کد خبر: 213403 - تاریخ: شنبه، 3 جولای 2021 - 09:36

عدم ساماندهی آب بندان‌ها موجب آسیب به کشاورزی شده است

احمدی سنگری جبران خسارات ناشی از خشکسالی شالیکاران گیلانی را مورد تاکید قرار داد و گفت: عدم ساماندهی آب بندان‌ها به بهانه سدسازی به کشاورزی گیلان آسیب وارد کرد.

به گزارش خوبان،  «محمدرضا احمدی سنگری»  در گفت‌وگوی خبری ضمن اشاره به بروز تنش آبی و کمبود آب زراعی در برخی نقاط استان گیلان اظهار داشت: عدم ساماندهی آب بندان‌ها به بهانه سدسازی به کشاورزی گیلان آسیب وارد کرد.

 

نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس کمبود آب زراعی و بروز تنش آبی در شالیزارهای بخش خشکبیجار را نیز متذکر شد و با بیان اینکه مردم و کشاورزان واقعا صبر زیادی به خرج داده‌اند افزود: با پیگیری‌هایی انجام گرفته رئیس مدیریت بحران کشور به گیلان سفر کرد و از نزدیک راضی کشاورزی منطقه را مورد بازدید قرار داد.

 

احمدی سنگری از بازدیدهای خود از مناطق لشت‌نشا، خشکبیجار و روستاهای مختلف سخن گفت و با تاکید بر اینکه از نزدیک در جریان مشکل شالیکاران قرار گرفته است ابراز داشت: متاسفانه متولیان ذیربط هم‌اینک که با معضل تنش آبی مواجه شده‌ایم به این نتیجه رسیدند که باید آب بندان‌ها احیاء و ساماندهی شوند.

 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه جهاد کشاورزی و آب منطقه‌ای با یک کار مشترک ساماندهی آب بندان‌های گیلان را شروع کرده‌اند اظهار داشت:‌ روند اجرای پروژه خط انتقال آب از تصفیه‌خانه بزرگ رشت به شهرهای کوچصفهان و سنگر را نیز مورد پیگیری قرار دادم و تاکید ما این است که آبرسانی به روستاهای اطراف در اولویت قرار گیرد.

 

وی پوشش آب شرب مناطقی مانند کوچصفهان، لشت نشا، خشکبیجار، خمام و آقاسیدشریف با استفاده از تصفیه خانه بزرگ رشت را از جمله مواردی که باید در دستور کار قرار گیرد اعلام کرد و گفت: خمام به تازگی به عنوان شهرستان معرفی شده و لازم است تمامی ادارات دولتی در این شهرستان تازه تاسیس تجمیع شوند. 

 

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس روند ساماندهی رودخانه‌های گوهررود و زرجوب را نیز مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه زندگی مردم در مناطقی مانند سیاه اسطلخ رشت به جهت ورود فاضلاب به رودخانه و مزارع کشاورزی واقعا نگران کننده است افزود: متاسفانه با یک جست‌وجوی کوتاه در اینترنت می‌بینیم که رودخانه‌های گوهررود و زرجوب آلوده‌ترین رودخانه‌های جهان نام گرفته‌اند

.

احمدی سنگری سفر چند روز قبل مهدی جمالی نژاد معاون وزیر کشور به گیلان و بازدید از طرح‌های ساماندهی فاضلاب و پسماند شهر رشت را متذکر شد و تصریح کرد: امیدواریم با کارگروهی که متشکل از استانداری، شهرداری رشت و دستگاه‌های ذیربط تشکیل می‌شود، شاهد اتفاقات خوبی در بحث نجات رودخانه‌های رشت باشیم.

 

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس مجلس اجرای هر چه سریع‌تر طرح‌ رتبه‌بندی معلمان را خواستار شد و با تاکید بر اینکه مجلس عزم و اراده جدی در این مورد دارد اظهار داشت: امیدواریم با پایان بررسی اطلاعات و مدارک فرهنگیان و معلمان که تعدادشان هم بالاست طرح رتبه‌بندی به شکل کامل در سطح کشور اجرایی شود.

 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه این کمیسیون در هفته اخیر برای بررسی جزئیات طرح رتبه‌بندی معلمان روزهای پرکاری داشت اذعان کرد: با توجه به مطالبات بسیار زیاد فرهنگیان کشور، مجلس یازدهم بررسی طرح رتبه‌بندی معلمان را پس از اینکه ۱۲ سال مسکوت مانده بود شروع و آن را تصویب کرد. 

 

نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس وی با بیان اینکه  نمایندگان کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس برای تصویب کلیات طرح رتبه‌بندی فرهنگیان اجماع کامل داشتند ابراز داشت: بیش از ۸۵ درصد نمایندگان به کلیات طرح رتبه بندی فرهنگیان رأی داده و آن را تصویب کردند و در چند روز گذشته هم کمیسیون آموزش مجلس به شکل سه شیفته جزئیات این طرح را مورد بررسی قرار داد.

 

احمدی سنگری در ادامه از تغییر در روند صدور مجوز مهد کودک‌ها از صفر تا ۶ سال که تاکنون بر عهده بهزیستی بود خبر داد و یادآور شد: با توجه به اهمیت امر و تاکیدات مقام معظم رهبری، مجلس تعیین تکلیف مهدکودک‌ها را در دستور کار قرار داد و مقرر شد از این به بعد صدور مجوز مهدکودک‌ها توسط آموزش و پرورش انجام شود.

 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید بر اینکه الحاق بازنشستگان آموزش و پرورش به طرح رتبه‌بندی معلمان مورد تصویب قرار نگرفت اظهار کرد: به این دسته از معلمان بازنشسته کماکان همان حقوق و مزایای خدمات کشوری تعلق خواهد گرفت اما به جای رتبه‌بندی برای آنان افزایش حقوق در نظر گرفته‌ایم.

 

عضو مجمع نمایندگان گیلان تقسیم نظام رتبه‌بندی به پنج گروه آموزشیار معلم، مربی معلم، استادیار معلم، دانشیار معلم و استاد معلم را مورد اشاره قرار داد و افزود: در طرح رتبه‌بندی معلمان با مدرک لیسانس آموزشیار معلم، معلمان با مدرک فوق لیسانس مربی‌یار معلم و معلمان با مدرک دکترا استادیار معلم محسوب شده و برای همه آن‌ها حقوق و مزایا در نظر گرفته می‌شود.

 

نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس با بیان اینکه افراد دارای سابقه کار بالا در آموزش و پرورش هم جزو گروه‌هایی که طرح رتبه‌بندی فرهنگیان در مورد آنان اجرایی می‌شوند، هستند تصریح کرد: با توجه به اینکه روند رسیدگی به مدارک و اطلاعات ۸۵۰ هزار نفر معلم و فرهنگی در کشور کمی زمانبر است اما تلاش می‌کنیم تا در اسرع وقت طرح رتبه‌بندی معلمان اجرایی شود.

 

وی به سخنان دو روز قبل رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مبنی بر ایجاد سامانه ارزیابی و نظارت بر مدارس غیردولتی و غیرانتفاعی هم اشاره کرد و ابراز داشت:‌ با توجه به آنکه بیش از ۲۰۰ هزار نفر دانش‌آموز در مراکز غیرانتفاعی مشغول تحصیل هستند مجلس به موضوع ساماندهی این دسته از مدارس ورود کرد.

 

وی با بیان اینکه اکثر مدارس غیردولتی قوانین و ضوابط را رعایت می‌کنند و تنها تعداد اندکی از این مدارس حق و حقوق معلمانشان را پرداخت نمی‌کنند گفت: طرح شفافیت مدارس غیردولتی اقدامی بوده که توسط مجلس و در صحن علنی مصوب شد تا از این به بعد مدارس غیردولتی اسامی و میزان پرداختی، بیمه و عیدی به معلمان خود را در سامانه ثبت کنند.

 

پایان پیام/۸۴


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads