کد خبر: 213481 - تاریخ: سه‌شنبه، 6 جولای 2021 - 13:41

رئیس هیات ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی شهرستان رشت ؛

لزوم گسترش زیرساخت‌های ورزشی در روستای فشـــتکه خمام

رئیس هیات ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی شهرستان رشت با تاکید بر لزوم گسترش زیرساخت‌های ورزشی در روستای فشتکه خمام بیان کرد: روستای فشتکه در سطح کشور مطرح است لذا باید کمک شود تا شورای ورزش در این محل حمایت و بسیاری از ورزش ها در این روستا راه‌ اندازی شود.

به گزارش خوبان خبر ؛ رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان خمام  جریان راه اندازی دو باره  زمین ورزشی در روستای فشتکه اول با بیان اینکه هیات ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی دو حیطه را تحت پوشش قرار می‌دهد یکی ورزش در روستاها و دیگری احیای بازی‌های بومی محلی است افزود:  در قسمت بازی‌های بومی محلی هدف ما احیا و شناسایی بازی‌های بومی محلی است که با آیین‌ها و سنت‌های ما درهم آمیخته است و روزگاری بزرگان و پدران و مادران ما این بازی‌ها را انجام می‌دادند و امروزه فراموش شده است.

بابک خلیلی استعدادهای ارزشمند بسیاری در حوزه ورزش در روستاهای استان وجود دارد که شناسایی این استعدادهای ورزشی ضروری است، گفت: احیای بازی های بومی و محلی منجر به ایجاد شور و نشاط در جامعه می شود.

رئیس هیات ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی شهرستان رشت با بیان اینکه ۸۰ درصد قهرمانان ملی از بافت روستایی بودند، اظهار کرد: روستاهای گیلان از جمله فشتکه دارای ظرفیت بسیار خوب و ارزشمندی در حوزه ورزش هستند به طوری که قهرمانان زیادی از روستاها به تیم‌های ملی دعوت شدند.

وی  با اشاره به نقش توسعه زیرساخت‌های ورزشی در روستاها به منظور پرورش قهرمانان ملی گفت: نگه‌داری زمین و زیرساخت‌های ورزشی هزینه دارد زیرا نیاز به منابع مالی و نیروی انسانی داشته و باید تمامی تمهیدات اتخاذ شود.

سهیلی شورای ورزش را مهم‌ترین رکن ورزش معرفی کرد و افزود: شورای ورزش بازو ورزش در شهرستان و استان است زیرا بسیاری از مشکلات حوزه ورزش در این شورا شناسایی و برطرف می‌شود.

رئیس هیات ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی شهرستان رشت با تاکید بر لزوم گسترش زیرساخت‌های ورزشی در روستای فشتکه خمام بیان کرد: روستای فشتکه در سطح کشور مطرح است لذا باید کمک شود تا شورای ورزش در این محل حمایت و بسیاری از ورزش ها در این روستا راه‌ اندازی شود.

وی با بیان اینکه تمامی روستاهای خمام و رشت مورد حمایت مسوولان استانی و شهرستانی هستند، تصریح کرد: ۳۰۰ روستا در رشت وجود دارد و روستاهایی که فعالیت پر رنگ داشتند از هیچ کمکی به آنان دریغ نکردم و این روند ادامه دار است.

*راه‌اندازی زمین ورزشی فشتکه بعد از ۱۰ سال

کیوان لایقی با بیان اینکه روستای فشتکه دارای جوانان با استعدادی در حوزه ورزش است، اظهار کرد: جوانان و نوجوان زیادی در این روستا وجود دارد که دارای استعداد ورزشی بوده و باید از این ظرفیت نهایت بهره را برد.

عضو شورای ورزشی روستای فشتکه اول  با اشاره به بارسازی زمین ورزشی روستای فشتکه خمام گفت: این زمین ۱۰ سال بلا استفاده بوده و با پیگیری‌های صورت گرفته این زمین ورزشی با اعتبار ۴۰ میلیون تومان به بهره‌برداری رسیده است.

 

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads