کد خبر: 212895 - تاریخ: پنج‌شنبه، 17 ژوئن 2021 - 17:11

معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی گیلان ؛

توقف عملیات اجرایی تعریض جاده خمام به خشکیبجار / در انتظار دریافت اعتبار جدید برای ادامه پروژه هستیم

عملیات تعریض این محور که در فاز اول به طول حدود ۷.۸ کیلومتر با عرض نهایی جاده ۱۳.۵ متر و حدود ۲.۵ متر از هر سمت جاده پیش بینی شده بود در حال حاضر متوقف شده است.

به گزارش خوبان، ابتدای هفته جاری جان باختن سه شهروند در محور خمام به خشکیبجار به دلیل نقص ایمنی و عدم تعریض کامل جاده، اعتراض شهروندان منطقه را در پی داشت. محور فرعی خمام به خشکیبیجار که از آن بعنوان جاده مرگ در شهرستان رشت نام برده می‌شود ازسال ۱۳۹۵ در دست تعریض و بهسازی قرار گرفته، پروژه‌ای که به دلایل مختلف بارها متوقف و مسکوت باقی مانده است.

عملیات تعریض این محور که در فاز اول به طول حدود ۷.۸ کیلومتر با عرض نهایی جاده ۱۳.۵ متر و حدود ۲.۵ متر از هر سمت جاده پیش بینی شده بود در حال حاضر متوقف شده است.

سرهنگ «جاور صفاری» رییس پلس راه گیلان با بیان اینکه این جاده فرعی از جمله محورهای پرتردد و ناایمن گیلان است از ارسال گزارشات پیاپی در خصوص رفع نواقص هندسی و لزوم آرام سازی مسیر به راهداری به مرور خبر داد.

وی با تأکید به اینکه جاده فوق به صورت فصلی به دلیل تردد ماشین آلات کشاورزی روستاییان به زیرترافیک بیشتری می‌رود افزود: این محور نیازمند تعریض کامل و نهایی است. در حال حاضر عرض این محور ۷ متر و تصادفاتی که در آن رخ داده عموما رخ به رخ است.

صفاری اضافه کرد: تعریض محور در جاه خمام به خشکیبجار باید به صورت ایجاد لاین رفت وبرگشت باشد و راه وشهرسازی باید هرچه زودتر معارضات مسیر و موانع اجرای پروژه را برطرف کند.

وی تأکید کرد: جاده اصلی رشت به خمام و محورهای فرعی آن از جمله پرتصادف‌ترین جاده‌های گیلان محسوب می‌شود که نیازمند توجه بیشتری از سوی راه وشهرسازی است.

درهمین زمینه «یعقوب حیدری» معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی گیلان از توقف عملیات اجرایی تعریض جاده خمام به خشکیبجار به خبر داد.

حیدری با بیان اینکه فاز اول پروژه تعریض جاده محور حمام خشکیبیجار از سال ۱۳۹۸ با اعتبار ۱۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان آغاز شد افزود: به دلیل عدم دریافت پیوست ماده کمیسیون ۲۳ از سوی سازمان برنامه و بودجه، اعتبار تخصیص یافته این پروژه در جای دیگری هزینه شد. این موضوع باعث تعطیلی پروژه تعریض جاده در سال گذشته شد.

حیدری با اشاره به اینکه از ۷ و نیم کیلومتر مسیر تاکنون ۷۰۰ متر به صورت یک طرفه تعریض و ۲ ونیم کیلومتر نیزآماده آسفالت است گفت: ابنیه قطعه یک نیز به طول ۳ ونیم کیلومتر انجام شده است و درحال حاضر در انتظار دریافت اعتبار جدید برای ادامه پروژه هستیم.

وی با اشاره به اینکه مقرر بود تا پایان سال گذشته این پروژه به پایان برسد اظهار امیدواری کرد: تا پایان سال جاری با دریافت ماده ۲۳ ازمدیریت وبودجه استان، اعتبارات و منابع مالی پروژه برای ادامه تعریض تامین شود.

انتهای پیام/۳۲۱۳۲


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads