کد خبر: 213400 - تاریخ: شنبه، 3 جولای 2021 - 09:33

مراکز خصوصی درمانی گیلان ملزم به مدیریت پسماند پزشکی هستند

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: تمامی مراکز درمانی استان ملزم به جداسازی و بی‌خطرسازی پسماندهای عفونی و دارویی و شیمیایی از مبدا هستند و می بایست نحوه انجام آن را نیز مشخص نمایند.

به گزارش خوبان، ساسان کفایی  ضمن تاکید بر اینکه مدیریت پسماند عفونی مراکز درمانی خصوصی قابل پذیرش برای مجموعه محیط زیست استان نیست افزود: به خصوص پس از شیوع ویروس کرونا به دلیل افزایش زباله های بیمارستانی و درمانی ، این پسماندها نیازمند مدیریت بهتری هستند.

وی ادامه داد: حدود ۲۵ درصد پسماندهای پزشکی مراکز درمانی بخش خصوصی استان فاقد برنامه مدیریت پسماندهای عفونی است و به همین دلیل وضعیت پسماند عفونی این مراکز مورد رضایت ما نیست.

مدیرکل محیط‌زیست مازندران وی اظهار داشت: معضل اصلی مدیریت پسماند پزشکی بویژه در رشت، مراکز درمانی خصوصی یا نیمه خصوصی است که باید بطور کامل  پسماند عفونی تولیدی خود را بی‌خطر نمایند که متاسفانه تابحال این مسئله انجام نگرفت.

کفایی گفت: بر همین اساس مقرر شده است مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی و نظام پزشکی، برای دریافت مجوز نسبت به ارائه برنامه مدیریت پسماندهای پزشکی اقدام نمایند.

بحران زباله های بیمارستانی یا به اصطلاح عفونی چندسالی است که فصل تازه ای از زخم کهنه معضلات زیست محیطی حوزه پسماند را در کشور به خصوص استان های شمالی گشوده است. این معضل برای استان گیلان به عنوان یکی از حساس ترین زیست بوم های کشور دغدغه ای ویژه محسوب می شود که تا کنون به شرایط مورد پذیرش نرسید.  

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads