کد خبر: 213425 - تاریخ: یکشنبه، 4 جولای 2021 - 09:36

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان هشدار داد:

خطر قرمز شدن گیلان جدی است | قدرت سرایت کرونای دلتا بیشتر است

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: با توجه به افزایش بیماران کرونایی در برخی از شهرهای استان، در صورت کم توجهی وعدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، خطر قرمز شدن برای استان گیلان جدی است.

به گزارش خوبان، نوش دهنادی‌مقدم، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان از بستری شدن ۸۲ بیمار جدید کرونایی طی شبانه روز گذشته خبر داد و اظهار کرد: در مجموع ۲۷۳ بیمار کرونایی در سطح بیمارستان‌های گیلان بستری هستند و حال ۵۱ نفر وخیم است.

وی مهمترین علت افزایش سه برابری بیماران جدید راعدم رعایت همگانی پروتکل های بهداشتی دانست و افزود: متاسفانه شهرستان آستارا از وضعیت نارنجی به وضعیت قرمز تغییر رنگ داده و شهرستان های ماسال، رودبار و آستانه اشرفیه نارنجی هستند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان، از افزایش تعداد بیماران کرونایی در شرق استان و شهرستان های رشت و صومعه سرا خبر داد و خاطرنشان کرد: اغلب شهرستان های استان مازندران از جمله رامسر نارنجی هستند و چالوس وضعیت قرمز دارد، لذا در صورت کم توجهی خطر قرمز شدن برای استان گیلان جدی است.

دهنادی مقدم، با اشاره به وضعیت قرمز و نارنجی استان های جنوبی و مرکزی کشور وعدم ممنوعیت مسافرت ها، تصریح کرد: کرونای دلتا در استان های جنوبی و مرکزی گزارش شده که متاسفانه میزان مرگ و میر آن بیشتر است.

وی با تاکید بر لزوم رعایت همگانی پروتکل های بهداشتی، یادآور شد: شهروندان گیلانی از پذیرش مسافر از استان های جنوبی و مرکزی کشور به گیلان خودداری کنند و به این استانها مسافرت نکنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با اشاره به ویژگی‌های کرونای دلتا، گفت: این نوع از کرونا، جهش یافته بوده و قدرت سرایت بالاتر و فرار از سیستم ایمنی بیشتری دارد، بنابراین همگان باید ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی حتما باید از ماسک استفاده کنند و از برگزاری میهمانی و دورهمی و مسافرت‌های غیر ضروری بپرهیزند.


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads