کد خبر: 214006 - تاریخ: چهارشنبه، 28 جولای 2021 - 09:41

استاندار گیلان ؛

هیچ کالای غیر استانداردی نباید از گیلان صادر شود

ارسلان زارع عصر سه شنبه در جلسه شورای استاندارد گیلان اظهار کرد: در سال گذشته اقداماتی برای استانداردسازی آسانسور ادارات دولتی انجام شد که کافی نیست و باید به صورت ویژه‌تر توسط مسئولان امر دنبال شود.

به گزارش خوبان، ارسلان زارع عصر سه شنبه در جلسه شورای استاندارد گیلان اظهار کرد: در سال گذشته اقداماتی برای استانداردسازی آسانسور ادارات دولتی انجام شد که کافی نیست و باید به صورت ویژه‌تر توسط مسئولان امر دنبال شود.

وی با تعیین مهلت حداکثر ۳ ماهه جهت معاینه فنی موتورخانه ساختمان‌های دولتی، اضافه کرد: مسئولان و مدیران باید قبل از شروع فصل سرما نسبت به انجام این مهم در بازه زمانی تعیین شده اقدام کنند.

استاندار گیلان با بیان اینکه سازمان ملی استاندارد به عنوان یکی از سازمان‌های مرجع وظایف خطیری برعهده دارد، افزود: مردم با اطمینانی که از نشان استاندارد دارند می‌دانند که اظهارنظرهای سازمان پشتوانه علمی دارند و نسبت به کالاهای دارای مهر استاندارد آسوده خاطر هستند.

زارع با تاکید بر اینکه سازمان ملی استاندارد باید با تلاش مضاعف از اطمینان مردم نسبت به مجموعه خود پاسداری کند، بیان کرد: نوسازی و تجهیز آزمایشگاه و استفاده بیشتر از آزمایشگاه‌های همکار در استان‌ها و تفویض اختیار به آن، گام مؤثری در تسهیل صدور مجوز و حمایت از تولیدکنندگان است.

وی با اشاره به اقدامات دولت فعلی جهت استانداردسازی بخش زیادی از محصولات کشاورزی به ویژه زیتون، گفت: گیلان در تولید ۲۰ محصول رتبه برتر کشوری دارد و برای تولید کیفی‌تر محصولات استان، اقدامات خوبی در سال‌های اخیر توسط سازمان استاندارد انجام شده است.

استاندار گیلان با اشاره به پیوستن ایران به اتحادیه اوراسیا و فعالیت اتحادیه در گیلان، افزود: تبادلات تجاری مهم گیلان با حوزه شمالی خصوصاً روسیه نیازمند آن است که همه دستگاه‌های اجرایی کیفی سازی محصولات صادراتی را با تلاشی مضاعف در دستور کار خود قرار دهند.

زارع با تاکید بر اینکه هیچ کالایی بدون استاندارد نباید از استان صادر شود، تصریح کرد: صادرات کالای غیراستاندارد، راه صادرات بر چنین کالایی را برای همیشه یا مدتی طولانی بسته خواهد کرد.

انتهای پیام/۲۱۲۱
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads