کد خبر: 213405 - تاریخ: شنبه، 3 جولای 2021 - 09:41

معاون علوم پزشکی گیلان:

خطر قرمز شدن گیلان جدی است/ ۳ ویژگی کرونای دلتا

معاون علوم پزشکی گیلان گفت: اغلب شهرستان های مازندران از جمله رامسر نارنجی هستند و چالوس وضعیت قرمز دارد لذا در صورت کم توجهی خطر قرمز شدن برای استان گیلان جدی است.

به گزارش خوبان، دکتر انوش دهنادی مقدم ، از بستری شدن ۸۲ بیمار جدید کرونایی طی شبانه روز گذشته خبر داد و اظهار کرد: در مجموع ۲۷۳ بیمار کرونایی در سطح بیمارستان های گیلان بستری هستند و حال ۵۱ نفر وخیم است.

وی مهمترین علت افزایش سه برابری بیماران جدید را عدم رعایت همگانی پروتکل های بهداشتی دانست و افزود: متاسفانه شهرستان آستارا از وضعیت نارنجی به وضعیت قرمز تغییر رنگ داده و شهرستان های ماسال، رودبار و آستانه اشرفیه نارنجی هستند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان، از افزایش تعداد بیماران کرونایی در شرق استان و شهرستان های رشت و صومعه سرا خبر داد و خاطرنشان کرد: اغلب شهرستان های مازندران از جمله رامسر نارنجی هستند و چالوس وضعیت قرمز دارد لذا در صورت کم توجهی خطر قرمز شدن برای استان گیلان جدی است.

دهنادی مقدم، با اشاره به وضعیت قرمز و نارنجی استان های جنوبی و مرکزی کشور و عدم ممنوعیت مسافرت ها، تصریح کرد: کرونای دلتا در استان های جنوبی و مرکزی گزارش شده که متاسفانه میزان مرگ و میر آن بیشتر است.

وی با تاکید بر لزوم رعایت همگانی پروتکل های بهداشتی، یادآور شد: مردم حتما از مسافرت از استان های جنوبی و مرکزی کشور به گیلان خودداری کنند.

معاون علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه کرونای دلتا نوع جهش یافته بوده و قدرت سرایت بالاتر و فرار از سیستم ایمنی بیشتری دارد، اضافه کرد: مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی یکسان هستند، یعنی حتما باید از ماسک استفاده کنند و میهمانی و دورهمی نداشته باشند و از مسافرت های غیر ضروری بپرهیزند.

انتهای پیام

 


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads