کد خبر: 213459 - تاریخ: دوشنبه، 5 جولای 2021 - 12:50

در نشستی بررسی شد؛

گلایه صنایع گیلان از خاموشی ها/ خسارت را چه کسی جبران می کند؟

مسئولان حوزه صنعت استان گیلان با گلایه از خاموشی ها و بی نظمی در این زمینه، خواستار برنامه ریزی صحیح برای جلوگیری از بروز خسارت های بیشتر شدند.

به گزارش خوبان،  فرهاد دلق پوش پیش از ظهر دوشنبه در نشست بررسی چالش‌های قطع برق صنایع گیلان با اشاره به اینکه صنایع کوچک و متوسط استان قدرت خرید و نصب ژنراتور را ندارند، اظهار کرد: متأسفانه قطع برق صدمات فراوانی به این صنایع وارده کرده است.

رئیس سازمان صمت گیلان با اشاره به اینکه ۷۰ درصد صنایع مستقر در استان جز صنایع کوچک و متوسط هستند، افزود: آستانه مقاومت صنایع بی نهایت نیست. مدیران صنعت برق در استان گیلان باید تصمیمات بهتری برای این موضوع اتخاذ کنند.

وی با تأکید بر جلوگیری از بی نظمی در قطعی برق، گفت: صنایع در این زمینه مطالبات به حقی دارند و مدیران صنعت برق می‌توانند به جای قطع هر روزه برق در صنایع با برنامه ریزی یک روز در هفته این کار انجام دهند تا صنایع بتواند برنامه ریزی برای تعطیلی فعالیت و نیروی انسانی را انجام دهد.

دلق پوش با بیان اینکه باید از سهم مصرف برق صنایع در ضرایب محاسباتی با تعصب دفاع شود، تصریح کرد: ما جز استان‌های تولیدکننده برق هستیم بر همین اساس انتظار این است که قطعی برق کمتری برای استان در نظر گرفته شود.

وی اضافه کرد: ضرر فقط تولید نیست؛ چون در قطعی برق و نوسانات ناشی از آن بسیاری از بردهای دستگاه‌های PLC و سیستم‌های الکترونیکی و الکتروموتورهای ماشین آلات صنعتی به طور کلی آسیب می بیند و در شرایط تحریم، امکان تهیه و جایگزینی آنها بسیار دشوار و زمان بر است.

گلایه صنایع گیلان از خاموشی ها/ خسارت را چه کسی جبران می کند؟

با وجود کمبود داخلی همچنان صادرات برق ادامه دارد

هادی تابان تیزهوش رئیس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی گیلان نیز در ادامه این نشست با بیان اینکه تاکنون در سطح کلان کشور در حمایت از تولید، بیشتر شعار شنیده ایم، اظهار کرد: در سیستم مبادلات تجاری قانون بر این است اگر محصولی برای تأمین نیاز داخلی لازم باشد از صادرات آن ممانعت می‌شود آیا این قانون در صنعت برق، برای حمایت از تولید و اولویت پاسخ به نیاز داخلی وجود ندارد؟ که همچنان صادرات برق در این وضعیت بحرانی ادامه دارد.

چه کسی پاسخ هزینه وارده شده به صنعت را می‌دهد؟

فرهمند پورعلی رئیس خانه صنعت معدن و تجارت گیلان نیز در این نشست با تأکید بر لزوم حمایت از صنایع، گفت: در این شرایط بحرانی و تعطیلی‌های گاه و بیگاه به دلیل قطعی برق؛ کارگر، حقوق خود را سر ماه می‌خواهد و سفارش دهنده محصول نیز توقع تحویل سفارش خود را از صنعتگر دارد چه کسی می‌خواهد این هزینه‌ها را جبران کند.

پورعلی با گلایه از بروز چالش‌ها در حوزه صنعت، افزود: صنعتگر ایرانی در این آشفتگی و بی برنامگی نمی‌تواند با تولیدکننده اروپایی و خارجی رقابت کند.

انتظارات صنایع گیلان به حق است

محمد اسماعیل هنرمند، مدیر عامل شرکت توزیع برق گیلان نیز در ادامه با اشاره به اینکه انتظارات صنایع را به حق است، گفت: شرایط بحرانی است و در چنین شرایطی نمی‌توانیم برنامه منسجم و مدونی داشته باشیم.

وی ادامه داد: وضعیت به گونه‌ای است که گاهی خاموشی‌ها از تهران انجام می‌شود.

هنرمند در ادامه با اشاره به اینکه میزان قطعی‌ها در سطح صنایع استان پایین است، افزود: وزن قطعی برق صنایع بیشتر از ۱۰۰ مگاوات نیست اما با این وجود تمام پیشنهادات صنعتگران برای کاهش آسیب‌ها بررسی خواهد شد.

کد خبر 5250910
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads