کد خبر: 214037 - تاریخ: پنج‌شنبه، 29 جولای 2021 - 23:46

بخشدار مرکزی خبر داد :

ادعا روستائیان مرز دشت در خصوص تغییرات ایجاد شده در طرح هادی در دست پیگیری است

بخشدار مرکزی خمام با بیان اینکه مطالبه روستائیان روستای مرز دشت در دست پیگیری است، اظهار کرد: مردم این روستا مدعی هستند که طرح بازنگری شده هادی دارای اشکالاتی بوده و برخی از زمین های افراد بومی بعد از بازنگری از طرح هادی خارج شده و زمین‌های هکتار بالای افراد غیر بومی وارد طرح هادی شده است.

به گزارش خوبان خبر ، عصمت محمد دوست با بیان اینکه مطالبه روستائیان روستای مرز دشت در دست پیگیری است، اظهار کرد: مردم این روستا مدعی هستند که طرح بازنگری شده هادی دارای اشکالاتی بوده و برخی از زمین های افراد بومی بعد از بازنگری از طرح هادی خارج شده و زمین‌های هکتار بالای افراد غیر بومی وارد طرح هادی شده است.
وی با اشاره بازدید میدانی از اراضی روستای مرز دشت گفت: به دلیل اهمیت موضوع به همراه کارشناسان بازدید های مختلفی را از اراضی اعلام شده انجام داده که برخی از موارد صحیح و برخی دیگر نادرست بوده است ولی به دلیل اهمیت موضوع جلساتی را با فرمانداری و بنیاد مسکن برگزار کردیم.
به گفته بخشدار مرکزی خمام طرح هادی مصوب شده بعد از بازنگری شده مجددا مورد بررسی قرار نمی‌گیرد ولی به دلیل اهمیت موضوع با مکاتبات صورت گرفته این‌امر در حال تحقق است.
محمد دوست از تشکیل کار گروه در راستای بررسی موارد اعلام شده توسط روستائیان خبر داد و افزود: امروز جلسه ای با بنیاد مسکن شهرستان خمام،  مشاور طرح، اعضا شورا و یک نماینده از روستائیان برقرار و مقرر شد در کار گروه تخصصی تمامی موارد بررسی شود.
وی با بیان اینکه برخی از افراد از طرح هادی جامانده‌اند، اظهار کرد: این افراد پرونده‌های آنان مورد بررسی قرار می‌گیرد و  اگر حقوق مکتسبه است و از طرح هادی جا مانده باشند به استان انعکاس داده می‌شود‌.
بخشدار مرکزی خمام با اشاره به وضعیت افراد غیر بومی که طرح هادی اراضی آنان مشخص نشده است، بیان کرد: این موارد که غیر بومی و با میزان هکتار بالا بوده و بدون‌طرح گردشگری هستند مجددا مورد بررسی قرار خواهند گرفت.
محمد دوست، از دستور فرماندار در خصوص در اولویت قرار دادن افراد بومی در خصوص بررسی حقوق مکتسبه خبر داد و گفت: حسب دستور فرماندار اولویت با افراد بومی و کسانی که فرزندان و یا خودشان در روستا سکونت داشته ولی در موعد مقرر نتوانستند واحد گردشگری و مسکونی خود را احداث کنند جز حقوق مکتسبه قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/۲۱۲۱


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads