کد خبر: 213447 - تاریخ: دوشنبه، 5 جولای 2021 - 10:17

در نشست ارایه راهکارهای حفاظت و توسعه تالاب انزلی مطرح شد:

دستگاه قضایی مدیران را در صورت ترک فعل بازخواست می‌کند و برای آنان پرونده قضایی تشکیل می‌دهد

خلیلی اظهار کرد: سازمان‌های مردم نهاد ترک فعل مدیران و عدم تحقق وعده‌های آنان را به دستگاه قضایی گزارش نمایند تا دستگاه قضایی مدیران را در صورت ترک فعل بازخواست نموده و برای آنان پرونده قضایی تشکیل دهد.

به گزارش خوبان،  نشست ارایه راهکارهای حفاظت و توسعه تالاب انزلی با حضور روسای سازمان‌های مردم نهاد و به ریاست حجت‌الاسلام حمزه خلیلی، رئیس کل دادگستری استان گیلان برگزار شد.

رئیس کل دادگستری استان گیلان در این نشست با بیان نقش سازمان‌های مردم نهاد در جامعه اظهار داشت: نظارت بر عملکرد مدیران، وعده‌ها و اقدامات آنان، هم از وظایف حاکمیت و دستگاه‌های نظارتی و هم از وظایف مردم و سازمان‌های مردم نهاد محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام خلیلی آگاهی از تکالیف و وظایف مدیران برای اعمال نظارت بر عملکردشان را از حقوق مردم و سازمان‌های مردم نهاد دانست و تصریح کرد: سازمان‌های مردم نهاد ترک فعل مدیران و عدم تحقق وعده‌های آنان را به دستگاه قضایی گزارش نمایند تا دستگاه قضایی مدیران را در صورت ترک فعل بازخواست نموده و برای آنان پرونده قضایی تشکیل دهد.

رئیس کل دادگستری استان گیلان با اشاره به اینکه جلسات متعددی پیرامون تعیین قلمرو تالاب در سالیان اخیر در دادگستری با حضور مسئولان ذیربط برگزار شده است، افزود: بعد از پیگیری‌های مستمر دستگاه قضایی، قلمرو حاکمیتی تالاب مشخص شده و سازمان ثبت اسناد و املاک برای آن سند رسمی صادر نموده است.

وی در پایان اضافه کرد: اعضای سازمان‌های مردم نهاد باید تخصص‌های لازم را دارا بوده تا بتوانند در تخصص خود از دستگاه ها، نهادها و مدیران مطالبه‌گری داشته و در استیفای حقوق مردم تلاش نمایند.

سید مهدی فلاح میری، دادستان مرکز استان گیلان در این نشست با اشاره به ماده ۶۶ قانون آیین دادرسی کیفری تصریح کرد: سازمان‌های مردم نهاد یکی از مراجع اعلام کننده جرم به دادستان‌ها هستند.

وی خواستار تقویت مطالبه‌گری در استان گیلان و ارایه گزارش از سوی سازمان‌های مردم نهاد به دستگاه قضایی شد و اظهار داشت: تاکنون تنها دو سازمان مردم نهاد در گیلان، گزارش جرایم عمومی را به دادستانی ارائه نموده‌اند و از جانب سایر سمن‌ها اقدامی صورت نگرفته است.

فلاح میری در ادامه با قدردانی از زحمات سازمان‌های مردم نهاد و گزارش آن‌ها پیرامون مشکلات تالاب انزلی گفت: دستگاه قضایی گیلان همواره حامی و پشتیبان سمن‌ها بوده و درصورت دریافت گزارش مستند ترک فعل مدیران و مسئولان متولی در حوزه‌های مربوط به محیط زیست و انفال، با حساسیت رسیدگی خواهد کرد.

گفتنی است در این نشست، روسای سازمان‌های مردم نهاد گیلان به بیان نظرات، انتقادات و گزارش‌های خود پیرامون مشکلات تالاب انزلی پرداختند و برخی مدیران حاضر در این جلسه نیز با تشریح عملکرد خود، به سوالات حاضرین پاسخ دادند.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads