کد خبر: 214053 - تاریخ: جمعه، 30 جولای 2021 - 13:16

با حضور معاون رئیس جمهور؛

انتظار ۱۷ساله مردم گیلان به پایان رسید/ افتتاح کتابخانه مرکزی رشت

کتابخانه مرکزی شهر رشت بعد از ۱۷ سال از شروع عملیات احداث امروز با حضور معاون رئیس جمهور به بهره برداری رسید.

به گزارش خوبان،  صبح جمعه با حضور محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کتابخانه مرکزی رشت به بهره برداری رسید.

کتابخانه مرکزی شهر رشت به عنوان بزرگ‌ترین کتابخانه عمومی شمال کشور با اسکلت بتنی در ۶ طبقه با مساحت ۸ هزار و ۲۰۰ مترمربع، دارای بخش‌های مختلفی چون سالن آمفی تئاتر، سالن‌های جلسات، مخزن کتاب، سالن‌های مطالعه مجزا ویژه آقایان و خانم‌ها، بخش ویژه گویا و بریل ویژه نابینایان، بخش کتب مرجع، بخش امانت، بخش ویژه و مستقل مادر و کودک، بخش ویژه سالمندان، بخش نگهداری نسخ خطی و چاپ سنگی، بخش دسترسی به پایگاه‌های اطلاعاتی، گالری نمایشگاهی، بخش نجوم(آسمان نما)، بخش ویژه مطالعه محققان(vip)، بخش اداری کتابخانه و مرمت و آماده سازی و بازسازی کتاب‌ها و کافه کتاب و نمازخانه است.

انتظار ۱۷ساله مردم گیلان به پایان رسید/ افتتاح کتابخانه مرکزی رشت

عملیات احداث این پروژه در سال ۱۳۸۳ آغاز شده و در حال احداث و تکمیل است. این کتابخانه بزرگ تاکنون با هزینه‌ای بالغ بر ۵۴۵ میلیارد ریال به ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است و برای بهره برداری کامل از سازه این پروژه به ۱۵ میلیارد اعتبار دیگر نیز نیاز است.

بهره برداری کامل از این پروژه بزرگ فرهنگی شمال کشور پس از تحویل کامل از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان به اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان به عنوان بهره بردار و پس از تجهیز امکانات کتابخانه ای و تأمین منابع (کتاب) از سوی نهاد کتابخانه های عمومی کشور تا پایان سال ۱۴۰۰ به انجام می‌رسد.

کد خبر 5268677
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads