کد خبر: 212872 - تاریخ: چهارشنبه، 16 ژوئن 2021 - 09:19

گزارش /

بار دیگر جاده خشکبیجار به خمام و مرگ ۳ شهروند بیگناه در سایه بی توجهی

از روز گذشته یادداشت ها، پیام ها و صحبت اکثر شهروندان چه در فضای واقعی و مجازی، بازهم به جانباختن ۳ نفر انسان دیگر در جاده خشکبیجار اختصاص یافته که بخاطر سهل انگاری مسئولان مربوطه و بی توجهی نمایندگان مجلس و غیر استاندارد بودن این جاده قربانی شدند.

به گزارش خوبان خبر ؛ از روز گذشته یادداشت ها، پیام ها و صحبت اکثر شهروندان چه در فضای واقعی و مجازی، بازهم به جانباختن ۳ نفر انسان دیگر در جاده خشکبیجار اختصاص یافته که بخاطر سهل انگاری مسئولان مربوطه و بی توجهی نمایندگان مجلس و غیر استاندارد بودن این جاده قربانی شدند.

همین دو سال قبل بود که پس از دو تصادف در کمتر از یک هفته و مرگ دلخراش چندین نفر، موج اعتراض خشکبیجاری ها بلند شد و حتی سخن از راه بندان و مصدود کردن جاده توسط مردم معترض به میان آمد، اما با دخالت غیر مستقیم برخی مسئولان، غائله ختم شد.
طی این سالها بارها نامه و درخواست مردم خشکبیجار به دست محمدباقر نوبخت،  نمایندگان مجلس و حتی وزیر راه و دیگران رسانده شده و مردم تقاضا کردند دولت با گسترش دادن پهنای جاده از مرگ افراد بیشتر جلوگیری کند.

 چندی قبل به کوشش گروهی از مردم خشکبیجار فهرستی از جانباختگان جاده خشکبیجار به خمام در دو دهه اخیر تهیه و منتشر شد، فهرستی واقعی که نشان می داد صدها نفر در این جاده ی غیر استاندارد جان باخته اند اما با این وجود اقدامی برای بهسازی این جاده رخ نداده است!

برخی لوله کشی آب شرب خمام به خشکبیجار را بهانه تاخیر پروژه دانسته اند، اما آن هم با سرعتی آرام پیشرفته و همچنان شاهد مرگ خودروسواران در این جاده هستیم. برخی نبود بودجه را دلیل امر دانسته و برخی کار را به آینده حواله می دهند.

در این بین مشخص شد کسی از میان نمایندگان مجلس دلسوز خانواده های داغداری که عزیزانشان را در این جاده از دست داده اند نیست.
دو سال قبل رسانه ها به سراغ این جاده آمدند و گزارش های متعددی پخش شد و حتی شبکه ۳ در برنامه دوربرگردان گزارش مفصلی از خطرآفرین بودن جاده ی مذکور پخش کرد، اما باز خبری نشد.

اینک باید از سه نماینده شهرستان رشت در مجلس پرسید آیا تاکنون از مطالبه مردم خمام و خشکبیجار چیزی نشنیده اید. مقامات عالی استان آیا تاکنون از خسارت بار بودن این جاده چیزی نشنیده اند؟ چه زمان بهسازی این جاده التیام داغ خانواده های داغدار خواهد شد.

 

 

منبع : گیل خبر

انتهای پیام/۵۱


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads