کد خبر: 214002 - تاریخ: چهارشنبه، 28 جولای 2021 - 09:36

معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان:

پیک پنجم کرونا همچنان در گیلان صعودی است

معاون بعداشتی علوم پزشکی گیلان با اشاره به خدمات دهی به بیش از هزار و ۷۰۰ بیمار سرپایی کرونا در استان، گفت: پیک پنجم کرونا همچنان در گیلان صعودی است.

به گزارش خوبان، آبتین حیدرزاده در گفتگو  ضمن تشریح آخرین وضعیت کرونا در استان گیلان و ابزار نگرانی از افزایش روزانه مبتلایان و بستری‌ها، اظهار کرد: هم اکنون پیک کرونا در استان گیلان صعودی است.

وی با بیان اینکه در شبانه روز گذشته بیش از ۲۷۰ بیمار کرونایی نیازمند بستری در مراکز درمانی استان گیلان بستری شده اند، افزود: بیش از هزار و ۷۰۰ بیمار سرپایی نیز خدمات درمانی از مراکز جامع سلامت، ۱۶ ساعته و ۴۲ ساعته در سراسر استان دریافت کرده اند.

معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان با اشاره به روند صعودی تعداد بیماران بد حال کرونایی و پُر شدن تخت‌های بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان، گفت: بیش از ۱۷۰ بیمار بد نیز در بخش‌های ویژه بستری و تعدادی نیز در انتظار خالی شدن تخت‌ها هستند.

وی با بیان اینکه تعداد بستری‌های کرونایی گیلان نیز چهار رقمی شده است، اظهار کرد: بیش از هزار بیمار نیز در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان گیلان بستری هستند.

حیدرزاده با تأکید بر اینکه در صورت ادامه روند موجود و بی توجهی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی شاهد افزایش بیشتر بیماری و همچنین مرگ و میرهای ناشی از آن خواهیم بود، ادامه داد: طی روزهای گذشته از میزان مرگ و میر صفر به ۱۵ نفر در روز رسیده ایم که بسیار نگران کننده است.

وی از همه شهروندان گیلانی خواست نهایت جدیت، دقت و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را در دستور کار قرار دهند زیرا کرونا با هیچ گروه سنی شوخی نداشته و به ویژه سویه جدید آن یعنی دلتا کرونا همه رده‌های سنی را درگیر می‌کند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تأکید بر اینکه شهروندان همانند نوروز سال ۹۹ حداکثر باید برای تهیه مایحتاج زندگی از منازل خارج شوند، ادامه داد: باید از حضور در دورهمی ها و تجمعات جدا خودداری کرده و هموطنان نیز در تعطیلات پیش رو به استان گیلان سفر نکنند.

وی با بیان اینکه افرادی که واکسن کرونا نیز دریافت کرده اند ایمنی کامل نداشته و باید رعایت کنند، گفت: استفاده از ماسک رعایت فاصله دو متری باید به صورت جدی از سوی شهروندان رعایت شود.

کد خبر 5267387
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads