کد خبر: 213991 - تاریخ: سه‌شنبه، 27 جولای 2021 - 13:16

وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد:

بازگشایی حضوری مدارس، سیاست قطعی امسال است

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه سیاست قطعی امسال، بازگشایی حضوری مدارس کشور است، گفت: قطعا واکسیناسیون معلمان یکی از راههای کاستن از نگرانی خانواده هاست که بناست از عیدسعید غدیر خم در سطح کشور با همت وزارت بهداشت آغاز شود.

به گزارش  خوبان به نقل از ایسنا، محسن حاجی میرزایی در مراسم افتتاحیه سی و پنجمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش سراسر کشور که در اردوگاه باهنر در حال برگزاری است با بیان اینکه سال سختی را پشت سر گذاشتیم، افزود: مستندسازی تجربیات کسب شده و کسب آمادگی برای آینده حائز اهمیت است. در متن پدیده بی نظیر و منحصر به فردی قرار گرفتیم و این فرصت به ما داده شد تا نکات بسیاری را بیاموزیم.

وی افزود: شبکه ارتباطی، روش انتقال مفاهیم، کیفیت ارزشیابی و سنجش دوره های تحصیلی، توانمندی های مورد نیاز دانش آموزان و معلمان برای فعالیت در این عرصه و مشارکت خانواده ها در این وادی، کار کردن در فضای مجازی، ارتباطی که باید بین معلم و خانواده برقرار شود، کارکردهای اجتماعی و پرورشی مدرسه همگی عرصه های متنوعی هستند که برای آموختن فراهم اند.

 
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه توصیه می‌کنم و امید دارم که به ازای هر معلم، مدرسه، منطقه و استان جمع بندی های روشن و مدون برای آموزش داشته باشیم و این دین ما به نظام تعلیم و تربیت است که باید به خوبی آن را ادا کنیم، گفت: کسب توانمندی برای شروع سال تحصیلی آتی از اهداف این اجلاس است.

حاجی میرزایی افزود: سازماندهی قریب به یک میلیون نیروی انسانی و ۱۵ و نیم میلیون دانش آموز در قالب پروژه مهر کار سخت و پیچیده ای است و امسال پیجیده تر هم هست، زیرا بعد از ۱۹ ماه دوری از آموزش حضوری می خواهیم مجدد به سمت آموزش حضوری برویم. توصیه نهادهای بین المللی، بازگشایی مدارس است زیرا مدرسه و آموزش حضوری جایگزین ندارد.

وی با تاکید بر اینکه سیاست قطعی امسال، بازگشایی حضوری مدارس کشور است، ادامه داد: اگر تا دیروز دیدگاه‌های متفاوتی در این باره وجود داشت، اما امروز این اجماع حاصل شده که بازگشایی، یک ضرورت است و با هر کیفیتی بشود باید برای آن برنامه ریزی کرد. سیاست قطعی، بازگشایی است، اما برنامه ریزی برای آن متفاوت است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: اگر با الزام فاصله اجتماعی مواجه باشیم، باز هم بر بازگشایی تاکید داریم و طوری دانش آموزان را گروه بندی و ساماندهی می‌کنیم که این فاصله رعایت شود. قطعا واکسیناسیون معلمان یکی از راههای کاستن از نگرانی خانواده هاست که بناست از عیدسعید غدیر خم در سطح کشور با همت وزارت بهداشت آغاز شود.

وی با بیان اینکه همچنین در آستانه تغییر دولت هستیم و این نگرانی وجود دارد که جابجایی مدیران در آستانه سال تحصیلی موجب غفلت شود و فرصت هایی را از دست داده و دانش آموزان آسیب ببینند. باید شرایط را برای بازگشایی باشکوه مدرسه فراهم کنیم تا این انتقال کوچکترین آسیبی به بازگشایی سال تحصیلی آسیب وارد نکند.

حاجی میرزایی ادامه داد: قصد داریم در این دوره از برگزاری اجلاس، مجموعه فهم و برداشتمان را بسته بندی و منظم کرده و برای یک حرکت کاملتر آماده شویم.

 

انتهای پیام/۲۵


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads