سازی شده کشور، اظهار کرد: محرومیت زدایی یکی از آرمان‌های انقلاب و دستاوردهای نظام است.

وی با بیان اینکه در این مسیر بنیاد مسکن، کمیته امداد و بهزیستی که نهادهای مولود انقلاب اسلامی هستند نقش آفرینی می‌کنند، افزود: در سال‌های اخیر این نهادها با حمایت‌های دولت در عرصه‌های محرومیت زدایی اقدامات خوبی انجام داده‌اند.

استاندار گیلان در ادامه با اشاره به اینکه تأمین و مقاوم سازی مسکن محرومان، روستاییان و خانواده‌های تحت پوشش کمیته و بهزیستی و روستاییان کم برخوردار از این این اقدامات بوده است، گفت: گیلان در این زمینه جز سه استان برتر است

وی با بیان اینکه ساخت ۱۱۱ هزار مسکن روستایی با تسهیلات قرض الحسنه در گیلان انجام شده است، اضافه کرد: برای این تعداد واحد مسکونی ۱۴ هزار و ۶۶۶ میلیارد ریال تسهیلات اختصاص یافته است.

زارع با اشاره به مقام سازی بیش از ۱۹ هزار واحد مسکونی، گفت: این تعداد ۶۷ درصد واحدهای مسکونی روستایی گیلان است که بالاتر از میانگین کشوری قرار داریم.

وی با بیان اینکه ۳۳ درصد واحدهای مسکونی روستایی یعنی معادل ۹ هزار و ۷۴۰ واحد مسکونی روستایی نیازمند مقاوم سازی هستند، اضافه کرد: برنامه ریزی لازم انجام شده و در سال جاری اجرایی در دستور کار قرار دارد.

 
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads